Vad retar ni er mest på i MW3?

Permalänk
Medlem

Vad retar ni er mest på i MW3?

Fick inspiration utav tråden som finns om BF3 så tänkte göra en om Cod mw3

Så vad har ni märkt att ni stör er på?

Tråden är inte till för att gnälla på spelet rent allmänt om ni aldrig prövat det etc.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

1. Menyerna ser omodernare ut än i mw2

2. Rösten som säger alla grejer "enemy care package is incomming" har jobbig röst

3. Mörka banor

Har inte spelet men vad jag sett så är det vad jag tycker är dåligt.

Förbokade spelet i söndags

Permalänk
Medlem
Skrivet av ginga:

1. Menyerna ser omodernare ut än i mw2

2. Rösten som säger alla grejer "enemy care package is incomming" har jobbig röst

3. Mörka banor

Har inte spelet men vad jag sett så är det vad jag tycker är dåligt.

Förbokade spelet i söndags

Kunde inte sagt det bättre själv. Bryr mig inte om 2an, men menyerna, hahahaha säger jag bara....

Samt att en del banor är sjukt ostrukturerade, verkligen "huller om buller".

Permalänk
Medlem

Bara spelat campain men minnesanvändning >1GB så mitt grafikkort är för klent

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tycker det verkar anpassat för tjejer, inte nödvändigtvis en dålig sak. Men något jag personligen stör mig lite på. Det kanske är dags att ändra sin syn för det är ju visserligen bra att man riktar in sig mot "dem" också för att en bredare publik kanske kan få spelen att bli ännu bättre. Det kanske är dags, att tiden liksom är inne.

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av blagi:

Jag tycker det verkar anpassat för tjejer, inte nödvändigtvis en dålig sak. Men något jag personligen stör mig lite på. Det kanske är dags att ändra sin syn för det är ju visserligen bra att man riktar in sig mot "dem" också för att en bredare publik kanske kan få spelen att bli ännu bättre. Det kanske är dags, att tiden liksom är inne.

Inte provat spelet ennu. Men Kan du inte förklara hur du menar att det är anpassat för tjejjer? Skins? Det är ju kalas. Desto mer tjejjer som gamar är ju bara kul.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

Inte provat spelet ennu. Men Kan du inte förklara hur du menar att det är anpassat för tjejjer? Skins? Det är ju kalas. Desto mer tjejjer som gamar är ju bara kul.

Skinsen på gubbarna ser liksom lite stylade ut. Det utspelar sig i ett puttinuttigt Paris på våren. Lite rädda "croissanten"-känsla över det hela. Vapnena är inte så brutala heller som jag tycker att det varit i tidigare spel. Det kan jag tycka är lite anpassningnar för att locka tjejer.

Framförallt på konsollversionerna så kommer man nog få se ett ökat tjej-spelande, med klaner enbart för tjejer osv.

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk

haha snacka om skillnad på tråd å tråd. här e de menyerna ser lite gamla ut, spelet e anpassat mot tjejer, de e lite mörkt... jämför med bftråden hahahha komik

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 400R | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K | | Noctua NH-C12P SE14 | DDR3 1600MHz 8GB | Corsair HX 650W | Gainward GeForce GTX 570

Permalänk
Medlem
Skrivet av blagi:

Skinsen på gubbarna ser liksom lite stylade ut. Det utspelar sig i ett puttinuttigt Paris på våren. Lite rädda "croissanten"-känsla över det hela. Vapnena är inte så brutala heller som jag tycker att det varit i tidigare spel. Det kan jag tycka är lite anpassningnar för att locka tjejer.

Framförallt på konsollversionerna så kommer man nog få se ett ökat tjej-spelande, med klaner enbart för tjejer osv.

Låter lite som att du är rädd för att du inte ska få ha ditt pojkspel ifred?

Om det nu är så att dom försökt göra spelet mer PEGI-orienterat(vilket jag inte tror på för fem öre) så förstår jag inte varför det skulle vara ett problem?

" "Lite rädda "croissanten"-känsla över det hela." - Vad betyder det här? Försökte googla om det var någon film eller så, men hittar inget.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Ingen Recoil på vissa vapen och låg recoil på andra, Känns overkligt, Väldigt mörka banor, Spelet är helt enkelt pimpat för tjejer.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

Ingenting än så länge. Skönt med ett spel med högt tempo hela tiden. Team Defender är skitkul

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem

Om spelet är för mörkt ska man kanske höja ljusstyrkan?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

För mycket detaljer jämfört med både COD4 och MW2 vilket borgar för en herrans massa campande.

