Permalänk

Sleva ett Logitech G35 hur ?

Hej gott folk. Är ägare till ett par Logitech G35. Underbart headset om du frågar mig och många andra. Finns dock en stor faktor jag stör mig på, i fråga så är det inte ett "jätte stort" problem. Men det står mig, och problem är väl till för att lösas ? Eller vad säger ni..

Problemet är att: Kabeln virar ihop sig ofta, och jag har provat att rätta ut den och sedan ta en tändare under den för att på något vis få den att bli rak och sluta böja sig, resultatet blev verkligen inte som jag hoppats på, utan tvärt om...kabeln virar fortfarande ihop sig och så blev den mycket strävare och hårdare på något vis. En del av tygen runt kabeln blev med andra ord bort bränt, och detta "sticks" lite eller vad man ska säga. Så folk, prova inte att räta ut och värma på kabeln, detta hjälper inte.

Lösning: Vettifan om det går att få den rak och sluta böja sig, men att sleeva har jag alltid velat prova och nu har jag en anledning Dock verkar det som jag måste göra såhär, och vill få det bekräftat samt kan någon få inflika med egna erfarenheter om ingripandet är svårt eller lätt, ni ni förstår nog...jo jag måste på något vis ta bort usb kontakten, sedan sleva, löda ihop sladdarna till usb kontakten igen, och sedan fixa krympslangen. Är detta rätt metod, om inte säg gärna hur jag ska göra. Och vilken färg tycker ni jag ska ha på ev sleeve ?;) Blir att beställa från djungelapa!

Vad tycker ni ? Och är det stor chans att jag gör sönder mitt G35 ?

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

Hm då har du jobb att göra.
Går det inte lättare att ta loss sladden från Headset kolla de före

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Skrivet av Jygge:

Hm då har du jobb att göra.
Går det inte lättare att ta loss sladden från Headset kolla de före

Jobb är kul Jo, ska ta bort tyg strumpan runt, gör det nu. Brb !

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem, gör gärna lite instruktioner och visa resultatet/projektlogg) i ett galleri sedan(många andra har detta problem)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Skrivet av LTsm:

Jag har samma problem, gör gärna lite instruktioner och visa resultatet/projektlogg) i ett galleri sedan(många andra har detta problem)

Självklart ska swec få ett väldokumenterat galleri med fina bilder och text så det räcker. Jag börjar plocka isär headsetet nu för att eventuellt lacka om det också, kommer bygglogg på allting senare!

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

Lycka till, ska följas väldigt noggrant:D

Jag har funderat på att göra någon sådan länge, tillsvidare har jag bara kapat tråden på några ställen och satt på lite eltejp[ghetto]

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

Har lagt upp en projektlogg nu. Vänligen flytta era ev bevakningar och snack dit

Mvh

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean