Permalänk

HD 6870 till Acer dator

Hej, ska hjäpla polaren lite att göra battlefield 3 spelbart:P
Han har en Acer-dator som kanske är 2 år gammal och nu vill han köpa ett nytt grafikkort:P
Det jag vet är att han har 6 GB ram, någon amd athlon quadcore @2,6 GHz och ett nätagg på 450 w (det står "peak 500 w" och "max 450 w", vet tyvär inte vilket märke. Står i datorn att han har något ati radeon 5 series som kan kan spela hyffsat laggfritt med på low @ 1280*720.

Vilket grafikkort skulle ni rekommendera till denna datorn? Vi har kollat på HD6870, funkar det? Nvidiaförslag är också välkommna.

Btw, behöver man oroa sig om att det är något annat än PCI-express på hans moderkort? Den är ju ändå ganska ny

Permalänk
Medlem

att den har PCIe är 99%
att ett 6870 räcker för bf3 är 100%, iallafall om han nöjer sig med medium grafik.
har själv ett 6870 och kör i 5760x1080 med allting på low och 30-40 FPS.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av morxy49:

att den har PCIe är 99%
att ett 6870 räcker för bf3 är 100%, iallafall om han nöjer sig med medium grafik.
har själv ett 6870 och kör i 5760x1080 med allting på low och 30-40 FPS.

Okej, du kör ju med sinnes hög upplösning Vad tror du om hans nätagg då, räcker det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andy_jalla:

Okej, du kör ju med sinnes hög upplösning Vad tror du om hans nätagg då, räcker det?

kan inte lova nåt, men 450W borde räcka, dock så vet du ju inte viket märke det är, så då kan det ju vara nåt skitmärke.
och om man kollar på hur det oftast är med märkesdatorer, så klarar nätaggen oftast av precis det de behöver klara av, så det är nog rekommenderat att köpa ett nytt agg också tyvärr :/

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av andy_jalla:

Okej, du kör ju med sinnes hög upplösning Vad tror du om hans nätagg då, räcker det?

295 Watt drar ett 6870 i load, men jag skulle nog spela säkert och skaffa ett nättagg i 500W+ klassen.

Visa signatur

XBL: Framfart Steam: Flanders_one
Reserverad för alla felstavningar eller grammatiska fel som kan uppstå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andy_jalla:

Okej, du kör ju med sinnes hög upplösning Vad tror du om hans nätagg då, räcker det?

det räcker mer än väl.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte lira bf3 på medium med stabila 60 fps eftersom processorn flaskar, det kommer din kompis också göra, eftersom Athlon inte gillar tunga spel.. bara så du vet! Skulle köpt prolle också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flandersss:

295 Watt drar ett 6870 i load, men jag skulle nog spela säkert och skaffa ett nättagg i 500W+ klassen.

SKämtar du med mig? Det drar verkligen INTE 300 Watt. ett 6970 drar som max 160-180 Watt i load så vart får du att 6870 drar 300 Watt vet jag inte.

Men till TS, jag skulle byta för att vara på den säkra sidan, de nätagg som följer med brukar inte vara speciellt bra.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Rosen70:

SKämtar du med mig? Det drar verkligen INTE 300 Watt. ett 6970 drar som max 160-180 Watt i load så vart får du att 6870 drar 300 Watt vet jag inte.

Men till TS, jag skulle byta för att vara på den säkra sidan, de nätagg som följer med brukar inte vara speciellt bra.

FFS, han har ju tagit från Sweclockers test, där testar de med hela datorn, varför skulle TS bry sig om vad bara grafikkortet drar ?
150w till övers är ju inga problem, även med ett gammalt agg borde det fungera, dock om det är Ace-kvalité borde han kanske byta.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Låter som om man ska byta nätagg också (hade jag själv gjort) men polaren kommer inte att vilja det

Finns det något annat kort som hade kunnat göra upplevensen lite mer trevlig :)? (Utan att behöva byta nätagget då)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flandersss:

295 Watt drar ett 6870 i load, men jag skulle nog spela säkert och skaffa ett nättagg i 500W+ klassen.

Ett 6870 drar inte nå 295 watt, mitt http://www.dustinhome.se/product/5010548986 har TDP 151 watt.

MVH Peter

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

FFS, han har ju tagit från Sweclockers test, där testar de med hela datorn, varför skulle TS bry sig om vad bara grafikkortet drar ?
150w till övers är ju inga problem, även med ett gammalt agg borde det fungera, dock om det är Ace-kvalité borde han kanske byta.

Got rage? Han skrev att GRAFIKKORTET drar 295 Watt. Vilket inte är sant. Så jag rättade han och skrev att ett mycket kraftigare kort drar 180Watt som mest. Läs innan du blandar dig i.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Rosen70:

Got rage? Han skrev att GRAFIKKORTET drar 295 Watt. Vilket inte är sant. Så jag rättade han och skrev att ett mycket kraftigare kort drar 180Watt som mest. Läs innan du blandar dig i.

Jag vet mycket väl om att du rättade honom, men du förstår väll att han menade hela systemet ? Helt onödigt att anmärka ens.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

gjorde tester idag och med all kringutrustning så drog min dator 300 w i bf3

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem
Skrivet av andy_jalla:

Låter som om man ska byta nätagg också (hade jag själv gjort) men polaren kommer inte att vilja det

Finns det något annat kort som hade kunnat göra upplevensen lite mer trevlig :)? (Utan att behöva byta nätagget då)

Det ska fungera med det nätaggregatet som sitter i, han behöver inte skaffa ett nytt nätagg om han inte vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Jag vet mycket väl om att du rättade honom, men du förstår väll att han menade hela systemet ? Helt onödigt att anmärka ens.

Nej det kanske jag inte förstog när han skriver att själva grafikkortet tar 295 Watt, ingenstans i texten skrev han att ett datorsystem med det grafikkortet drar 295watt utan han skrev att grafikkortet drar det. Helt onödigt av dig att säga något till mig. Mind your own business.