Permalänk
Medlem

IPad2 nu eller inte

Hej alla som är vakna vid denna tiden ;). Jag sitter här hemma och får nästan kramper för jag vet inte riktig vad jag ska göra.

Det är snart jul och jag vill införskaffa mig en iPad men nu när det inte är långt kvar till 2012 bör jag då vänta på iPad 3 för att inte sitta och gråta när den kommer :).

Någon som har ett datum på 3'an kanske ?

Med vänlig hälsning , Pontus

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Avstängd

Hade väntat på Transformer Prime, och det kommer från en ägare av en Ipad 2.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Hmm jo men jag gillar verkligen iOS det är just det som är grejen. Och sen att batteritiden i iPad är väldigt väldigt bra för då kan jag sitta och använda den för saker i skolan (anteckningar och annat) just nu sitter jag med telefonen nästan 6 timmar varje dag aktivt användande och då känner jag att en iPad hade inte vart fel någonstans.

^^ lång mening utan punkt men så kan det bli ibland:)

Mvh Pontus

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Skit i iPad.. Det tjänar ju inget som helst syfte att ha en. Lägg 4 papp till för en MacBook pro om
du nu ska insistera i att ha Apple-produkter.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Skit i iPad.. Det tjänar ju inget som helst syfte att ha en. Lägg 4 papp till för en MacBook pro om
du nu ska insistera i att ha Apple-produkter.

Vad är det för fel på en iPad nu då?
Jag har själv haft en iPad2, det är ett perfekt komplement till en vanlig dator.
Riktig trevlig liten pryl, ifall man känner att man har pengarna och behovet.

OnT;
Inget datum är satt såvitt jag vet.

Permalänk
Medlem

Vänta är mitt tips, ipad2 börjar bli gammal och det borde komma en ny för att matcha tegra3 snart.

Permalänk
Medlem

iPad är så jäkla inkompetent. Tacka vet jag Transformer.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Hade nog också väntat på ipad 3. Det första som slog mig när jag fick testa polarens ipad 2 var att pixlarna var stora som hus. Förhoppningsvis drar de en upplösning x2 i nästa version.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Skit i iPad.. Det tjänar ju inget som helst syfte att ha en. Lägg 4 papp till för en MacBook pro om
du nu ska insistera i att ha Apple-produkter.

Du kanske inte har något syfte med en iPad. Men jag som går i skolan. Får galet mycket papper surfar extremt mycket med skolarbete , gör undersökningar på stan gillar att kolla på lite film då och då har EXTREMT mycket användning för en iPad. Gå omkring och släpa på min thinkpad T420 är inte det roligaste när man ska göra undersökningar.

Den är smidig och har som sagt , den där galna batteritiden och eftersom att personer som kanske inte är så tekniska ska förstå vad jag håller på med så ska allt gå simpelt och smidigt när jag står där ute på stan och gör diverse olika marknadsundersökningar.

Och jag (Kom ihåg jag) tycker att det finns ingen ordentligt värdig motståndare till det (JAG!!!!!) vill använda den till. Inte du.

Men annars , tror ni att den nya 3'an kommer att ha en ny skärm , för det är det som håller tillbaka mig nu. En bättre skärm hade vart fint.

Annars tack för all snabb respons och alltid kul när folk intresserar sig!

MvH Pontus Andersson

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Avstängd

Det kommer vara högra upplösning på Ipad 3, ja.
Utan tvekan.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Ipad givet, skulle dock väntat sitter i samma sits som du.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Jag kan inte låta bli att direkt spegla till Transformern då du nämner "Galen batteritid". På Tranformern kan du tala om "Galen" batteritid.

För anteckningar och allt vad du nämner lämpar sig transformern utmärkt just för att du kan köra med Tangentbordet anslutet och då få ungefär 15 timmar batteritid (Enligt eget test vid textinmatning och en film på 2 timmar och 10 minuter.)
Har du plattan lös och börjar få ont om kräm är det bara att plugga i dockan en stund så har du en laddad platta igen.

Vad gäller iPad 2 så är det en mycket trevlig produkt som jag ägde innan min Transformer. iOS är användarvänligt och AppStore är fylld till bredden med program. iPaden var perfekt för surf och filmtittande men inte vidare trevlig att skriva några längre texter på, värt att poängtera i detta sammanhang var att jag ej köpt något tangentbord till den. Kände inte att jag ville bära på en extra del.

