Skärmen går inte igång med nya grafikkorten (crossfire)

Permalänk

Skärmen går inte igång med nya grafikkorten (crossfire)

Hej! Jag är helt ny här på sweclockers och även helt ny när det gäller att bygga datorer. Jag förväntar mig en jäkla massa dumförklaringar när jag nu kommer dela med mig av mina problem här och det gör ni troligtvis rätt i som dumförklarar mig också.

Nåväl.

Jag har precis köpt en sproilans ny dator i delar som jag tänkt försöka bygga själv för första gången. Datorn i sig är extrem när det gäller prestanda och jag är lite orolig för om jag köpt ett för svagt nätagg.

Mitt system är följande:

CPU Core i7 980, 3,33GHz 6-Core,12MB, LGA1366
Corsair 16GB (KIT) DDR3 1866MHz/CL9/VENGEANCE
PSU Corsair AX 850W Nätdel modular 80+ GOL
MK Asus Sabertooth X58 iX58, S1366, ATX
PowerColor Radeon HD 6970 2GB GDDR5 PCI-Express 2.1, DL-DVI-I/ SL-DVI-D, HDMI, 2xmini
SSD 120GB Corsair SATA 2.5", Force 3 Series
Corsair H80 Hydro Series CPU Kylare
2 Standardfläktar

Rekommenderad wattstyrka på dessa kort tillsammans är 750W. Men som jag läst här innan så varierar detta en hel del. Jag har ju som ni ser vattenkylning, tex. Å andra sidan så är detta nätagg extremt bra (har jag läst, åtminstonde). Så vad tror ni detta kan bero på? Skärmen går som sagt inte igång och jag har inte ens installerat Windows 7 än. Försök ha tålamod med mig. Jag är som sagt übernoob.

Permalänk
Permalänk

Inte ett svar är det ingen som sitter på lite kunskap? är desperat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eight0808:

Inte ett svar är det ingen som sitter på lite kunskap? är desperat!

Har du kopplat in alla kontakter på grafikkorten?

Visa signatur

Mobo: Msi M-Power Lightning CPU: i7-3770K som kyls av en Antec KÜHLER H2O 920 RAM: Ballistic Elite 1866 16 GB GPU: Msi Gtx 780 Lightning SLI PSU: Be quiet dark power pro 850W Chassi: NZXT Switch 810 - Gunmetal SSD: Samsung 840 Pro Series SSD 128GB HDD 1: WD Caviar Black 1TB HDD 2:WD Caviar Black 2TB HDD 3:WD Green 4TB Skärm: BenQ XL2410T 120Hz Optiska enheter:Samsung DVD±RW brännare, SH-S223C Ljud: Asus Xonar Xense

Permalänk
Medlem

Om det är 2 grafik kort, har du då provat att köra bara ett? kan ju vara en bra ide till att börja med. Inte ovanligt att man råkar sätta ett kort eller minnesmodul lite för löst med störningar till följd, så kanske du vill testa detta så har du en början iallafall

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk

Bara ett funkar hur bra som helst. Senaste drivrutinerna är i. Jag har en 8-pin och en 6-pin i varje grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eight0808:

Bara ett funkar hur bra som helst. Senaste drivrutinerna är i. Jag har en 8-pin och en 6-pin i varje grafikkort.

Har du testat att köra singel med båda?

Visa signatur

Mobo: Msi M-Power Lightning CPU: i7-3770K som kyls av en Antec KÜHLER H2O 920 RAM: Ballistic Elite 1866 16 GB GPU: Msi Gtx 780 Lightning SLI PSU: Be quiet dark power pro 850W Chassi: NZXT Switch 810 - Gunmetal SSD: Samsung 840 Pro Series SSD 128GB HDD 1: WD Caviar Black 1TB HDD 2:WD Caviar Black 2TB HDD 3:WD Green 4TB Skärm: BenQ XL2410T 120Hz Optiska enheter:Samsung DVD±RW brännare, SH-S223C Ljud: Asus Xonar Xense

Permalänk
Medlem

Har du testat köra korten för sig? Alltså ta ut ena? Har du testat skärmen i mer än 1 port? Kör du DVI eller HDMI?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

Testade att köra det andra kortet solo. Det visade sig att det kortet var DOA.. Tack alla som försökt hjälpa mig. Bara att vänta på ett nytt från komplett.