Rösta om Årets datorbutik 2011!

Permalänk
Medlem

Slits mellan CDON, Inet och Webhallen...

Inet tar ibland alldeles för dyrt mot vad man får på de andra ställena, dessutom tar de ej Handelsbanken vilket är viktigt för just mig... Dock så är de sjukt snabba på leveranser, och deras hemsida är den som är lättast att navigera på av de jag handlat från. Inet's service är dock inte något jag har haft något positivt att göra med. Skickade in ett halvt fungerande moderkort till dom, och det tog ca 3 veckor till 1 månad innan jag äntligen fick tillbaka det, och då hade dom helt enkelt bara bytt ut moderkotet till ett annat av samma modell.

CDON har mycket bra priser, 5% rabatt på all hårdvara för oss här på forumet, bra support (Som skall tillsammans med deras service ställas på prov nu). Det negativa är att de ibland kan vara en aningen sega med att skicka iväg sina paket. Dessutom är deras sida inte helt optimal för att dela med sig av kundvagnar som exempel då det krävs att det skickas på mail och inte bara ger dig en länk. Sedan är det en mardröm att leta fram något då det inte har sub-kategorier, till exempel på moderkort där det skulle kunna sorteras efter ATX, mATX och mITX, det saknar jag.

Webhallen är en trevlig sida, dock så har de ingen tråd här på SweC även fast de har en registrerad användare. Radeon 5970 för 3000 Kr var svårslaget..! Deras hemsida har mycket att erbjuda men lider av några av det problemen som CDON har.

Jag tror jag ger CDON min röst på grund av deras priser och deras trevliga serivce, Edin här på forumet verkar veta vad han pratar om helt enkelt.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricstark:

Service, Sortiment, Priser och Leveranstider var nog just det som fick mig att välja Inet då jag köpte datordelar för några veckor sedan. Plockade samman en burk för 5700:- som rullar BF3 på Ultra utan problem. Vissa delar kan ha varit billigare på andra ställen men totalt var Inet mest prisvärt. Jag gillar även deras kampanjer och fri frakt. Fick sms en halvtimma efter jag lagt ordern att den höll på att plockas, och nån timma senare hade den lämnats åt posten. Jag fick datorn vid lunchtid dagen efter! Lagerstatus på vissa artiklar kändes dock lite magert men tror det var en period då många uppgraderade inför BF3.. Min röst på Inet alla gånger!

Kör du på ultra med den datorn du har i sign..?

Permalänk
Medlem

Självklart webhallen. Bra service, kunnig personal, snabb service och bra webtjänst - blir inte bättre än så !

Permalänk
Medlem
Skrivet av InfectedSoap:

Webhallen får min röst då nyss när jag gjorde mitt första datorbygge så var det ett par defekta delar men de hjälpte mig byta ut dem utan några frågor i princip. De lät mig till och med byta till nyare bättre delar Ett till plus får de för att de har väldigt trevliga anställda i deras nya Linköpingsbutik

Kan bara hålla med där om deras service. Den är av sitt slag. Dom bytar rakt av utan att ens testa produkten i många fall. Dom litar på sina kunder helt enkelt och det är riktigt bra.

Min lillebror köpte ett 470 där för ett tag sedan. 1 vecka innan garantin gick ur gick det sönder, han tog ner det till Webhallens fysiska butik i Malmö och förklarade läget, med sig hem fick han ett GTX 570.

Helt underbara är dom.

Visa signatur

| ASUS Maximumus V Formula, Intel i7-3770K @ 4.6GHz, Corsair vengance 16Gb @ 1600, ASUS nVidia GTX 970, Samsung EVO 840 256GB SSD, Fractal Design R3 Vitt, Logitech G502 Proteus Core, Ducky YYY | - 10251 Firestrike 3DMark

Permalänk

Lägger min röst på Alina, mycket bra service när jag varit där.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk

Inet! I så gott som alla hänseenden bäst. Pricken över i är deras personal i butikerna. Superb service, bra råd osv.
Har handlat på webhallen pga pris två gånger, men jag gillar Inet mer. No offence Webhallen!