I höjd med dessa tankar blev jag intresserad av Transformern och slog till på den vilket fyllde kvoten för total användarvänlighet, just för att den går att fälla ihop precis som en bärbar dator, i ett så att säga.
Jag fick på samma gång tillgång till ett antal portar och utgångar på Transformern så som HDMI-ut samt Micro SD kortplats. Utöver detta bjöd tangentbordsdockan på 2 st USB-portar som klarar stora mängder olika lagringsmedia samt en vanlig datormus om man så vill och sist men inte minst en fullstor SD-kortläsare. Fullspeckat vad gäller användarvänlighet oavsett om det gäller mediekonsumtion eller produktivitet.

Med detta sagt får jag spegla till de två OS som plattorna jag nämner kör. iOS på iPaden och Android Honeycomb på Transformern.

iOS är som sagt enkelt och allmänt trevligt att använda men erbjuder inte någon speciell möjlighet till anpassning och runt navigering. Skall inte säga att man behöver detta, men det är trevligt att ha möjligheten.

Honeycomb är minst sagt lika trevligt att använda och erbjuder en mer total användarupplevelse som för mig inte känns lika rutig som det man finner i iOS.
Man kan anpassa sina hemskärmar på alla sätt och vis med direktåtkomst till sina favoritprogram och funktioner. Som ett litet plus i kanten har du också tillgång till Flash vilket är något man stöter på en del online.

Det hela skrivet på Transformern med tangentbordet anslutet.

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotel_Golf:

Jag kan inte låta bli att direkt spegla till Transformern då du nämner "Galen batteritid". På Tranformern kan du tala om "Galen" batteritid.

För anteckningar och allt vad du nämner lämpar sig transformern utmärkt just för att du kan köra med Tangentbordet anslutet och då få ungefär 15 timmar batteritid (Enligt eget test vid textinmatning och en film på 2 timmar och 10 minuter.)
Har du plattan lös och börjar få ont om kräm är det bara att plugga i dockan en stund så har du en laddad platta igen.

Vad gäller iPad 2 så är det en mycket trevlig produkt som jag ägde innan min Transformer. iOS är användarvänligt och AppStore är fylld till bredden med program. iPaden var perfekt för surf och filmtittande men inte vidare trevlig att skriva några längre texter på, värt att poängtera i detta sammanhang var att jag ej köpt något tangentbord till den. Kände inte att jag ville bära på en extra del.

I höjd med dessa tankar blev jag intresserad av Transformern och slog till på den vilket fyllde kvoten för total användarvänlighet, just för att den går att fälla ihop precis som en bärbar dator, i ett så att säga.

Med detta sagt får jag spegla till de två OS som plattorna jag nämner kör. iOS på iPaden och Android Honeycomb på Transformern.

iOS är som sagt enkelt och allmänt trevligt att använda men erbjuder inte någon speciell möjlighet till anpassning och runt navigering. Skall inte säga att man behöver detta, men det är trevligt att ha möjligheten.

Honeycomb är minst sagt lika trevligt att använda och erbjuder en mer total användarupplevelse som för mig inte känns lika rutig som det man finner i iOS.
Man kan anpassa sina hemskärmar på alla sätt och vis med direktåtkomst till sina favoritprogram och funktioner. Som ett litet plus i kanten har du också tillgång till Flash vilket är något man stöter på en del online.

Det hela skrivet på Transformern med tangentbordet anslutet.

Okej tack för ett sådant ordentligt svar inte ofta man får det när det kommer till det här med ''Apple'' !:)

Men hur är Transformern att bära med sig. Det är ju lite det som är saken jag har en laptop , och det är en väldigt bra en. Den har kräm och allt det så vill jag skriva längre texter kan jag självklart göra det på den också. Och Trans hade bra batteritid sa du, Det får en att fundera men då kommer det ju lite ner till om jag vill gå och dra omkring på ett tangentbord också vilket man inte måste göra då dock (Beror antagligen på hur du vill använda den).

Väldigt svår fråga och eftersom att det handlar om väldigt mycket pengar och jag är 16 år och inte har någon större inkomst förutom sommarjobbet så är detta något som tar mig mycket lång tid att spara ihop till.

Men nu till min riktiga fråga då. Hur fungerar transformern och jag inte köper på mig ett tangentbord också. ? Är den fortfarande lika trevlig att arbeta med då ? Som sagt jag kommer att springa omkring med den väldigt mycket ute eller inne i skolan då jag går på en IT-Teknik skola så är det väldigt mycket internet och så vidare så jag kommer ha tillgång till alla mina arbeten jag skriver på den till datorn och andra vägen runt.

