Minecraft passerar fyra miljoner exemplar

Permalänk
Medlem

Ska jag vara ärlig tycker jag spelet bara blivit sämre tycker dom första updateringarna var bäst.:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Om dom inte är med oss är dom mot oss.

Permalänk

Kan man inte bara bygga i spelet?

Visa signatur

"He was a soldier of Rome. Honour him."

Chassi: NZXT H2 Svart Mobo: Gigabyte GA-Z68AP-D3 CPU: i5 2500K Heatsink: Xigmatek Gaia Fans: ZM-F3/Sickle Flow RAM: Corsair Vengeance 8 GB GPU: Gigabyte GTX 560Ti OC PSU: FSP 650W 80+ Gold SSD: Crucial M4 64 GB

Permalänk
Medlem

Slutar spelet vara i beta efter 11/11/11, om så vad kommer den stora skillnaden vara då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Om spelen är riktigt bra så spelar grafiken inte någon längre, och just detta spel skulle bara bli sämre om det fick bättre grafik.

Precis, har testat flera "HD" texture packs men det känns bara så fel, 16x16 is the way to go!

Skrivet av scarface1999:

Kan man inte bara bygga i spelet?

Finns creative mode där du får alla items i spelet. (ungefär som gratisversionen classic, fast med allt nytt )

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Kul och välförtjänt. Lirar ofta Minecraft, och gillar det nått enormt!

Intressant att så många köper spelet.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk

Kan bara hålla med alla ovanstående. Det är sjukt beroendeframkallande så fort man startar igång det. Tiden bara rinner iväg. Jag och lillbrorsan har en egen privat server som vi bygger allt möjligt i. Om man inte känner sig så kreativ när man kör själv, så kör med en kompis eller syskon eller nåt. Man blir en arkitekt direkt

Visa signatur

Nätverk, datorer och F1

Permalänk
Skrivet av anthons:

Slutar spelet vara i beta efter 11/11/11, om så vad kommer den stora skillnaden vara då?

Notch har sagt att skillnaden inte kommer vara särskilt stor. Kan dock tänka mig att allt är färdigkodat för adventure mode och det kommer säkert finnas en och annan överraskning som han inte tweetat om.

Permalänk
Medlem

Välförtjänt - bland de bättre investeringar jag gjort spelmässigt. Ett spel som både kan vara avkopplande och mer skrämmande än de flesta "skräckspel".

Av någon anledning kraschar spelet dock konstant på min Windows 8 developer preview-burk. Man kan inte få allt.

Visa signatur

A64 3500+, GeForce 7800 GT, 2 GB RAM
Mac Mini 1.25 GHz // 1 GB RAM
iPod Nano 4 GB Rev 1.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Tyckte faktiskt Minecraft var ett bättre spel förr, installerade det nyligen efter en tids uppehåll och gillade det inte alls. Så som tur var så hade jag kvar en gammal 1.6 installationsfil. Älskade spelet när det var i Alphan stadiet, då kunde många timmar spenderas med att bygga allt möjligt.

Skrivet av orangetm:

Ska jag vara ärlig tycker jag spelet bara blivit sämre tycker dom första updateringarna var bäst.:)

Skickades från m.sweclockers.com

Vad har blivit sämre? Jag har precis börjat lira och har ingen aning om hur det var tidigare.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

Grattis Mojang!

Visa signatur

i5 750 @ 3.2 GHz | P7P55D |Corsair 8gb DDR3 1600MHz | Nvidia MSI GTX 560TI | Zalman 600W PSU | Samsung 840 240gb SSD | 3st Samsung 1tb | Corsair 650D | Arctic cooling freezer 7 rev 2

http://www.inet.se/artikel/6101343/f...kop-over-500kr

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Vad har blivit sämre? Jag har precis börjat lira och har ingen aning om hur det var tidigare.