Visa signatur

[ Asus P8Z68-V ] [ Intel i5-2500k ] [ Antec Kühler H2O 620 ] [ EVGA GeForce GTX 980 Ti SC+ ACX 2.0+ ] [ 8GB (2x4GB) Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800 CL9 ] [ Corsair TX750W ] [ Intel X25-M 120GB ] [ Western Digital 500GB ] [ Seagate Baracuda 500GB ] [ Fractal Design Define R3 (USB 3) ] [ Samsung 2693HM ]

Permalänk
Medlem

Inet, nästan alltid bäst priser, fri frakt, snabb leverans och bra service!

Värt att nämna kan ju dock vara att jag handlat från många av de andra och även där fått bra kundservice osv. Bara för att Inet är enligt mig bäst så är många av de andra fortfarande bra

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

CDON hade kunnat få min röst om de hade haft ett detaljerat lagersaldo samt en bättre uppdatering på vad som händer med ens order.

"Varor packas" samtidigt som man får ett sms om paket på posten.

Nu fick Inet min röst för extremt snabb leverans och pingvinstången, trevligt touch på en dyr order. I like.

Permalänk
Snusfri

Inet för mig, köpte min dator där i Mars (Sandy Bridge) och de hade ett mycket bra utbytes program och de har varit väldigt tillmötesgående när det gäller RMA.

CDON kommer som stark tvåa, dock så är deras hemsida alldeles för kluddig och rörig för att passa mig.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av lang666:

Ärligt varför röstar ni på inet?
För att dom har högsta priserna på nätet?
För att dom har värdelös kundservice?
För att du sparar 49 kr i frakt om du handlar för 500?
När du egentligen förlorar på rutten service och höga priser.

Köpte en laptop för några veckor sen, och ville köpa i butik. Det är hundra meter mellan Inet och Webbhallen men Webbhallen tog 1000 spänn extra. Hade lite frågor som jag fick relevant svar på mot en liknande fråga på webbhallen där killen jag frågade såg ut som ett frågetecken. Varför röstar jag på Inet nu igen?

Visa signatur

Citerar du så citerar jag! :D

ASUS G74SX

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNothingness:

Köpte en laptop för några veckor sen, och ville köpa i butik. Det är hundra meter mellan Inet och Webbhallen men Webbhallen tog 1000 spänn extra. Hade lite frågor som jag fick relevant svar på mot en liknande fråga på webbhallen där killen jag frågade såg ut som ett frågetecken. Varför röstar jag på Inet nu igen?

För att du har en egen åsikt och att det är den som spelar roll i denna omröstning

(Go Inet)

Permalänk
Medlem

Inet har dåligt sortiment + att priset inte allt är så bra som alla tror. Fri frakt är väl det som lockar men det ordnar man på andra sätt hos de flesta webbutiker.

Visa signatur

Stationär: Corsair Air 540 | Xigmatek NRP-HC1501 No Rules Power @ 1500W | Intel Core i7 7700K @ 5,0 Ghz | GA-Z270X-Gaming | Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 DRAM 3200MHz | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING | ASUS ROG RAIDr Express 240gb SSD | WD Caviar 1TB x3
Laptop: ASUS G55VW | Nvidia GTX 660M 2GB | Intel Core i7 3610QM | Corsair Force GT 120GB SSD | 16GB DDR3 Ram 1600mhz

Permalänk
Inaktiv

Årets sämsta datorbutik hade möjligtvis varit CDON.
Bästa är lite svårare ... inet, komplett eller webbhallen möjligtvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lang666:

Ärligt varför röstar ni på inet?
För att dom har högsta priserna på nätet?
För att dom har värdelös kundservice?
För att du sparar 49 kr i frakt om du handlar för 500?
När du egentligen förlorar på rutten service och höga priser.