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk

Men lol på att ni tycker att det är för tjejer...

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Less QQ more Pew Pew!!

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem

Väldigt tighta banor på både gott och ont. UMP med rapidfire dominerar, knappt lönt att köra nåt annat nästan.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Skrivet av barbafarsan:

haha snacka om skillnad på tråd å tråd. här e de menyerna ser lite gamla ut, spelet e anpassat mot tjejer, de e lite mörkt... jämför med bftråden hahahha komik

Håller helt med. Enda felen med mw3 är att banorna är mörka, att spelmotorn inte har uppgraderats på flera år, och att det är i princip samma spel som mw2. Vilken skillnad mot bf3! Där handlar det om riktiga missar, som för varma grafikkort som kraschar, för långsamma processorer som inte orkar med firefox och bf3 samtidigt, och då och då för klena nätagg som inte pallar trycket när bf3 belastar både grafikkortet och processorn till max....

Permalänk
Medlem

Asså, era problem skulle jag personligen inte kalla problem^^ Men om man jämför med BF3-trådens första 15 inlägg så har ju BF3 allvarligare problem, haha, det tvivlar jag på, BF3 är faen 100 % mer slipat en Mw3 om man bortser från buggar som dessa sorters spel alltid har i början av realese

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Skrivet av Woxics49:

Asså, era problem skulle jag personligen inte kalla problem^^ Men om man jämför med BF3-trådens första 15 inlägg så har ju BF3 allvarligare problem, haha, det tvivlar jag på, BF3 är faen 100 % mer slipat en Mw3 om man bortser från buggar som dessa sorters spel alltid har i början av realese

...och nu vill jag inte se något om att det inte finns många buggar i mw3. Den spelmotorn har ju funnits i flera år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

...och nu vill jag inte se något om att det inte finns många buggar i mw3. Den spelmotorn har ju funnits i flera år!

Sa jag att det inte finns buggar i MW3? Eller missförstår jag dig?

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk

Vad retar jag mig mest med?
Att det överhuvudtaget har släppts.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av A_Müller:

Vad retar jag mig mest med?
Att det överhuvudtaget har släppts.

Det hör man på ditt namn! Yay!

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Skrivet av Woxics49:

Sa jag att det inte finns buggar i MW3? Eller missförstår jag dig?

du missförstår mig Jag höll med dig och "byggde på" ditt inlägg lite mer så att säga..

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

du missförstår mig Jag höll med dig och "byggde på" ditt inlägg lite mer så att säga..

Bara bra

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Skrivet av krrjon:

Bara spelat campain men minnesanvändning >1GB så mitt grafikkort är för klent

Seriöst den dåliga grafiken och över 1Gb >.<?

Permalänk
Medlem

Vad som övergår mitt förstånd är att någon faktiskt köper den här skiten till pc!. Dom (Activision) spottar på oss pc-spelare och ändå så så säljer spelet en hel del till pc.Låt konsolerna behålla denna urmjölkade intelligens befriade ursäkt till spel för sej själva.
Infinity ward behöver gå tillbaka till rötterna och skapa något i stil med det eminenta cod1 för att jag ens skulle överväga att skaffa mej ett cod spel.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Jag stör mig jävligt på att jag inte kan stå och campa utan att någon kommer bakom mig och skjuter på majj!

skämt åsido. det är faktiskt lite synd att folk har så lätt att komma bakom. Annars har jag ingenting att klaga på tror jag, underbart spel!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Gillar spelet jag med, även fast det är väldigt likt 2an. Förutom nya skins på gûbbarna, nya banor (dör från alla håll och kanter), någon ny perk och nytt killstreak system. Riktigt PEPP hittils. Sen hade man väl självklart önskat sig lite större nyheter, ny spelmotor kanske men nog fan kommer man lira sönder detta spel också.

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk

För tjejer?

Pimpat för tjejer? nja det vet'e fan!
Själv tjej och blev riktigt besviken över ljud, grafik, musik, röster o vapnena sög! Ok allt.

Själv har jag gått och vänat på att BF och CoD kommer med en kvinlig soldat nån gån! (Som valmöjlighet) ja menar det finns massvis med tjejer i det millitära, ja även i specialgrenarna!

nääe jag säljer min kopia på Tradera, o forsätter med BF3

Permalänk
Medlem

Att det är så konsol anpassat.....

Visa signatur

^^^
@¿@
o