Permalänk
Medlem

1 Lob och kallad på möte.

Fick nyss hem ett brev ifrån soc att jag har blivit kallad på ett LOB möte nästa vecka..

Jag är en lugn grabb och har aldrig gjort något fel i hela mitt liv men det var 20 års fest och jag hade ätit riktigt dåligt den dagen och det blev några shots så jag hamnade i fyllecellen.. mår fortfarande dåligt och har inte druckit sen dess, var 2 veckor sen.

Nu undrar jag bara varför jag har blivit kallad till detta? är myndig och har körkort..

Mår riktigt dåligt av detta och eftersom jag jobbar nästa vecka så kommer jag inte kunna gå på detta om jag inte ringer och bokar om eller tar det över telefonen och berättar hur det var?

Morsan och farsan vet inte att detta har hänt och vill inte berätta heller, jag är 19 år och hon skulle bli riktigt ledsen.

Kan körkortet ryka efter 1 gång? stressad som fan här, vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Du blivit kallad för att du blivit omhändertagen, går automatiskt papper till soc då.
Varför soc vill ha kontakt med dej är för att kolla av missbruksproblem etc.. Eftersom du är över 18 så ska inte föräldrar kontaktas.
Om dom inte ändrat nått dom närmsta åren så kan du strunta i o gå dit. Fast skulle rekomendera att du ringer och pratar med dom.
Är lite mera en allmänn koll om din livssituation, men om det är som du skriver (lugn skötsam etc) så sluta oroa dej.

Körkort kan ryka vid upprepade gånger, inte 1 . Så du kan vara lugn i den frågan med.

Permalänk
Medlem

En ren formaliasak. Hade det varit allvarligare hade det inte bara varit Soc som varit inblandade. Du kan vara lugn - eller ja, relativt lugn. Jag föreslår att du festar mer försiktigt i framtiden :). Ring och prata med Soc, förklara det hela och du bör slippa undan att gå.

Sköt om dig!

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Ring dem och tala om att du inte har tid att gå för att du jobbar ^^

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, har lugnat ner mig lite nu och ska ringa henne imorrn - får hoppas på att hon är snäll och förståelig.

Blir mycket lugnare i framtiden - ska endast ta några cider härdanefter innan jag går ut haha

Permalänk
Medlem

Strunta i det helt enkelt, fungerade fint för mig.

Permalänk
Medlem

Vettefan, var det din första gång? kanske bara blir värre om man skiter it?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AJ91:

Vettefan, var det din första gång? kanske bara blir värre om man skiter it?

Japp, det var det, för 3-4 år sedan. Ring dit annars och säg att du inte kan pga jobb. Mer än så behövs inte.

Permalänk
Medlem

Ok ska görat, fan vilket jävla trassel - känner mig som en missbrukare.

Permalänk
Avstängd

Blir du tagen drog eller narkotikapåverkad är det ganska lugnt med körkortet så länge du inte kör bil eller gör det upprepade gånger.

De kommer förmodligen kolla om du missbrukar droger ofta så de är bara o säga åt dem att du kör någon gång ibland på helgerna som alla andra och gå där ifrån och se till att det inte händer igen.
Försök ring och boka ny tid och förklara att du inte kan komma för du jobbar.

Permalänk
Medlem

Ok ska försöka ta det över telefon ist, har ingen lust alls att gå till socialen över en sån här sak - har inga andra problem alls och har aldrig haft så det känns löjligt.. dom har ingen rätt att ta mitt körkort om jag vägrar komma dessutom var det mitt i stan och inte ens nära min bil och hade aldrig tänkt en tanke att ta bilen.

Frustrerande.

Permalänk
Medlem

Har nu läst om brevet och det står att jag ERBJUDS möte, då tänker jag såhär att jag inte måste gå men man kanske ska ringa iaf och säga att man jobbar och att det var en engångsgrej?

Permalänk
Medlem

Gör så. Kommer räcka fullständigt.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Skit i det bara.

Visa signatur

[Intel Core i5 2500K][Nvidia GTX 760]

Permalänk
Medlem

Men om jag skiter i det helt utan att ens ringa in så fortsätter väll dom skicka papper hem om påminnelse att jag har blivit erbjuden ett möte? eller är det bara om jag har en kallelse som jag dock inte har?

Står att jag har blivit erbjuden ett möte och vid förhindelse ska jag ringa ett nr typ

Permalänk
Medlem

Ring du och prata med dom så är det hela ur världen och du behöver aldrig mer tänka på det. Jag lovar, att prata i telefon med socialen är inte farligt.

Dom har varit med förr och vet hur världen ser ut.

Sen finns det väl anledning för dig att fundera på hur du dricker. Inte för att en natt i fyllecellen är hela världen, men det är ju inte speciellt begåvat att försätta sig i den situationen även om det kan hända oss alla.

Permalänk
Medlem

Satt själv en gång för något år sedan. Dock var jag i princip naken (bara kallingar, inga identitetshandlingar) och dessutom trevlig, vilket gjorde att de sket i att skriva upp mig, så jag behövde aldrig bli kontaktad av soc.

Visst känns det lite segt att ha suttit i fyllecell, men numera är det mest bara en bra fyllehistoria

Permalänk
Medlem

Du körde väl inte bil när du blev omhändertagen eller? Då borde dom väl inte ta körkort. Ska dom göra det då måste det väl handla om riktiga alkoholproblem och inte att du har hamnat i fyllecell en gång

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Nej klart jag inte körde inte bil var ute på stan med polarna och det blev en riktig karatefylla men jag var glad som fan sa dom iaf innan det blev in i cellen, kommer knappt ihåg något bara sen den kvällen.

Ska iaf ringa imorrn och säga att jag jobbar och att det var en engångs grej! Visst kan man garva lite så här efteråt om det men det har inte varit kul att ha det hela på samvetet!

Permalänk
Medlem

Ringe soc idag och pratade med en snäll tant, fyfan vilken lättnad! dom sa bara att dom erbjöd hjälp och att det inte var någon fara!!! Nu kan man leva livet normalt igen!

Permalänk

Haha lugna ner dig. Bara skit i att ringa det gjorde jag och några andra kompisar. Dom erbjuder bara dig ett möte för att visa dig att i Sverige erbjuder vi vård till de som dricker för mycket.

Varför mår du dåligt av detta? Kanske borde du uppsöka en psykolog trots allt. Soc är nog inte rätt grej.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt att de misstänker att du har alkoholproblem om du har haft 20 års fest.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk

Ring och säg att du inte kan medverka på mötet eftersom du är så jävla full, och tänker vara det de närmaste dagarna

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biohazard:

Ring och säg att du inte kan medverka på mötet eftersom du är så jävla full, och tänker vara det de närmaste dagarna

Hah!

Visa signatur

Eh!