Jadu, det verkar inte som du har blivit benmött på ett bra sätt.
Jag fick en trasig fläkt skickad till mig, skickade order nummer och allt, fick en ny dagen efter som var gratis att hämta ut på posten!
Inet tar kanske någon krona mer än andra, MEN andra tar hutlöst mycket för frakten, kolla komplett tex.

Exempel:
Komplett XFX HD6970 http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=619975
Inet XFX HD6970 http://www.inet.se/artikel/5409090/xfx-radeon-hd6970-2048mb
Komplett vill ha 151.50 inkl moms för postpaket+50kr postförkott!!!
Inet vill ha 0kr med swec fri frakt + 50kr postförskott
Vilken är billigast?! Inet!

Jag och några polare har handlat där i år (la allt på samma beställning för att spara på postförskott etc) och det kom dagen efter till det lokala postkontoret, inga problem för mig inte.
Röst på inet!

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk

Röstade på Inet.se i år då jag bara har haft positiva upplevelser med dem.

+Snabb leverans.
+Bra prisbild.
+Bra och kunnig personal med svar på frågor.
+Har haft 2 saker på RMA och det har lösts ungefär en vecka båda gångerna, vilket jag finner mycket bra.
+Nu med ännu större utbud på prylar så förstår jag inte varför jag skulle vilja handla nån annanstans

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

inet, alltid inet.

dom har bra priser, deras frakter är snabba, och bäst av allt är deras fantastiska personal med en hjärnkoll på vad kunden vill verkligen behöver. inets support har jag haft bra kontakt med när det blir något fel med grejorna, och varenda gång så fixar inet till den biffen med strålande resultat. kan bara säga att inet alltid

Permalänk
Medlem

Komplett

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB

Permalänk
Medlem

1. Inet

2. Webhallen

3. JME Data

Permalänk
Avstängd

Komplett. Större utbud än inet. Snabbare leveranser och mycket bättre på support. De senaste beställningarna jag lagt på inet har jag fått avboka då de inte lyckats skicka iväg försändelsen inom en vecka(!). Vad har hänt med denna tidigare så bra butik? Den leverans som kom fram saknade dessutom det obligatoriska godiset.

Permalänk

JME Data!!!! Köpte min 3D Skärm där, fyfan vilket bra ställe att köpa den på. Billigast OCH Snabbast

Permalänk
Medlem
Skrivet av lang666:

Ärligt varför röstar ni på inet?
För att dom har högsta priserna på nätet?
För att dom har värdelös kundservice?
För att du sparar 49 kr i frakt om du handlar för 500?
När du egentligen förlorar på rutten service och höga priser.

Kretsar hela världen kring dig? Uppenbarligen eftersom du verkar tro att din uppfattning är den enda rätta. Lär dig att folk har olika åsikter. Fast det där kommer med åren, när du bli lite äldre.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Alla här är hundar verkar det som. Man blir vän genom magen pingvinstänger kostar nästan ingenting. Själv fick jag genom komplett 200:- i rabatt till valfri vara för att deras försändelse var försenad (en dag) vilket är mer värt en ett par kronor min röst gick till komplett!
Även webhallen är sjukt bra. kom dit med mina in-ear hörlurar och fick dom utbytta på plats men iom att det inte var datorpryl direkt så. Synd att dom brukar ha ganska så höga priser. (vilket inet också ofta har)

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem

Inet: Snabba leveranser och riktigt bra support. Känns som företaget prioriterar det som är viktigt för oss kunder. Gillar!

