Benq XL2420T och XL2420TX – två nya skärmar för FPS-spelare

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Får hoppas att priset sänks iaf någon tusenlapp på modellen utan glasögon, för idag finns de ju redan 120hz skärmar i 24 tum för runt 3000...

Och för ngn månad sedan fanns det för under 2000...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=628084

(för ärligt talat vad är skillnaden på 23 och 24"?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

(för ärligt talat vad är skillnaden på 23 och 24"?)

1 tum.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Skrivet av Troberg:

Är så nöjd med min 30" 2560x1600 så lär inte bli ett köp ^^

Ja tack, jag med.
Svårt att gå ifrån det.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk

Öh vad är skillnaden på denna och föregångaren förutom foten och prislappen? 1000:- för att ändra någon bokstav i serien, lägga till ir sändare och fördärva foten känns inte så värt :/

Permalänk
Medlem

Glöm inte att den stödjer Lightboost! Garanterat värt en tusing extra (Mer info om vad det är och hur det funkar: http://www.youtube.com/watch?v=tR3sajRKR2w)

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Har en ACER GD245HQ och det blir min sista TN-skärm. De får snabba på med OLED nu.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av OrbitJ0k3r:

Ärligt, tröttnat på alla dessa skärmar med skitpaneler. Ips eller dyl blir nästa skärm för mig iallafall.

120Hz skit?! Du bör förstå att detta inte är en vanlig TN skärm.

Skrivet av GustavN:

Glöm inte att den stödjer Lightboost! Garanterat värt en tusing extra (Mer info om vad det är och hur det funkar: http://www.youtube.com/watch?v=tR3sajRKR2w)

Låter väldigt intressant, speciellt mindre ghosting.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Skrivet av Anton_Cimex:

120Hz skit?! Du bör förstå att detta inte är en vanlig TN skärm.

Nej självklart, men det är fortfarande samma skräpiga svärta och betraktningsvinkel.

Permalänk
Medlem

Funderat länge på att köpa en XL2410T, blev glad när jag såg denna, verkar ha missat denna totalt när den kom den kostar ju 3300, 100kr dyrare än föregångaren. Ska lätt köpa denna

Visa signatur

Radeon HD 7970 DirectCU II || Corsair HX 850W PSU || Corsair H80 || ASUS Sabertooth Z77 || Corsair Carbide 500R || 2x Western Digital Caviar® Green 2TB || Crucial M4 128GB || Corsair SSD Force Series™ GT 120GB || Intel 3770k 3,5Ghz || Corsair Dominator Platinum 1866MHz 8GB CL9 || BenQ XL2420T 120hz

Permalänk

Jag sitter med föregångaren (köpte den för två månader sedan) och har redan lyckats pajat foten och fått en död pixel i den, den har också väldigt mycket blacklight bleeding så jag hoppas de har fixat det för alla som tänker köpa den. Plus att man blir lite bortskämd med 120Hz, testade att ändra tillbaka till 60hz och det gjorde nästan ont i ögonen att se det hacka så

Visa signatur

**Inget värt att skryta om**

Permalänk
Medlem

Har någon koll på när vi kommer få snabba skärmar med bra bildkvalitet?

Permalänk

Quad buffered open GL

Dessa skärmar har support för Nvidias 3D vision. Det jag undrar är om den automatisk då har fullt stöd för nvidias quadro quad buffered openGL stereo? Jag tänkte använda denna skärm på jobbet för applikationer med quad buffer. Tänkte så fall köpa ett Nvidia quadro 2000 eftersom nvidias spelkort bara fungerar med directX och 3D vision.

Nvidia Quadro stereo

Permalänk
Medlem

Någon här som har T versionen och kan skriva nöjdheten med den? Är det nån mening att ha TX eller räcker de med att köpa separat nvidia 3d vision för 3d?