Bäst grafik i världen?

Permalänk
Medlem

Bäst grafik i världen?

Tjenare!

Jag är uttråkad nu och jag undrar vilket spel som har bäst grafik i världen.
Alltså vilket är mest realistiskt?

Permalänk

Crysis maxxat med i7 @ 5gigahäzz å 590 sli på en benq månitår från år 2002

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bf3sjutarkillen:

Crysis maxxat med i7 @ 5gigahäzz å 590 sli på en benq månitår från år 2002

Själv skulle jag säga Battlefield 3!
visst, crysis är kända för sina ultimata grafiker!
Men jag tror nog att jag håller mig till battlefield 3.
Troligtvis motsols men men, det är vad jag tycker

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Skrivet av RambOFreAc:

Själv skulle jag säga Battlefield 3!
visst, crysis är kända för sina ultimata grafiker!
Men jag tror nog att jag håller mig till battlefield 3.
Troligtvis motsols men men, det är vad jag tycker

+1!! bara kolla hur krävande det är

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bf3sjutarkillen:

Crysis maxxat med i7 @ 5gigahäzz å 590 sli på en benq månitår från år 2002

Humor

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Minestorm på Vectrex-konsolen har den bästa grafiken EVER!!!!!

Visa signatur

"Jag skulle hellre vara både alkoholist och narkoman än religiös.
Alkoholister och narkomaner har i vart fall emellanåt en fungerande verklighetsuppfattning."
- Okänd.

Permalänk
Medlem

"Bäst" grafik är för flummigt.
När det kommer till "fotorealistiskt" kommer väl spel som crysis och div. bilspel högt upp på listan. (ev med massor av modifikationer)
Sedan har du spel av typ oblivion som inte är vidare fotorealistiskt, men som ändå har fantastisk grafik(moddat)
eller, metro som är så tungdrivet att grafiken måste vara bäst, dock får du aldrig se det för din hårdvara räcker inte till

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Arma2 ska väl vara riktigt snyggt också?

Permalänk
Medlem

Bäst Grafik?!? Det är ju självklart Unlimited Detail http://www.youtube.com/watch?v=00gAbgBu8R4

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Arma2 ska väl vara riktigt snyggt också?

Visst är Arma II snyggt, men inte alls lika snyggt som på Battlefield i mina ögon.
Har lirat Arma II länge och måste säga, att med båda spelen maxade, så lirar jag hellre BF3.

Permalänk
Medlem

Mitt svar är Minecraft - eller nej!, Battlefield 1942, eller.... Age of Empire II ? fan kan inte bestämma mig

Visa signatur

Dator 1: i9 9900k, 16gb 3600Mhz, 2x970 Evo 500gb, RTX 2070 etc.
Dator 2: Macbook Pro late 2018

Permalänk

Metro 2033 är nog det överlag snyggaste. Sedan så finns ju Assasains Creed, diverse högt rankade bilspel, BF3, Crysis spelen, och också självklart en klassiker: GTA IV med extrema grafikmods :3

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Battlefield 3!

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Skrivet av Sannen:

Mitt svar är Minecraft - eller nej!, Battlefield 1942, eller.... Age of Empire II ? fan kan inte bestämma mig

Tror nog Age blir svårt att slå!

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk

Jag måste ändå säga Crysis (med lite moddar såsom immersive mod).

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

"Bäst" grafik är för flummigt.
När det kommer till "fotorealistiskt" kommer väl spel som crysis och div. bilspel högt upp på listan. (ev med massor av modifikationer)
Sedan har du spel av typ oblivion som inte är vidare fotorealistiskt, men som ändå har fantastisk grafik(moddat)
eller, metro som är så tungdrivet att grafiken måste vara bäst, dock får du aldrig se det för din hårdvara räcker inte till

Metro 2033 är väldigt dåligt optimerat, tack och hej.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag måste ändå säga Crysis (med lite moddar såsom immersive mod).

http://www.youtube.com/watch?v=shZzYkpl5Nk

Får hålla med, finns inget snyggare än ett moddat crysis 1

Permalänk

Heroes of might and magic III

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Medlem

Första Crysis. Grym musik och fysik i spelet. Sen är spelet förjävla roligt ^^

Visa signatur

C>++

Permalänk

Vattnet i bf3 är ju så sjukt fult! Annars något av det snyggaste jag har sett.

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=zk2F0eMx1Wc

Den är ju något att titta på, glöm inte 720p. Förstår att Crysis är vackert som in i helvete men Battlefield 3 har inte riktigt likadana miljöer, men titta på klippet, väldigt bra är den^^ Så BF3 vinner för mig

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Vattnet i bf3 är ju så sjukt fult! Annars något av det snyggaste jag har sett.

Va? =O Jag som tyckte vattnet såg bra ut.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1337manne:

Tror nog Age blir svårt att slå!

haha eller hur!

Visa signatur

Dator 1: i9 9900k, 16gb 3600Mhz, 2x970 Evo 500gb, RTX 2070 etc.
Dator 2: Macbook Pro late 2018

Permalänk
Medlem

Ingen har sagt Pong???

Permalänk
Skrivet av finnejanson:

Heroes of might and magic III

För min del är grafiken i Heroes III överlägsen de senare, mycket mer översiktlig och inte i närheten så klottrig. 12 år sedan och fortfarande ett av de roligaste om inte de roligaste spelet jag spelat

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk
Medlem

BF3 är väll ok, men även på ultra 16AA etc så ser ju vatten,gräs och allt bråte ut som att de är hämtat från ett spel på 90 talet.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Crysis 2 ser grymt ut med Dx11, det är nog det snyggaste jag spelat iaf. BF3 är f.ö helt ärligt inte så snyggt. Bara en massa ljuseffekter som är mer irriterande än snygga. Dåligt optimerat skulle jag säga

Permalänk
Medlem

Modern Warfare 3 :>

Permalänk
Skrivet av frankof:

"Bäst" grafik är för flummigt.
När det kommer till "fotorealistiskt" kommer väl spel som crysis och div. bilspel högt upp på listan. (ev med massor av modifikationer)
Sedan har du spel av typ oblivion som inte är vidare fotorealistiskt, men som ändå har fantastisk grafik(moddat)
eller, metro som är så tungdrivet att grafiken måste vara bäst, dock får du aldrig se det för din hårdvara räcker inte till

Haha, fast metro 2033 ( Om det är det du menar) ju faktiskt väldigt dålig grafik, dock är det sjukt tungdrivet då det är sjukt dåligt optimerat

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av BergEr:

BF3 är väll ok, men även på ultra 16AA etc så ser ju vatten,gräs och allt bråte ut som att de är hämtat från ett spel på 90 talet.

Håller med, BF3 är OK, men inte mycket mer än så, väldigt lite "valuta" för åtgången prestanda.
Känns lite som en gammal kass amerikansk V8, drar som fan men ger ingen vidare effekt. ^^

Crysis är svårslaget, synd att det är så extremt kass känsla i spelet bara (imo).

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.