AMD rullar ut Catalyst 11.10

Permalänk
Skrivet av SIR_HanZen:

Varför vara 90% säker att de finns massa filer kvar? Bättre och köra Driver Sweeper i felsäkert läge så tar den VERKLIGEN bort ALLT istället
Därför finns DriverSweeper

Låter rimligt, blir till att testa superprogrammet.

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman1337:

Låter rimligt, blir till att testa superprogrammet.

Klart det är vettigt, har gjort denna ordning i 4-5 år med mina ATI/AMD kort och har aldrig krånglat !

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Dessa drivrutiner var inget vidare.
Inte nog med att datorn blåskärmade vid installation, nu kraschar även BF3 ganska ofta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knugen1:

Dessa drivrutiner var inget vidare.
Inte nog med att datorn blåskärmade vid installation, nu kraschar även BF3 ganska ofta.

Fick samma fel efter uppdateringen. Det gick att spela någorlunda under gårdagen, men idag bootar inte datorn!

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

alla mina spel funkar klockrent, förutom black-ops online,DÅ får blåskärm när det laddar...
spela både alfan och betan med prew/cap3,4 tror jag, samma sak då black-ops gick ej
så det blir till att lägga in 11,9 eller kasta bo å köpa bf3:)

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Skrivet av arsonist:

Kan du beskriva lite närmare vad som händer när du kraschar? Gjorde du ominstallationen av Win7 bara pga av BF3 eller har du haft problem tidigare?
Vad kör du BF3 i för upplösning?

Vanligtvis så fryser bilden, och muspekaren kommer fram, då får jag CtrlAltDel'a och då kommer en varning från windows upp, "battlefield har krashat, windows undersöker problemet och notifierar dig när det är löst" [stäng program]
Hade problem när jag installerade BF3 innan, så tillslut installerade jag om windows, och passade på att byta till min nya SSD.

Skrivet av Ratatosk:

Kör du stockklockning på CPU och GPU?

Jag har kört 4.2 på CPu, 900/1300 på GPU.
Sen när jag försökte lösa problemen gick jag ner till stock på både GPU och CPU

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

tycker det flyter redan bra med gamla drivrutiner, har ett 6870 som jag är väldigt nöjd med, var väldigt nära att köpa ett 6970 men det flyter verkligen på får vänta med drivrutinen

Permalänk
Skrivet av EnNickeMan:

.."battlefield har krashat, windows undersöker problemet och notifierar dig när det är löst" [stäng program]

Jag fick precis samma fel men då räckte det att helt enkelt "reparera installation" av BF3 via Origin.

Visa signatur

Dator: FX-8120 | 12GB | CORSAIR - H100 - AX1200 | Graphite 600T | IV Formula - 2X HD6970-2GB | W8.1 SSD RAID
Bärbar: Intel i7 | 6GB | ASUS N73SV - GTX540M | 500GB | NAOS 5000 + SS 9HD | W8.1 SSD RAID
Server: Intel i3 | 4GB | CORSAIR - H50 - CX430V2 | Fractal Define R3 | MSI H67MS | 2K8

Permalänk
Skrivet av pontusson:

Jag fick precis samma fel men då räckte det att helt enkelt "reparera installation" av BF3 via Origin.

Jo, jag testade det också. Dock inte blivit bättre.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Har problem med både 11.9 and 11.10. Halva aktivitetsfältet försvinner av någon konstig anledning, så jag måste gå in på Catalyst control center - My VGA Displays - Image adjustments och bocka i Composite sync så blir det bra igen. Men då jag startar om datorn så uppstår samma problem igen! Någon som har haft/har samma problem?

Visa signatur

Yours,

Permalänk
Medlem

Nåt snack om en hotfix än? Har AMD bekräftat blåskärmarna?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Jag är så less, bytte från 11.9 till dem nya, Bilden bara rullar i fullscreen och i windowmode går det hur segt som helst oavsett inställningar. Igår efter 5 ominstallationer, driversweeper i safemode fick jag skiten att funka normalt, fullscreen rullade bilden fortfarande men i window mode funkde det, så jag spelade i 2 timmar ungefär sen innan jag skulle lägga av tänkte jag prova i fullscreen så funkade helt plötsligt det oxå. Så kommer man hem från jobbet idag och ska spela lite så rullar bildenjäveln igen och går segt som fan i windowmode.

Nån som vet vart man kan få tag på 11.9 drivisarna igen för dom finns inte på AMDs hemsida. 11.8 finns men dom funkar inte heller...