I-Cloud gillar jag riktigt mycket i ett sammanhang som detta då , eftersom att det gör det väldigt mycket lättare att föra över fram och tillbaka diverse olika saker.

Sen det med vilket operativsystem man kör är väl antagligen lite mer en personlig fråga engentligen antar jag. Men om du sätter dig in i punkterna ovanför hur tror du att en Transformer hade presterat?

Ursäkta alla mina frågor men jag är väldigt nyfiken på det här med surfplattor.

MvH Pontus

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk

inte

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

Inte.

Dyr och onödig pryl.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Inte.

Dyr och onödig pryl.

Då har du inte läst hela min text.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Då har du inte läst hela min text.

Jodå. Jag avråder dig bara helt Hade du haft behov hade du redan haft en

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

vad är det för snack om transformers?

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklas12287:

vad är det för snack om transformers?

http://www.sweclockers.com/nyhet/14707-asus-introducerar-tran...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Jodå. Jag avråder dig bara helt Hade du haft behov hade du redan haft en

Som sagt 15 år inga pengar , har nu pengar = ska köpa men frågan var då från början om det är för tätt inpå iPad3 eller annan liknande bra surfplatta.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Skrivet av MuLLvaD3n:

Okej tack för ett sådant ordentligt svar inte ofta man får det när det kommer till det här med ''Apple'' !:)

Men hur är Transformern att bära med sig. Det är ju lite det som är saken jag har en laptop , och det är en väldigt bra en. Den har kräm och allt det så vill jag skriva längre texter kan jag självklart göra det på den också. Och Trans hade bra batteritid sa du, Det får en att fundera men då kommer det ju lite ner till om jag vill gå och dra omkring på ett tangentbord också vilket man inte måste göra då dock (Beror antagligen på hur du vill använda den).

Väldigt svår fråga och eftersom att det handlar om väldigt mycket pengar och jag är 16 år och inte har någon större inkomst förutom sommarjobbet så är detta något som tar mig mycket lång tid att spara ihop till.

Men nu till min riktiga fråga då. Hur fungerar transformern och jag inte köper på mig ett tangentbord också. ? Är den fortfarande lika trevlig att arbeta med då ? Som sagt jag kommer att springa omkring med den väldigt mycket ute eller inne i skolan då jag går på en IT-Teknik skola så är det väldigt mycket internet och så vidare så jag kommer ha tillgång till alla mina arbeten jag skriver på den till datorn och andra vägen runt.

I-Cloud gillar jag riktigt mycket i ett sammanhang som detta då , eftersom att det gör det väldigt mycket lättare att föra över fram och tillbaka diverse olika saker.

Sen det med vilket operativsystem man kör är väl antagligen lite mer en personlig fråga engentligen antar jag. Men om du sätter dig in i punkterna ovanför hur tror du att en Transformer hade presterat?

Ursäkta alla mina frågor men jag är väldigt nyfiken på det här med surfplattor.

MvH Pontus

Jag förstår dig, det är viktigt att fråga om den här typen av saker just för att det handlar om stora summor pengar och kan kallas för en mindre investering för dom flesta.

För att gå direkt till din första fråga så är det inga problem att bära med sig plattan med tangentbordet anslutet just för att man viker ihop den precis som en laptop. Däremot väger den självklart en del med tangentbordet anslutet då det innehåller ett extra batteri. Vill man inte ha denna extra vikt så kan man såklart lämna denna del hemma och bära med sig surfplattan själv vilket jag ofta gör i tjänsten just för att snabbt kunna dra upp ett dokument från kund eller liknande.

Köper du enbart plattan så har du en oerhört trevligt produkt i sig, just för att Honeycomb själv är enkelt att använda. På samma gång har du den extra lagringsmöjligheten i form av Micro SD samt HDMI ut vilket iPaden också erbjuder med hjälp av en adapter.

Vad gäller hanteringen av dokument till och från din dator hemma så finns det mycket bra lösningar till både Transformern och iPden. På Transformern kan du använda antingen Dropbox, Evernote (Inte lika lämpligt för större dokument) samt ASUS egna lösning Asus Webstorage som går att synka mellan platta och dator.
Med i Asus lösning följer en fjärrstyrningsklient likt Teamviewer som gör att du kan fjärrstyra din dator.

På iPaden finns också Evernot och Dropbox följt av iCloud som du nämner. iCloud är en mycket bra och oerhört enkel funktion som möjliggör oavkortad push-synkronisering mellan alla dina enheter. Vad jag förstår så är iCloud dock ännu inte fullt integrerat med de appar du kan komma i kontakt med på AppStore vilket gör att du i nuläget behöver skaffa Apples egen app iWork för dokumenthantering om du vill att dessa skall finnas tillgängliga via iCloud. Appen kostar 75 kronor.
Detta har jag testat på den iPhone 4 jag äger.

