Köpråd: surfplatta med Android

Permalänk
Medlem

Köpråd: surfplatta med Android

Letar efter en surfplatta till en person som jag inte är säker på kommer att använda den. Dvs den måste billig, men tillräckligt bra för att göra ett bra intryck. Android 4.0 ELLER platta som kommer att få 4.0.

Förslag?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spXq:

Letar efter en surfplatta till en person som jag inte är säker på kommer att använda den. Dvs den måste billig, men tillräckligt bra för att göra ett bra intryck. Android 4.0 ELLER platta som kommer att få 4.0.

Förslag?

ICS har precis presenterats så du får nog avvakta ett tag tills tillverkarna hinner få ut saker på marknaden...

Permalänk

Förmodligen kommer ICS finnas ute efter jul i majoriteten av maskinerna, visserligen kommer nog uppdateringar till ICS för många plattor men det kan vara krångel i sig att uppdatera. svårt med pris vs funktionalitet, i slutändan får du vad du betalar för och därför är det dumt att köpa nått väldigt billigt. den stora frågan är vad du ska ha den till (eller vem det nu är som ska ha den), är det film/spel/surf? eller ska den användas till något specifikt (som jag gör med min TPT som artpad)?

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk

Att göra bra intryck på någon som inte ens säkert kommer att använda den lär ju inte bli lätt med de billigaste plattorna. Det är i princip bara de dyraste som är något alls att ha.

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem

Skulle vänta en månad och köpa ASUS kommande platta Transformer Prime. Vet dock inte vad den kommer kosta men känns som användningsområdet kommer öka markant i och med införandet av quad-core. Tex. använda den som mediacenter, spelkonsol osv.

Info om plattan: http://www.swedroid.se/asus-transformer-prime-presenteras-9-n...

Visa signatur

OC 1: [Asus P5QL | Intel E2180 @ 3.1GHz + Zalman CNPS7700-AlCu | 2x2GB Corsair XMS2 6400C5C | XFX ATI Radeon 5750 1GB DDR5 | Chieftec GPS-450W | Eyefinity 3 x BenQ G2420HD] OC 2: [Asus P5ND2-SLI Deluxe | Intel P4 650 Prescott HT 3.4GHz @ 4.4GHz + Zalman CNPS7700-AlCu | A-DATA 2x1GB 533MHz | Point of View GeForce 7800GT 256Mb DDR3]

Permalänk
Medlem

Samsungs surfplattor tab 8.9 " och tab 10.1 kommer väl gå att uppgraderas . Köpte en tab 8.9 nyligen och den funkar utmärkt