Permalänk
Medlem

Jag la min röst på CDON.com
Jag prioriterar följande när jag väljer butik att handla ifrån:

-Att de har de produkter jag är ute efter på lager
-Att de har jämna priser på hela sortimentet
-Att jag vet att jag får mina grejer jag beställt

Detta eftersom jag som de allra flesta på det här forumet har bra koll på marknaden och vet innan köp precis vilken produkt jag vill ha och behöver därmed ingen vägledning. Behöver jag hjälp med det tar jag helst hjälp av någon av alla extremt kunniga på forumet. Alltså prioriterar jag lågt pris och lagerföring av high-end produkter före service. Jag betalar inte för hjälp med något jag redan kan, gör ni det?

Den butik som egentligen borde fått min röst är komplett. Överlägsen lagerföring och sortiment. Relativt låga priser. Men en sak gör att jag aldrig handlar däifrån, frakten. Man kan inte ta ut 90 spänn i frakt när det är gratis hos andra. Den sista hundringen är oftast vad som skiljer mellan att man ska se det som ett bra köp eller som ett erbjudande i mängden.

Men ni kanske inte håller med mig?

Tack!

Permalänk
Medlem

Denna gången blev det CDON eftersom jag tycker att de förtjänar titeln som årets datorbutik. Motivering: För att vara nya på området tycker jag de har gjort ett gott arbete och de har verkligen satsat hårt - sånt uppskattar jag.

Dessutom har mina leveranser därifrån fungerat väl så bra som från inet tidigare gjort, fast nu har man haft turen att ta del av enormt sjysta kampanjer och låga fraktkostnader från CDON vars konkurrens kommer bidra till bra priser för oss konsumenter.

Visa signatur

Fractal Design Define C TG, Ryzen 2600, ASUS TUF gaming B450, HyperX Fury 16gb 2666mhz, Sapphire Radeon Vega 56, Corsair AX850, Samsung 970 Evo 250gb m.2, Crucial 480gb ssd
HTPC: Lian Li PCQ08, Corsair CX430, 2500k @4,4ghz, Corsair H80, Zotac Z68-ITX WiFi mITX , Corsair XMS3 8gb 1600mhz, Asus GTX680

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

JME Data!!!! Köpte min 3D Skärm där, fyfan vilket bra ställe att köpa den på. Billigast OCH Snabbast

Jag gillar inte JME Data. Kollade snabbt upp en vara på prisjakt för att hitta billigaste, såg superbra pris på JME Data och köpte direkt. Sen får jag inte varan och jag hör av mig.. Då säger dom "Nä du borde förståt själv att det stog fel!". Jaha.... Sen när var bra priser något fel som kunder ska hitta själva.. en bra service då hade varit om dom p g a deras fel ge det priset denna gång.. Sen kanske inte alla där skulle svarat så konstigt till en kund, men en idiot var det iallafall jag skrev med första och enda gången jag handlade hos dom..

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

Känns som många röstar på inet enbart för dom aldrig har testat något annat... Jag säger CDON då dom är biligastl(oftast) och grym servis!

själv tycker jag cdon har värdelös support 4v från att jag skickade in nãtagget tills. Man hade pengarna tillbaka. Sjukt sega på svara i mail. Kommer aldrig mer köpa något annat än film och böcker.

Billigast är inte alltid bäst, bra support är värt dom extra pengarna.
Inet får min röst iår igen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Tycker inet är bra om man vill ha strikt datorkomponenter, annars är webhallen bra om man vill ha ett bredare sortiment med lite smått å gott.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Tycker det känns som Inet får massor av röster för att folk inte provat andra handlare. Inhandlat vid två tillfällen från Inet detta år och båda gångerna har det varit strul att få iväg leveranserna trots att de ska finnas i lager enligt hemsidan. Den ena gången fick jag vänta över 1 vecka utan vidare förklaring. Värt att notera är att lagersaldot på hemsidan hela tiden var 50+..
Annat har det varit på t.ex. Dustin eller Komplett där sakerna blivit skickade samma dag som ordern, vid alla gånger.

Permalänk

Röstade på Inet:)
Har alltid bra sortiment, priser och service. Fri frakt, och personalen är alltid grym:D

Trodde faktiskt att Komplett skulle ha fler röster.