PC-spel ger Bethesda huvudvärk

Permalänk
Medlem

Det är konstigt att spelen till konsollerna ofta är dyrare med tanke på att det står i artikeln att utvecklingen för PC kostar mer.

Den enda, och väldigt bra, lösningen på piratkopieringen är som någon redan påstått system som Steam och möjligheten att spela online.

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Skrivet av FribBe:

Många spel på Steam är mod-vänliga. Grafikprestandan på konsoler är långt ifrån otrolig. Låg FOV, låg upplösning, ingen AA, utvecklarna kan inte trolla när hårdvaran börjar bli gammal.

Vad menas? Svårt att förstå vad du försöker få fram.

Sorry, blev lite otydligt när jag citerade två personer. Det var bara första stycket som gällde dig.

Det jag är ute efter är att om man fick tangentbord+mus till en konsol och ställde den på skrivbordet bredvid en skärm så skulle den teoretiskt sett kunna klara allt spelande som görs på PC idag. Att vi inte är där i dagsläget betyder inte att vi inte kan komma dit framöver.

Vad menar du med mod-vänliga steam-spel - betyder det att de går att modda trots allt eller utvecklarna har byggt in det som ett viktigt element? Notera att jag endast pratar om "stora" spel här, typ sådana som släpps på konsol också.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

För min egen del så lutar det åt att vänta i ett par år, då har spelet patchats tillräckligt för det är ju trots allt ett Bethesda spel och det lär finnas ett otal mods som gör spelet mindre likt än det Vikinga-Oblivion det är nu.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

Det är samma pris till Sony's konsoler...
Tror det snarare har att göra med en tuffare marknad. Piratkopiering nämns som sagt i artikeln.

Både Sony och Microsoft tar betalt för licenser på deras marketplace.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av fastforward:

Vilket idiotproblem, det är väl bara att säga åt MS och Sony att de får släppa mus+tangentbord till sina konsoler varpå alla sedan kan sluta göra spel för PC. Det finns väl inga andra anledningar att spela på PC, eller?

Vare kanon om det fanns till mitt ps3

skulle lösa 98% av problemen med konsol.

Visa signatur

Kan de inte bara funka...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dixona:

Öppenheten är nyckeln. Modifikationer, community möjligheterna, prestandan både vad det gäller grafik och rättvisan inom den professionella delen!

Jag hade gladeligen gått över och spelat konsoll... Om.. :

1. det fanns 100% tangentbord+mus kompabilitet. Ingen gamepad-emulering eller annat trams. Riktigt stöd där man kan ta vilken jävla usb-mus som helst och plugga in.
2. konsollen hade prestanda som inte är 5-6 år gammal (se xbox360&ps3), alltså tätare lanseringar av nya konsoller. Titta på smartphone marknaden t.ex. Kan man släppa nya telefoner en gång i veckan kan man väl släppa nya konsoller vart annat/tredje år i alla fall.
3. inte ett spel hade kostat ca 599-699kr vid lansering.

Jag förstår att många har andra orsaker till varför de väljer PC'n. Själv så bryr jag mig föga om mod-scenen, men förstår varför den är viktig. Håller dock inte med om att gaming community skulle vara begränsat till PC. Hur svårt är det att implementera en sån funktion i en konsollmiljö (förutsatt att det finns ordentligt stöd för keyboard+mus vill säga) ? Och sen är det väl ingen konst att upprätta ett community på nätet och sen spela på konsoll, om ni fattar vad jag menar. PC'n kommer ju ändå vara standard i varje hushåll, så vill man delta i diskusioner m.m är det ju bara att sätta sig vid PC'n och skriva efter att man spelat färdigt vid sin konsoll.

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III | Intel Core i7 950 + Thermalright Ultima-90I | GTX 580 | 6GB DDR3 Corsair XMS3 | OCZ Vertex II SSD 120GB x 2 @RAID0 |

Permalänk

Är sånt jevla BULLSHIT! skylla på piratkopiering.. Saken är den att dom stirrar sig blind på nerladdnings siffror.. Om ett spel laddats ner 10tusen ggr, så är 85% folk som inte ens har pengar till att köpa spelet.. och resten 15% sånna som KAN köpa spelet fast dom är för snåla.. så 10tusen är INTE lika med 10tusen förlorade sålda EX av ett spel. Tror nog dom vet om, dom är bara för lata för att koda till PC och skyller på piratkopiering som är världens sämsta ursäkt när det gäller spel utveckling.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av fastforward:

Sorry, blev lite otydligt när jag citerade två personer. Det var bara första stycket som gällde dig.

Det jag är ute efter är att om man fick tangentbord+mus till en konsol och ställde den på skrivbordet bredvid en skärm så skulle den teoretiskt sett kunna klara allt spelande som görs på PC idag. Att vi inte är där i dagsläget betyder inte att vi inte kan komma dit framöver.

Vad menar du med mod-vänliga steam-spel - betyder det att de går att modda trots allt eller utvecklarna har byggt in det som ett viktigt element? Notera att jag endast pratar om "stora" spel här, typ sådana som släpps på konsol också.

Fortfarande en stängd plattform som kommer bli gammal fort med tanke på hur fort tekniken flyger fram.

Till Skyrim släpper de hela sitt utvecklarkit till spelet, så ja det är stort att modda och utvecklarna har byggt in det som ett viktigt element. CA släppte nyligen alla filer lösa för moddning till Empire och Napoleon Total War. Valve har alltid haft enorm fokus på modning, CS var en mod en gång i tiden t.ex.