Att flytta dokument till och från både Transformern och iPaden är alltså inte svårt och helt en fråga om smak och behov.

Du har rätt till fullo, operativsystem är en fråga om smak och personliga förutsättningar. Utöver detta kan man enbart diskutera hur de olika är att använda rent praktiskt.

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotel_Golf:

Jag förstår dig, det är viktigt att fråga om den här typen av saker just för att det handlar om stora summor pengar och kan kallas för en mindre investering för dom flesta.

För att gå direkt till din första fråga så är det inga problem att bära med sig plattan med tangentbordet anslutet just för att man viker ihop den precis som en laptop. Däremot väger den självklart en del med tangentbordet anslutet då det innehåller ett extra batteri. Vill man inte ha denna extra vikt så kan man såklart lämna denna del hemma och bära med sig surfplattan själv vilket jag ofta gör i tjänsten just för att snabbt kunna dra upp ett dokument från kund eller liknande.

Köper du enbart plattan så har du en oerhört trevligt produkt i sig, just för att Honeycomb själv är enkelt att använda. På samma gång har du den extra lagringsmöjligheten i form av Micro SD samt HDMI ut vilket iPaden också erbjuder med hjälp av en adapter.

Vad gäller hanteringen av dokument till och från din dator hemma så finns det mycket bra lösningar till både Transformern och iPden. På Transformern kan du använda antingen Dropbox, Evernote (Inte lika lämpligt för större dokument) samt ASUS egna lösning Asus Webstorage som går att synka mellan platta och dator.
Med i Asus lösning följer en fjärrstyrningsklient likt Teamviewer som gör att du kan fjärrstyra din dator.

På iPaden finns också Evernot och Dropbox följt av iCloud som du nämner. iCloud är en mycket bra och oerhört enkel funktion som möjliggör oavkortad push-synkronisering mellan alla dina enheter. Vad jag förstår så är iCloud dock ännu inte fullt integrerat med de appar du kan komma i kontakt med på AppStore vilket gör att du i nuläget behöver skaffa Apples egen app iWork för dokumenthantering om du vill att dessa skall finnas tillgängliga via iCloud. Appen kostar 75 kronor.
Detta har jag testat på den iPhone 4 jag äger.

Att flytta dokument till och från både Transformern och iPaden är alltså inte svårt och helt en fråga om smak och behov.

Du har rätt till fullo, operativsystem är en fråga om smak och personliga förutsättningar. Utöver detta kan man enbart diskutera hur de olika är att använda rent praktiskt.

Hm , ja men jag tror att jag väntar på iPad3 ändå , på grund av att för det första så kommer det antagligen kommit ersättning för transformer som kommer vara både snabbare och ha bättre batteri . Men tack för svaren !

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk

Jag skulle satsa på något som kommer fungera med windows 8, hur är det med nya transformer kommer den stödja win8? Då hade den verkligen varit klockren, verkligen en kombination av laptop och surfplatta. I övrigt tycker jag att en surfplatta är riktigt trevligt, jag gick ungefär samtidigt över från en bärbar till en kraftfullare stationär och en surfplatta, och jag saknar egentligen aldrig min bärbara. Så mycket skönare att sitta vid en ordentlig dator hemma och till nästan allt annat funkar plattan lika bra eller bättre. Men ibland kunde det vara skönt att ta med sig dokument och så på ett lite smidigare sätt, då hade en platta med windows varit underbar.

Permalänk

Jag vill inte rekommendera dig att köpa dagens Transformer då den nya, Transformer Prime som kommer att bli en riktigt slagkraftig konkurrent till iPad och andraplattor. Den släpps inom kort.

Hoppas du hittar en platta som passar dig till fullo.

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk
Skrivet av whiskerer:

Jag skulle satsa på något som kommer fungera med windows 8, hur är det med nya transformer kommer den stödja win8? Då hade den verkligen varit klockren, verkligen en kombination av laptop och surfplatta. I övrigt tycker jag att en surfplatta är riktigt trevligt, jag gick ungefär samtidigt över från en bärbar till en kraftfullare stationär och en surfplatta, och jag saknar egentligen aldrig min bärbara. Så mycket skönare att sitta vid en ordentlig dator hemma och till nästan allt annat funkar plattan lika bra eller bättre. Men ibland kunde det vara skönt att ta med sig dokument och så på ett lite smidigare sätt, då hade en platta med windows varit underbar.

