Permalänk

Bild, dator till dator hur?

Hejsan jag har funderat lite och jag skulle vilja kunna ta min bild från min spelrigg till min serverrigg, tänkte om någon här har koll på vad man behöver för det?

Jag skulle helst vilja köra HDMI rakt över bara som en "duplicate" monitor eller liknande för att spara mycket på hårdvaran.

Just nu använder jag en HD PVR för det men funkar inte så bra som jag vill eftersom streaming softwares såsom xSplit och andra inte kan ta upp den som en device.

Hoppas det finns någon som har några ideer.

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk

Menar du att du vill ha ena datorns skrivbord så att båda datorerna kan interagera med det eller menar du att du vill att ena datorns skrivbord bara ska ha möjlighet att synas på båda skärmarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av silverrosen:

Menar du att du vill ha ena datorns skrivbord så att båda datorerna kan interagera med det eller menar du att du vill att ena datorns skrivbord bara ska ha möjlighet att synas på båda skärmarna?

Tror han vill spela på sin speldator och låta servern streama upp det live så det ska ta så lite kräm som möjligt från spelriggen

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)