Håller med de andra, det har blivit sämre. Det e svårt att sätta fingret på vad det är, det är liksom en annan känsla när man spelar det nu. Jag tycker att det har blivit lite för plottrigt, för mycket färdiggjorda saker. När det släpptes var det som en sandlåda. Nu är det som rena tivolit.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cyb3rH4Xter:

Håller med de andra, det har blivit sämre. Det e svårt att sätta fingret på vad det är, det är liksom en annan känsla när man spelar det nu. Jag tycker att det har blivit lite för plottrigt, för mycket färdiggjorda saker. När det släpptes var det som en sandlåda. Nu är det som rena tivolit.

Det jag är nyfiken på är om saker faktiskt blivit sämre eller om det handlar om klassikern att "det var bättre förr". Som jag förstår det är det hittills så är det alternativ 2 som skapar missnöjet ;).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Det jag är nyfiken på är om saker faktiskt blivit sämre eller om det handlar om klassikern att "det var bättre förr". Som jag förstår det är det hittills så är det alternativ 2 som skapar missnöjet ;).

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe bra fråga, det är nog bara de som var med under alphan som vet vad vi whiners klagar på
Men du har nog rätt, det var bättre förr

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cyb3rH4Xter:

Hehe bra fråga, det är nog bara de som var med under alphan som vet vad vi whiners klagar på
Men du har nog rätt, det var bättre förr

Vill bara förtydliga att det inte är något fel i att gilla hur det var förr. För det är ju känslan i spelet som är det viktiga och upplevs det som bättre förr så spelar det mindre roll vad det beror på. Jag har full förståelse. Jag var mest intresserad av att veta om jag missat något då jag var sent in i spelet och om jag skulle kunna förstå innebörden om jag testade en tidigare version.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyb3rH4Xter:

Håller med de andra, det har blivit sämre. Det e svårt att sätta fingret på vad det är, det är liksom en annan känsla när man spelar det nu. Jag tycker att det har blivit lite för plottrigt, för mycket färdiggjorda saker. När det släpptes var det som en sandlåda. Nu är det som rena tivolit.

förstår inte riktigt din argument för mig är det precis samma sak som innan fast det finns flera alternativ, möjligheter och framför allt att biomer är mer levande än innan. Färdiggjorda saker behöver man inte använda om man inte vill.

Visa signatur

Gigabyte GA-X99-UD7,Intel 5820k, 32Gb DDR4 3000Mhz, Sapphire R9 290 4Gb Tri-x Crossfire x3, Samsung 850pro 1Tb, EVGA Supernova 1300w G2

Permalänk
Medlem

Har spelat i ett år nu, bästa spelet jag köpt!! Av en slump var jag inne och kollade hur många sålda det var igår och upptäckte att det var så lite till 4 miljoner Grattis mojang!!

Permalänk
Medlem

redstone och pistons <3

själv började jag spela för att lära mig digitalteknik och det kan jag väl påstå att jag kan betydligt bättre än när jag började, mc skulle lätt kunna användas som introduktion i digitalteknik, på högstadiet på teknik lektionerna och möjligen gymnasiet.

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Har inte själv testat spelet, men grafiken ser ju ut att vara hämtad från Populous.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Vad har blivit sämre? Jag har precis börjat lira och har ingen aning om hur det var tidigare.

Det jag gillade med spelet när det var äldre var att det mycket enklare, nu tycker jag det är för avancerat. Det var det i alla fall jag tyckte var charmen med Minecraft, det var enkelt på alla sätt, enkel grafik och upplägg. Nu är det bara rörigt med alla nya saker och alla mobs etc. Förr var det ett indie spel som inte liknande något annat, nu känns det bara mainstream på något sätt. Svårt att förklara, men gillade det mer förr i alla fall.

Men det är väl som med allt, man blir van vid det gamla och rädd för det nya.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Hedersmedlem

För skönt spel. arbetskollegan lurade mig till att köpa det. satt fast i nästan 2v. Hade annat som kom upp efter det och har inte spelat på 2v efter det. drog igång det igår och satt fast i 3h
Grafiken är inte allt. Det är tyvärr för många speltillverkare som tappar känslan när det ska in med för mycket grafik och effekter.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Skrivet av ACR83:

förstår inte riktigt din argument för mig är det precis samma sak som innan fast det finns flera alternativ, möjligheter och framför allt att biomer är mer levande än innan. Färdiggjorda saker behöver man inte använda om man inte vill.