Visa signatur

i9 10900k, 16GB RAM Corsair H115i PRO,ROG STRIX Z490-F Gaming, ROG STRIX RTX 3070

Permalänk
Hjälpsam

Slå av hårdvaracc i youtube.
Stäng alla webbläsare

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daffy96:

Jag har själv ett 5970 och har problem med frysningar lite titt som tätt. Dessa gör att jag måste starta om datorn varje gång. Dessutom flyter det inte på nämnvärt bra i BF3. Skulle vara kul att veta vilka inställningar du kör med och vad du har för FPS? Upplever du att det flyter på bra hela tiden?

Ja, jag tycker det kör på väldigt bra hela tiden. Jag kör 1920x1080 och sen så high på alla utom texture, där det körs ultra. Kör man max laggar det lite, men fortfarande spelbart. 16x filtering också.

Visa signatur

Primum non nocere

Permalänk

Jag fick felmeddelande under installationen..

Visa signatur

Mvh Emil Kihlström
|| Intel Core i5 750 @ 3,7 ghz || Corsair H50 || Asus P7P55D PRO || A-data 8GB || AMD 6970 || Corsair HX 750W || Lian Li K62 || Windows 8 || Samsung P2350 || Logitech MX518 || Razer Lycosa || Klipsch F3 5.1 || Infocus IN80 || Sherwood R972 || iPhone 5S 16GB ||

Permalänk

Om någon har problem med blåskärnar, detta löste mitt problem med blåskärmar: #11550970 och jag använder inte det intregrerade ljudkortet, men om ni gör det se till att uppdatera ljudkortets drivrutiner som har funkat för en del.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av ME4FASHION:

Jag fick felmeddelande under installationen..

Jag käkade kycklingpasta på lunchen idag..

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Jag käkade kycklingpasta på lunchen idag..

Fan då så hungrig jag blev nu!!

OT: är glad att att jag sitter kvar på preview med tanke på allt strul dessa nya orsakat hos folk. Bulletstorm ser dock ut som skit med de drivisar jag använder...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bra gjort AMD, nu är RAGE blått och går i en tusendel av den normala hastigheten, dom har kastat in en hundra år gammal drivis i den.

Visa signatur

Att läsa Aftonbladet för att få information om världen är som att titta i fiskinälvor efter fotbollsresultaten.

Permalänk

Varför får jag firepro catalyst pro control center? Bara nyfiken har inte stått så innan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SIR_HanZen:

Klart det är vettigt, har gjort denna ordning i 4-5 år med mina ATI/AMD kort och har aldrig krånglat !

Det har ju inte utvecklats på åratal och nedladdningslänken fungerar inte. Inte kompatibelt med Win 7 ser jag heller. Nej jag antar att de slutade utveckla programmet av en anledning och det är för att det inte behövs längre.

Permalänk
Skrivet av dj christian:

Det har ju inte utvecklats på åratal och nedladdningslänken fungerar inte. Inte kompatibelt med Win 7 ser jag heller. Nej jag antar att de slutade utveckla programmet av en anledning och det är för att det inte behövs längre.

Finns att ladda ner om du söker på det, och det funkade fint för mig i Windows 7.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Skrivet av dj christian:

Det har ju inte utvecklats på åratal och nedladdningslänken fungerar inte. Inte kompatibelt med Win 7 ser jag heller. Nej jag antar att de slutade utveckla programmet av en anledning och det är för att det inte behövs längre.

Skrivet av simonwellander:

Finns att ladda ner om du söker på det, och det funkade fint för mig i Windows 7.

För mig med, så det så. Fanns lite småfiler kvar trots att jag avinstallerat tidigare drivrutiner så det var bra att jag körde med Driver Sweeper.

OnT: installerade 11.10 och har fungerat bra för mig i BF3, inga blåskärmar so far. Kör även med CAP 4.

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Det har ju inte utvecklats på åratal och nedladdningslänken fungerar inte. Inte kompatibelt med Win 7 ser jag heller. Nej jag antar att de slutade utveckla programmet av en anledning och det är för att det inte behövs längre.

Den rensar ju ALLT iaf, och det kommer updates fortf. till programet, så du har fel

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Jag har ett annat spännande problem, jag tänkte testa eyefinity på 3 skärmar men så fort jag väljer skapa grupp så får jag bluescreen, och det är inget fel med grafikkortet för det har jag stresstestat till max det är ett XFX RADEON HD 6950 2gbddr3 dual fan.
Jag kör också den nya catalyst 11.10, och med 2 skärmar funkar det med eyefinity men som sagt vid 3 så blir det bluescreen, har mailat amd support så får väl se vad dom säger, någon som har liknande problem?