Det hänger på att Operativet stöder arm-baserade processorer vilket Windows 8 skall göra enligt ett antal källor online, se följande: http://mashable.com/2011/01/05/windows-arm-support/

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk
Medlem

Det ryktas om att det ska komma en uppdaterad iPad 2 under vårkanten med en högupplöst skärm, så vänta tills våren och se om den kommer, och gör den inte det så BÖR det komma en iPad 3 under 2012 om man ser tillbaka på de mönster apple brukar köra med släpp.

Ang. användandet så har du ju redan klargjort att du ska ha en iPad. Finns många android plattor och telefoner som har grym prestanda, men av de jag har testat så hänger inte operativt med, till skillnad från Apples produkter. Samt att iOS har väldigt mycket bra appar som inte finns till android, även om det brukar finnas substitut, men Jag gillar iaf apple med ios mer än valfri android lur/platta. Men det är ju bara mina åsikter som sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Hm , ja men jag tror att jag väntar på iPad3 ändå , på grund av att för det första så kommer det antagligen kommit ersättning för transformer som kommer vara både snabbare och ha bättre batteri . Men tack för svaren !

Den nya transformern ska släppas idag (inte i sverige) så med lite tur dröjer det bara någon månad för oss.

Om jag ska komma med lite egna reflektioner så tycker jag transformern passar perfekt just för skolarbete, har gått över helt till att ta alla anteckningar på plattan istället för på papper, fuckar mycket bra och lättare att arangera upp allt i efterhand.

Har även en ipad hemma och har absolut inget ont att säga om den, använde den väldigt flitigt innan jag skaffade mig en transformer. Men det första jag märkte när jag hade min asusplatta var att dockan gjorde så mycket mer än att bara vara ett tangentbord och batteri.

Med dockan så slipper man ha ett fodral, det är OTROLIGT mycke lättare att ha plattan uppställd och på ojämna ytor, Det ger en kännsla (väldigt subjektivt) av att vara en mycke mer komplett produkt.Tror jag har dockan ikopplad iaf 95% av den tid jag använder surfplattan. Det finns vissa program som bara stödjer porträtt läge och då är tangentbodet mest ivägen

Notera dock att utan tangentbord är en surfplatta inget annat än en smartphone med större skärm. Detta gör den utmärkt till saker som kräver en stor skärm (skriva, läsa, kolla film) men gör man inte dessa grejer så ofta kan det vara svårt att motivera ett köp. Eftersom funktionsmässigt klarar dagens smartphones av samma saker.

noter även att jag inte gillar apple och äger en transformer. Så är inte opartiskt även om jag försöker vara det

Permalänk
Medlem

Ja jo som sagt det börjar finnas väldigt mycket olika plattor där ute på marknaden nu, men jag tror fortfarande att jag väntar på att ipad3 ska komma.

Går det att koppla ett tangentbord till en iPad om man skulle vilja det ?

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Skrivet av MuLLvaD3n:

Ja jo som sagt det börjar finnas väldigt mycket olika plattor där ute på marknaden nu, men jag tror fortfarande att jag väntar på att ipad3 ska komma.

Går det att koppla ett tangentbord till en iPad om man skulle vilja det ?

Det finns en uppsjö av olika tangentbord för iPad, anslutning via dockningskontakten eller blåtand.

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk
Medlem

Jag har själv en IPad2 och rekommenderar den varmt. Den är väldigt trevlig att jobba med. Jag skriver visserligen inte så mycket, men gör mycket annat. Jag funderar dock på att köpa till en penna (det finns såna som är magnetiska och bara kan sättas fast på skyddsfodralet) och en vettig anteckningsapp. Det tror jag skulle vara rätt bra för en student.

Transformern ser också trevlig ut, iaf om den nya kommer med 3G. Personligen går plattor utan 3g bort, men det kanske är annorlunda för dig.

I alla fall, om ditt behov inte är så akut kan du absolut vänta. Det är inget fel på Ipad2 och den står sig fortfarande bra mot alla konkurrenter, ochjag kan inte säga att jag tycker hårdvaran är dålig. Bättre skärm är visserligen trevligt, men skärmen är ganska bra redan.

Problemet med att vänta är att det lär ta typ ett halvår innan en ny släpps, om de följer tidigare datum. Och eftersom det tog mer än ett år att få ut Iphone 4S så finns det inga garantier.

Och ja, det finns tangentbord man kan koplla till via bluetooth.