Jag svarar dig med en annan killes svar (utomordentligt ):

Skrivet av AlbertMwugabi:

Det jag gillade med spelet när det var äldre var att det mycket enklare, nu tycker jag det är för avancerat. Det var det i alla fall jag tyckte var charmen med Minecraft, det var enkelt på alla sätt, enkel grafik och upplägg. Nu är det bara rörigt med alla nya saker och alla mobs etc. Förr var det ett indie spel som inte liknande något annat, nu känns det bara mainstream på något sätt. Svårt att förklara, men gillade det mer förr i alla fall.

Men det är väl som med allt, man blir van vid det gamla och rädd för det nya.

Biomes ser jag inget fel i, de är trevliga såklart! Men ja, framför allt det som nämns ovan, det stämmer till 100

Permalänk
Skrivet av jesusbarnet:

redstone och pistons <3

själv började jag spela för att lära mig digitalteknik och det kan jag väl påstå att jag kan betydligt bättre än när jag började, mc skulle lätt kunna användas som introduktion i digitalteknik, på högstadiet på teknik lektionerna och möjligen gymnasiet.

True dat.

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define C | Intel i7 7700k | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Strix Z270E | 16GB Corsair Vengeance 2400MHz | Gigabyte GeForce GTX 1070 OC | OS: Samsung 960 EVO 500GB | Media: 1TB "noname" SSD | Corsair RM550X

Permalänk
Medlem

Problemet är ju bara att spelet är så bra att jag inte vågar köpa det, speciellt efter att ha sett denna video: http://www.youtube.com/watch?v=QhksNvUwaRc VARNING alla nördar för extremt spelbegär måste dock tilläggas...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cerd Moyen:

http://www.abandonia.com/files/games/443/Populous%20II%20-%20...

Har inte själv testat spelet, men grafiken ser ju ut att vara hämtad från Populous.

haha ganska fult att jämföra ett 3D spel med ett 2,5D...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DefconEagle:

Har aldrig testat Minecraft förr men av ren nyfikenhet; strävar inte de flesta efter spel med bättre grafik?:P Eller så är det kanske själva tanken (pusslet) som lockar folk ^^

Strävar man bara efter bättre grafik så har man inte förstått tanken med att spela, Ett spel ska vara kul och då spelar inte grafiken så stor roll.

Vill du ha bra grafik så titta på en film, dom är oftast bättre än spel som bara jobbar att det ska se snyggt ut.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Ångrar så stort min inköp av minecraft "beta". är så sjukt sur på att dom har tagit betalt men jag kan inte spela/skickar ingen kod.. vänder mig till support och får inget svar säger det jag varnar ALLA ifrån att köpa minecraft överhuvudtaget. KÖP INTE MINECRAFT....!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exider12:

Ångrar så stort min inköp av minecraft "beta". är så sjukt sur på att dom har tagit betalt men jag kan inte spela/skickar ingen kod.. vänder mig till support och får inget svar säger det jag varnar ALLA ifrån att köpa minecraft överhuvudtaget. KÖP INTE MINECRAFT....!!!

tror du inte riktigt fattat att du laddar hem det från hemisdan genom att logga in på ditt acc så står det på start sidan
Play Minecraft Beta:
In browser | Download

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Vad har blivit sämre? Jag har precis börjat lira och har ingen aning om hur det var tidigare.

Känns kladdigt, typ som om man målar en fin tavla sen börjar man fixa till den osv

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Om dom inte är med oss är dom mot oss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exider12:

Ångrar så stort min inköp av minecraft "beta". är så sjukt sur på att dom har tagit betalt men jag kan inte spela/skickar ingen kod.. vänder mig till support och får inget svar säger det jag varnar ALLA ifrån att köpa minecraft överhuvudtaget. KÖP INTE MINECRAFT....!!!

tack för jag tänkte köpa det men det gick att spela på hemsidan
men skiter nog att göra det

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder