MSI visar X79 Big Bang Xpower II med vapen och ammunition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porraz:

Börjar bli jävligt trött på uttrycket "p12". Måste det ALLTID tas upp när ny elektronik pryds med lysdioder och annan design? Är det verkligen bara 12-åringar som gillar sådant?
Jag har inget behov av nytt moderkort nu, men hade jag haft det och det visar sig att detta moderkort är bland dom bästa så hade jag inte tvekat en sekund på att kirra det. Jag har inget emot designen, annorlunda och lite ball tom. och jag är mer än dubbelt så mycket som 12. Jag tror att de flesta som gnäller om p12 är inte mer än ca. 18 år själva och vill på något sätt bevisa. Det är nog inte många 12-åringar som köper delar och bygger sina egna prestandariggar.

Hah!

Haha!

Du vet inte vad p12 är.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Avstängd

Fyfan va najs. 2012 närmar ju sig o vad kan då vara bättre än att ha en extra minigun hemma?

Visa signatur
Permalänk

Sålänge det funkar som det ska, så tycker jag det är najs Ser ju inte helt åt helvete ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Hah!

Haha!

Du vet inte vad p12 är.

Det tror jag nog han vet. Vet du?

Det är i princip samma sak som att kalla någon för fjortis, men används oftare på datorforum om folk man anser vara barnsliga.

Från http://sv.wiktionary.org/wiki/P12:a
"Etymologi [redigera]

barnslig person

Uttrycket har sin grund i internetforum där äldre användare irriterade sig på den lägre nivån som de yngre medlemmarna uttryckte sig i diskussioner både med argument och språkligt. Det utvecklades senare till att innefatta alla användare som inte höll den nivå som andra användare höll och är inte längre bundet till ålder."

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Sweclockers skönhetsnorm: Datorn ska vara stilren, inga fönster, lampor och även komponenterna får inte se annorlunda ut än referensdesignen för då blir det direkt klassat som fult och "p12".

Permalänk
Medlem

En minigun i plast lär ju göra skillnad när 2012 apocalypsen närmar sig, nej skaffa riktigt artilleri i så fall.

Fult som stryk iaf, och ja det ser ut som kritor, hahah sådant som p10or gillar

Visa signatur

Mac!

Permalänk
Medlem

Men snark, de också? "Military class" bullshit altså. D brädet hade inte klarat sig i 2 minuter ute i fält ; )

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vact:

Design? Tuffare detaljer? Knappast värdig att ens kallas design. Det ser ut som MSI och gigabyte varit på toysRus och köpt upp lite plastleksaker från "2 för 10kr"-korgen och klistrat fast på korten.

Håller inte med, jag tycker det ser tufft ut. Så länge det fungerar bra vid kylning är det ju dessutom bara bonus om man får en annorlunda snyggare design än en fyrkant.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av 7an:

En minigun i plast lär ju göra skillnad när 2012 apocalypsen närmar sig, nej skaffa riktigt artilleri i så fall.

Fult som stryk iaf, och ja det ser ut som kritor, hahah sådant som p10or gillar

Plast? Skojar du? Ser du inte att den är i metall med en heatpipe som går in i den?

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Visst kan designen upplevas som "löjlig" eller vad fan som helst men alla vill inte ha fyrkantiga aluminiumblock till kylflänsar.

Jag tycker PERSONLIGEN inte detta är speciellt tilltalande men verkar vara svårt för vissa att acceptera den här desingen och att folk inte har samma åsikt.

Det roliga är här också att man får intrycket att de flesta som klagar på designen absolut inte bryr sig hur sina burkar ser ut innuti och därför aldrig ser sina moderkort annat än vid ombyggnation osv. Bara flänsarna fungerar som det ska och kortet presterar borde väll allt vara lunch?

Ni som ändå bryr er om utseendet och sitter på burkar med fönster och liknande men inte tycker om designen kan välja bland de åtskilliga andra modeller som finns. Men sluta kalla folk för p12 och annat för att de händelsevis tycker om designen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porraz:

Börjar bli jävligt trött på uttrycket "p12". Måste det ALLTID tas upp när ny elektronik pryds med lysdioder och annan design? Är det verkligen bara 12-åringar som gillar sådant?
Jag har inget behov av nytt moderkort nu, men hade jag haft det och det visar sig att detta moderkort är bland dom bästa så hade jag inte tvekat en sekund på att kirra det. Jag har inget emot designen, annorlunda och lite ball tom. och jag är mer än dubbelt så mycket som 12. Jag tror att de flesta som gnäller om p12 är inte mer än ca. 18 år själva och vill på något sätt bevisa. Det är nog inte många 12-åringar som köper delar och bygger sina egna prestandariggar.

Om du är 24 år, vilket jag antar eftersom du skrev att du var dubbelt så mycket som 12, så borde du veta det här, förstår inte varför du uttalar dig om något som du uppenbarligen inte vet vad det betyder?

Nu har du stält till det nu kan även du klassas som p12.

EDIT: Så nu har jag ändrat på det alla nöjda nu!!!

Permalänk
Medlem

De gör detta för att tvinga oss att skruva av dem och ersätta dem med vattenkylning. Fast de säljer inte dessa blocken själv så de måste missat något i sitt strategiska drag?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åkan:

Om du är 22 år, vilket jag antyder eftersom du skrev att du var dubbelt så mycket som 12, så borde du veta det här, förstår inte varför du uttalar dig om något som du uppenbarligen inte vet vad det betyder?

Nu har du stält till det nu kan även du klassas som p12.

Sist jag gick i skolan blev 2*12=24, men det kanske har ändrats. Jag är nästan närmre 3*p12 än 2*p12 och tycket faktiskt detta moderkort ser helt okej ut. Visst, jag köper inte moderkort efter utseende då jag sällan kikar i mitt chassi samt att det inte har något fönster, men jag tror att det skulle gå att få en rätt clean, snygg look med detta kort i ett vettigt chassi och andra svarta komponenter.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åkan:

Om du är 22 år, vilket jag antyder eftersom du skrev att du var dubbelt så mycket som 12

Vad är 12+12?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åkan:

Om du är 22 år, vilket jag antyder eftersom du skrev att du var dubbelt så mycket som 12, så borde du veta det här, förstår inte varför du uttalar dig om något som du uppenbarligen inte vet vad det betyder?

Nu har du stält till det nu kan även du klassas som p12.

Hur var det med matten?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Ja men inte nu igen...

Skrivet av sj6:

Hur var det med matten?

Haha

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Åkan:

Om du är 22 år, vilket jag antyder eftersom du skrev att du var dubbelt så mycket som 12, så borde du veta det här, förstår inte varför du uttalar dig om något som du uppenbarligen inte vet vad det betyder?

Nu har du stält till det nu kan även du klassas som p12.

Som andra påpekat så verkar du inte ha läst grundskolematte, och "antyder" betyder inte samma sak som "antar".

Vem var det som var p12?

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Sist jag gick i skolan blev 2*12=24, men det kanske har ändrats. Jag är nästan närmre 3*p12 än 2*p12 och tycket faktiskt detta moderkort ser helt okej ut. Visst, jag köper inte moderkort efter utseende då jag sällan kikar i mitt chassi samt att det inte har något fönster, men jag tror att det skulle gå att få en rätt clean, snygg look med detta kort i ett vettigt chassi och andra svarta komponenter.

Angav fel jag såg det sen så klart det är 24.:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Som andra påpekat så verkar du inte ha läst grundskolematte, och "antyder" betyder inte samma sak som "antar".

Vem var det som var p12?

Förlåt då om man har lite dyslexi, men det är väll inte tilllåtet att ha i sverige idag det har det aldrig varit, så vem var det som var p12?

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Hah!

Haha!

Du vet inte vad p12 är.

Har även stått för bråkiga folk som suttit på en typ av anstalt. Och av dina senare svar i tråden skulle jag säga att din koll kring begreppet antingen är en aning vag eller att det passar in och att reaktionen är att sparka bakut för att du minsann itne är en sån där.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

passar dock riktigt fint ihop med mitt Ax850 !

skönt iaf att det inte är blått och svart dom går efter. jag tyckte om designen tbh. och det ser jävligt fett ut med så mkt minnesplatser

Visa signatur

Komponenter
Chassi: Fractal Design Define R3 | MB: Asus P8P67 - Pro | CPU: Intel Core i5 2500K @ 4 | Noctua NH-D14 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz Blå | GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 | Ljud: Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 850W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åkan:

Om du är 24 år, vilket jag antar eftersom du skrev att du var dubbelt så mycket som 12, så borde du veta det här, förstår inte varför du uttalar dig om något som du uppenbarligen inte vet vad det betyder?

Nu har du stält till det nu kan även du klassas som p12.

EDIT: Så nu har jag ändrat på det alla nöjda nu!!!

Härligt, kan du förklara för mig vad p12 betyder? Då kanske jag slipper bli irriterad i onödan. Har det absolut ingenting med ålder att göra så måste jag fan äta upp mitt tangentbord och hoppa ut genom fönstret!

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Skrivet av Kaoskadosk:

Kan man få några med svärd och sköldar på för oss rollspelare också?

Bra där!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Smaken är som baken, men personligen tycker jag att detta kort var otroligt fult...

Däremot - om de hade släppt ett kort med layout och detaljer som anspelade på Star Trek så hade jag köpt det utan att tveka!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Lite kul att alla verkar hata chassin med fönster och ändå HATAR detta kort. Så ni med tex R3 chassin, brukar ni öppna och dra en handtralla eller? Och nu går inte det för att ni inte tänder på detta kort?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Ni som klagar på designen vill säkert ha en sådan här design istället http://hexus.net/tech/news/mainboard/30617-intels-x79-sandy-b...

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Åkan:

Förlåt då om man har lite dyslexi, men det är väll inte tilllåtet att ha i sverige idag det har det aldrig varit, så vem var det som var p12?

Dyslexi är väl när man stavar fel, inte byter ut hela ord? Varför ska folk alltid dra dyslexi-kortet så fort någon påtalar grammatik eller stavning? Resten av vad du skrivit ser ju hur bra ut som helst.

Oh well, fint att du har bemödat dig att rätta inlägget nu i varje fall, det finns ju de som inte ens bemödar sig göra det.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Verkar vara häftigt att skriva P12 här på forumet. Skriver P12 igen, fan va cool man känner sig!!! Förövrigt så ser det ut som kritor och ej ammunition. P12, P12 fan vad häftigt att säga så!!!

Permalänk
Medlem

Ibland känns det som att nyheter av det här slaget väljs ut enbart för att starta dem här "p12" diskussionerna. Booooring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porraz:

Härligt, kan du förklara för mig vad p12 betyder? Då kanske jag slipper bli irriterad i onödan. Har det absolut ingenting med ålder att göra så måste jag fan äta upp mitt tangentbord och hoppa ut genom fönstret!

barnslig person