I det här fallet kunde jag nog bry mig mindre om grafik-inställningar i spelet. Det ser inte vidare bra ut ändå i och med att allt är så lågupplöst.
Sen tyckte jag personligen inte det var så farligt buggigt, men jag fick ändå igång spelet. Tyckte det var värre att spelet var så förbaskat tråkigt. Inga roliga vapen att leka med (utom möjligen det man får leka med under dom runt 30 sista minuterna i spelet). Dessutom känns det som om spelet har personlighets-kris. Det vet inte om det ska vara ett hardcore FPS eller ett RPG. Börjar bli riktigt trött på spel som kallas "FPS" där man spenderar 80% av tiden med att leta efter föremål på marken, i lådor et.c. Racingen var (sorgligt nog) det roligaste i spelet.
Sen kan alla ni tomtar som påstår att kosol säljer bättre än PC visa lite riktigt statistik på detta. Och då menar jag inte statistik på spel som utvecklas i första hand mot konsol-multiplayer (t.ex. som postats tidigare i tråden MW2 och BFBC2 och då inte ens med statistik för nedladdningar eller efterskick via post).
Sen kan jag för övrigt säga att logist sätt behöver det inte alls ha att göra med att det "säljer bättre på konsol". Om man har två olika marknader (A och B) som är lika stora och man vill sälja till båda, vad gör man? Om man utvecklar till Marknad A, så kan man inte sälja produkten till marknad B utan stora omkostnader. Om man utvecklar till marknad B så kan man sälja till Marknad A med några smärre justeringar (d.v.s. kostnader) av produkten. Om du utvecklar till Marknad B har du sålunda fördubblat antalet potentiella kunder, även om båda marknaderna är lika stora. Så länge kostnaden för att porta ett konsol-spel till PC är mindre än vad man kommer att tjäna på försäljningen på PC så är det ett ekonomiskt enkelt val att göra. För att ett spel ska utvecklas exklusivt till PC krävs alltså att marknaden är väsentligt större (tänk dubbla) än den hadde blivit om man utvecklat till konsol och sen portat.
Sen kan man även tillägga att de flesta konsol-spelare är mer villiga och ta en risk och köpa en okänd titel eftersom dom sedan kan byta in spelet mot något annat. När såg du senast någon försöka sälja ett begagnat spel med multiplayer till PC? Just det. Vidare finns det flera saker som gör det billigare att utveckla till konsol. Lägre standarder på kvalité och lägre krav från kunderna t.ex.
Så snälla, ni som påstår att spel säljer mer till konsol, tänk lite. Och kom med ordentlig fakta om ni ska försöka föra det argumentet.
Och allt detta utan att ens komma in på piratkopiering. OjOj. Piratkopiering är f.ö. inte relevant när man pratar om försäljning. Om du inte kan klura ut varför så kan du låta bli att du upp det tills du har läst på lite.