Hjälp. en data-kunnig person sökes

Permalänk
Medlem

Hjälp. en data-kunnig person sökes

Hej, Jag har Köpt ett nytt grafikkort och den har ett sånt där 6pin strömuttag. men min dator har ingen kontakt som går till den..... Hade ett mindre grafikkort som inte behövde strömtillförsel som denna. måste jag köpa ett nytt nätaggregat eller sånt? kanske några andra lösningar? jag fick en 6pin kabel med men ser inte vart jag ska koppla i moderkortet, ( har letat väl ) Jag är rätt ny i datariet och behöver någons hjälp. Allt hjälp uppskattas.

Permalänk

Det brukar medfölja en adapter som bör att man kan sätta två molex(4-pin) för att försörja en 6-pin. Dock kan det vara så att ditt nätagg är för klent för att driva ett kraftigt grafikkort. Det behövs lite mer fakta för att hjälpa dig.

Visa signatur

Intel i5 4670k 2xgigabyte gtx770 4gb nvidia surround

Permalänk
Medlem

Är det 2 molex kontakter till pci-e adaptern du fick med grafikkortet? Sätt dessa isåfall ipassande molex uttag från agget. MEN innan du gör detta vill jag veta märke och modell på ALLT.i burken så inget allvarligt händer.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold