Permalänk

Grymt som vanligt! I like too!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Kaptendum:

Grymt som vanligt! I like too!

Tack. Nu har du ju stealthat dig helt. Kommer snart glömma att du är du.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare

Sitter på Theory nu. Fräsh och nu installation. Provade lite prime95 för att få ett hum om hur processorn kommer klara sig. Blev väldigt överraskad över resultatet.

Passive kyl AMD Phenom II X6 1090T BE @ 3.6GHz.
100% Load: 50°C
0-5% Idle: 35°C
Rum: >21°C

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av sack:

Sitter på Theory nu. Fräsh och nu installation. Provade lite prime95 för att få ett hum om hur processorn kommer klara sig. Blev väldigt överraskad över resultatet.

Passive kyl AMD Phenom II X6 1090T BE @ 3.6GHz.
100% Load: 50°C
0-5% Idle: 35°C
Rum: >21°C

De är ju förstås AMD men de är ju otroliga temps med kylare utan fläktar.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av C4B12:

Jag har verkligen noll koll på dessa AMD proppar. Gick upp i 47c när jag lirade BF3.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Jag har verkligen noll koll på dessa AMD proppar. Gick upp i 47c när jag lirade BF3.

Bättre temp än med min dåvarande BeQuiet kylare(den dyra) som jag bytte mot ett Lian Li chassi.. Fick 55c med fläktarna på högsta varvtal :/ Känns som att din kylare funkar riktigt bra utan fläktar då...
Vill inte veta vad jag har för temp med min stock kylare

adda mig om du vill köra BF3 någon gång

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av C4B12:

Tycker dom i allmänhet brukar vara kallare än Intel.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Host...host...Bulldozer...host...host...host.

Håller annars med. min är rätt sval trots överklock.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av sack:

Tack. Nu har du ju stealthat dig helt. Kommer snart glömma att du är du.

Hehe jo kanske det Fast gamla användarnamnet kändes så jävla p12...

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av C4B12:

Kan hända, jag har varit insöad på intel ett tag, med rätta. Men jag är jäckligt nöjd över prestandan med 1090T'n alltså.

Skrivet av Kaptendum:

Hehe jo kanske det Fast gamla användarnamnet kändes så jävla p12...

Lambi var det va? Kom först nu att tänka på blöjmärket om jag ska vara ärlig. Men kaptendum är inte helt fel heller, får mig att tänka på rom.

Lite nya designer på G, inte klar med den än.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Lite nya designer på G, inte klar med den än.
Bild

Sista var ganska cool. Fast fläkten kommer bara att hållas av den högra delen (som leder till "motorn" eller vad det heter) ?
Jag kanske har fel?

Permalänk
Medlem

Hannes, du har fan överträffat dig själv med detta bygget. Echo var ett av mina favoritbyggen, och detta är fan bättre... Vet fan inte vad jag ska säga, men man blir ju nästan lite tårögd

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av LarssoN:

Sista var ganska cool. Fast fläkten kommer bara att hållas av den högra delen (som leder till "motorn" eller vad det heter) ?
Jag kanske har fel?

Det är översta som är ihopsatt av de tre nedre delarna.

Skrivet av Goo5e:

Hannes, du har fan överträffat dig själv med detta bygget. Echo var ett av mina favoritbyggen, och detta är fan bättre... Vet fan inte vad jag ska säga, men man blir ju nästan lite tårögd

Sött av dig :-*

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Det är översta som är ihopsatt av de tre nedre delarna.

Oh, så det är så du hade tänkt ^^

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av LarssoN:

Oh, så det är så du hade tänkt ^^

Yes!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

1337

Wooohoo!!
Gratz !
You are now a 1337

Permalänk
Proffsmoddare

Den stora 1337 summeringen!

