Köpa surfplatta nu eller vänta?

Permalänk
Medlem

Köpa surfplatta nu eller vänta?

Hejsan!

Allting började med att jag skulle köpa Asus nya zenbook till min sambo i present. Men efter sett recensioner så har jag förstått att man ska vänta tills nästa generations ultrabook dator med ivy bridge och ev. windows 8.
Så nu tänkte jag istället köpa en asus Transformer till henne, men klart som fan hittade jag då att det kommer en ny modell redan den 9 November.

Nu är jag helt förvirrad. Är det värt att vänta tills asus Transformer Prime kommer eller går det lika bra med den nya. Kommer jag förlora en massa pengar på att köpa den gamla nu då priset säkert lär gå ner när prime kommer.
Finns där kanske en annan platta som är bättre än Transformers som jag bör gå på istället?? (Allt som har med apple att göra är INTE intressant)
Såg även att ice cream sandwich kommer snart så jag vill även att plattan ska gå att uppdatera till det.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Den nya prime, se http://www.nordichardware.se/nyheter/476-tablets/44602-transf... , innehåller den nya generationer systemprocessorer med 4 kärnor. De som finns på marknaden nu har 2 kärnor.
Kan du vänta med köpet så skulle jag nog rekommendera det, det är ju trots allt inte så lång tid tills den släpps

Permalänk
Medlem

Är i samma sits som Thexps när det gäller platta. Är grymt sugen på att köpa nu och har velat länge mellan Galaxy Tab, Transformern och Sony Tablet S. Ser inget direkt som lockar i Transformer Prime gentemot 1:an men lite surt att köpa något äldre när den nya inte ser ut att bli nämnvärt dyrare. Skulle däremot Transformer 1 prisdumpas med säg 1k så vore det nice. Dock extra surt om man köper en nu och priset sänks om 1-2 veckor!?
Ingen annan platta på G med annan platform än Tegra 2-3?
Transfomern fördel är förstås tangentbordet, Galaxyn har 3G och är lätt/tunn, Sonyn har Playstationspelen. Tegra 2-problemen med fullhd-film är en icke-fråga för min del.

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)