Permalänk
Medlem

key tronic kT2001 någo att ha `?

Hej jag fick en key tronic k21000 och undrar ifall det är värt att använda, istället för en sprillans ny dell tagentbord.

modelnamn : key tronic KT2001PROBSV

funderar just nu om det är värt att göra den rent. den klickar rätt bra men har svårt att tro att den är mekanisk.

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Om du inte vill ha kan jag väl få det?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Om du inte vill ha kan jag väl få det?

vadå då så den 'är rätt bra dvs ?

skriver just nu med den. men känner att den inte riktigt hänger med när jag skriver men jag kanske vänjer mig , sen har jag inget armledsskydd till den får se om jag kan få tag på något plast liknande sak

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk

Det är inte mekaniskt, däremot är tangenterna viktade för att det ska bli skönare att skriva afaik.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Är nog bättre än dell tangentbordet, men dell har flera så vet nog inte riktigt.
Har ett gammalt keytronic KT2001 som nödreservs tangebord, måste väl säga att jag drar mig i det längsta för att använda det, det är faktiskt inget vidare att skriva på eller använda, men välbyggt är det, föredrar moderna mekaniska

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av hanjou:

vadå då så den 'är rätt bra dvs ?

skriver just nu med den. men känner att den inte riktigt hänger med när jag skriver men jag kanske vänjer mig , sen har jag inget armledsskydd till den får se om jag kan få tag på något plast liknande sak

Njae, dom är rätt ovanliga. Jag sitter nu med ett Razer BlackWidow mekaniskt tangentbord för över tusen spänn, men såna tangentbord är alltid roligt att samla på; hittar du ett IBM model M är du rik

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Njae, dom är rätt ovanliga. Jag sitter nu med ett Razer BlackWidow mekaniskt tangentbord för över tusen spänn, men såna tangentbord är alltid roligt att samla på; hittar du ett IBM model M är du rik

funderar på om jag inte ska skaffa ett modernt mekaniskt tagentbord, jag skriver väldigt mycket på jobbet. Har börjat märka att jag skriver långsammare än vad jag gjorde för några år sen, undrar om det har att göra med att jag sitter med biligare tagentbordet.

Sen kan jag tyckta att det inte är så kul att skriva med "biligare plasttagentbord" provade skriva med keytronic tagentbordet igår och det va fakiskt rätt så ok, dock så var den betydligt bättre på spel.

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av hanjou:

funderar på om jag inte ska skaffa ett modernt mekaniskt tagentbord, jag skriver väldigt mycket på jobbet. Har börjat märka att jag skriver långsammare än vad jag gjorde för några år sen, undrar om det har att göra med att jag sitter med biligare tagentbordet.

Sen kan jag tyckta att det inte är så kul att skriva med "biligare plasttagentbord" provade skriva med keytronic tagentbordet igår och det va fakiskt rätt så ok, dock så var den betydligt bättre på spel.

Är dina kollegor känsliga för det jättehöga klickandet som uppstår av mekaniska brytare? I så fall är det bara att glömma, dom dundrar på rätt ordentligt

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Pillade på ett tangent bord med mekaniska brytare nyss(mx cherry black) och dom klickade på som tusan

Själv håller jag mig till mitt G11 då jag anser att det är väldigt bra då det håller för allt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfmimd:

Pillade på ett tangent bord med mekaniska brytare nyss(mx cherry black) och dom klickade på som tusan

Själv håller jag mig till mitt G11 då jag anser att det är väldigt bra då det håller för allt!

trevligt, dock så har jag inte bleckaste om mx cherry black är bra för.
vet att det är brytare och att det finns brun,svart, blå ?

Skrivet av Printscreen:

Är dina kollegor känsliga för det jättehöga klickandet som uppstår av mekaniska brytare? I så fall är det bara att glömma, dom dundrar på rätt ordentligt

jag har ett eget kontorsrum så jag betvivlar att de bryr sig.

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av hanjou:

trevligt, dock så har jag inte bleckaste om mx cherry black är bra för.
vet att det är brytare och att det finns brun,svart, blå ?

jag har ett eget kontorsrum så jag betvivlar att de bryr sig.

Razer BlackWidow har blå brytar som klickar något förbannad. Skitskönt att skriva på. Svarta är tydligen lite tystare.
Ska du ha ett mekaniskt tangentbord är det bra med eget kontor, jag sitter i ett landskap och mina kollegor har helt plötsligt börjat använda hörlurar, väldigt mysko

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanjou:

Hej jag fick en key tronic k21000 och undrar ifall det är värt att använda, istället för en sprillans ny dell tagentbord.

modelnamn : key tronic KT2001PROBSV

funderar just nu om det är värt att göra den rent. den klickar rätt bra men har svårt att tro att den är mekanisk.

Lyllos dig.

KeyTronic Ergoforce är bland dom absolut skönaste tangentborden man kan ha. Synd att dom inte längre tillverkas...

KT2001'an är inte mekanisk utan har rubbedomes.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Thiesen:

Lyllos dig.

KeyTronic Ergoforce är bland dom absolut skönaste tangentborden man kan ha. Synd att dom inte längre tillverkas...

KT2001'an är inte mekanisk utan har rubbedomes.

Har du någon källa på det?