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Tänkte att eftersom att snubben som läckte mina bilder på första prototypen hit fick sitt inlägg redigerat så lägger jag upp dem istället. [WP]Wolverine har fräst ut den åt mig. Blev rätt tuff faktiskt. Jag fortsätter att utveckla min idé ovanför och så får vi se var vi slutar någonstans.

Nya Designen, det översta är en hel fläkt, den i mitten blir i transparant plexi till exempel, och de understa blir i vit plexi eller kanske aluminium, och tillsammans blir de då den översta. Jag har funderat på ett tredje lager som man har på utsidan av chassit, och kanske till och med att man låter det mittersta lagret gå ner lite, som en reflektion av fläktarmen så att säga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Opps, vem var l33t sa du?

haha fuskigt xD, du han ta bort ditt inlägg innan jag la upp mitt xD
Sa du var leet ju :S?

Edit:

Tycker du skall ha Ide nummer 1, fast den där rund skärda kanten så på nummer 3

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KsKz_91:

haha fuskigt xD, du han ta bort ditt inlägg innan jag la upp mitt xD
Sa du var leet ju :S?

Edit:

Tycker du skall ha Ide nummer 1, fast den där rund skärda kanten så på nummer 3

Nummer 1 är nummer 2 och 3 kombinerad. Jag har tänkt ha den i flera lager.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Nummer 1 är nummer 2 och 3 kombinerad. Jag har tänkt ha den i flera lager.

jojo det ser jag :), ahaa! då kan man ju blanda ihop rött och vitt plexi

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KsKz_91:

jojo det ser jag :), ahaa! då kan man ju blanda ihop rött och vitt plexi

Ah. Eller transparent, vit, aluminium, etc etc. Jag har fått rött som förslag av andra men jag tycker inte att det matchar schemat. Kommer nog köra kanske tre-fyra lager. Troligen blir också det vita plexit målat istället för att ha det vitt. Då blir det som ytterligare ett lager. Vi får se hur det blir. Har inte bråttom med den här delen och kommer att fila mer på den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Ah. Eller transparent, vit, aluminium, etc etc. Jag har fått rött som förslag av andra men jag tycker inte att det matchar schemat. Kommer nog köra kanske tre-fyra lager. Troligen blir också det vita plexit målat istället för att ha det vitt. Då blir det som ytterligare ett lager. Vi får se hur det blir. Har inte bråttom med den här delen och kommer att fila mer på den.

du kan ju skära ut olika bitar, sen är det bara att klistra och klippa och kolla vad som passar in bäst

Permalänk

Sjuka byggen! Man skulle ha med en grabb som dig när man bygger så skulle det inte se ut som skit när man är klar FÖLJER!

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KsKz_91:

du kan ju skära ut olika bitar, sen är det bara att klistra och klippa och kolla vad som passar in bäst

Eller så gör jag det i programmet, som nu.

Skrivet av Sampabowie:

Sjuka byggen! Man skulle ha med en grabb som dig när man bygger så skulle det inte se ut som skit när man är klar FÖLJER!

En grabb som mig.. V_V Tack iallafall!

Visa signatur

Permalänk
Proffsmobbare

Man skulle ha en slapp pojkvasker som du här hemma Sackarias! En grabb med nuts brow!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Laine:

Man skulle ha en slapp pojkvasker som du här hemma Sackarias! En grabb med nuts brow!

You got nuts brow?! Jag är tight som en sjuåring.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av sack:

You got nuts brow?! Jag är tight som en sjuåring.

Brow dem nuts be huge! U THINK YOU GOT NUTS BROW?

Halvdant bygge Sack, kan nog bli något av dig någon dag också. Bygget också eventuellt.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Laine:

Brow dem nuts be huge! U THINK YOU GOT NUTS BROW?

Halvdant bygge Sack, kan nog bli något av dig någon dag också. Bygget också eventuellt.

Jag bara hoppas att jag kan bli lika grym som du någon gång i framtiden!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Eller så gör jag det i programmet, som nu.

Eaven better!