Permalänk

Har haft äran att testa Skyrim idag och kan konstatera att det är den sämsta PC-portningen någonsin. Jag är grymt besviken. Spelet ser ok ut och flyter ok, men menysystemet är helt enkelt patetiskt, de har bara slängt in en muspekare över konsol-gränssnittet och tror att det ska fungera bra. I tillägg är musen snabbare i sidled än höjdled. Kan tyvärr inte rekommendera folk att spela detta spel på PC

Permalänk
Skrivet av undelete:

Det finns extremt många speltillverkare där ute nuförtiden. De stora företagen lider väl inte så mycket men det är ju inte dem det är synd om, det är de små företagen som har svårt att överleva om deras spel piratkopieras. Utvecklarna för LA Noire är ett bra exempel på det. Visst, de överlevde genom att bli uppköpta av ett gigantiskt företag men då styrs de med järnhand istället. Tycker att det är självklart att man ska betala för sina spel, alltid, något man förstår när man blir vuxen.

Det där tror jag inte på.

Permalänk
Medlem

Lite skumt ändå att PC-spel är ca 25-50% billigare än konsolspel. $$$

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fraze86:

Jag hade gladeligen gått över och spelat konsoll... Om.. :

1. det fanns 100% tangentbord+mus kompabilitet. Ingen gamepad-emulering eller annat trams. Riktigt stöd där man kan ta vilken jävla usb-mus som helst och plugga in.
2. konsollen hade prestanda som inte är 5-6 år gammal (se xbox360&ps3), alltså tätare lanseringar av nya konsoller. Titta på smartphone marknaden t.ex. Kan man släppa nya telefoner en gång i veckan kan man väl släppa nya konsoller vart annat/tredje år i alla fall.
3. inte ett spel hade kostat ca 599-699kr vid lansering.

Jag förstår att många har andra orsaker till varför de väljer PC'n. Själv så bryr jag mig föga om mod-scenen, men förstår varför den är viktig. Håller dock inte med om att gaming community skulle vara begränsat till PC. Hur svårt är det att implementera en sån funktion i en konsollmiljö (förutsatt att det finns ordentligt stöd för keyboard+mus vill säga) ? Och sen är det väl ingen konst att upprätta ett community på nätet och sen spela på konsoll, om ni fattar vad jag menar. PC'n kommer ju ändå vara standard i varje hushåll, så vill man delta i diskusioner m.m är det ju bara att sätta sig vid PC'n och skriva efter att man spelat färdigt vid sin konsoll.

Well. Det är väl snarare hårdvaran än prestandan som ligger 6 år efter på konsolerna. Något enstaka spel som crysis låg väl före två år efter att senaste generationens konsoler kommit ut, men det första året fanns det ändå inte hårdvara att kunna driva spelet med en dödlig persons månadsinkomst. Konsolerna får faktiskt igen en hel del på att kunna använda befintlig hårdvara bättre än på PCn. Prestandan man fick för priset när konsolerna var nya var väldigt bra. Jag vill till och med påstå att man hamnade på frontlinjen ett bra tag om man hade en konsol från och med releasedagen. Men visst. Konsolerna ligger efter även prestandamässigt sedan ett tag tillbaka.

Många i tråden om frågar om varför Bethesda säger att det är dyrare att utveckla till PCn när spelen till denna plattform har ett lägre pris i handeln än spel för konsoler. Jag antar att priserna inte sätts efter utvecklingskostnaden utan prissättningen är bestämd utifrån ett marknadsföringsperspektiv. Priserna sätts för att tjäna så mycket pengar som möjligt och hade de kunnat tjäna mer på att ta 600 spänn för ett PCspel så hade de säkerligen varit högst intresserade av att ta ut denna summa. Med största sannolikhet beror prisskillnaden alltså inte på utvecklingskostnaden av spelet utan på att försäljningskurvan dimper mer på PCplattformen än på konsolplattformen av ett högre pris vilket då ger mindre avkastning.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Är sånt jevla BULLSHIT! skylla på piratkopiering.. Saken är den att dom stirrar sig blind på nerladdnings siffror.. Om ett spel laddats ner 10tusen ggr, så är 85% folk som inte ens har pengar till att köpa spelet.. och resten 15% sånna som KAN köpa spelet fast dom är för snåla.. så 10tusen är INTE lika med 10tusen förlorade sålda EX av ett spel. Tror nog dom vet om, dom är bara för lata för att koda till PC och skyller på piratkopiering som är världens sämsta ursäkt när det gäller spel utveckling.

Nu har jag inte läst igenom hela tråden, men det du säger skulle nog jag klassa som bullshit. Gissar på omvända siffror, helt säker på att de flesta kan skrapa ihop 300kr om dom bara vill. Men får man välja mellan att spara i några veckor för att köpa sitt efterlängtade spel eller vara lat och spara 300kr och ful-ladda det ist så är ju valet lätt för dom flesta.
Men skyll inte på att folk inte har råd, så stor fattigdom har vi inte i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexbriss:

Har haft äran att testa Skyrim idag och kan konstatera att det är den sämsta PC-portningen någonsin. Jag är grymt besviken. Spelet ser ok ut och flyter ok, men menysystemet är helt enkelt patetiskt, de har bara slängt in en muspekare över konsol-gränssnittet och tror att det ska fungera bra. I tillägg är musen snabbare i sidled än höjdled. Kan tyvärr inte rekommendera folk att spela detta spel på PC

http://forums.bethsoft.com/index.php?/topic/1255692-skyrim-pc...

Stäng av musaccelerationen så går det bra.

Permalänk
Skrivet av DAoG:

Lite skumt ändå att PC-spel är ca 25-50% billigare än konsolspel. $$$

Det är för att microsoft eller sony tar ut ca 25-20% av pengarna i licens. Dom förlorar pengar på varje såld konsoll men tjänar in sen på spelen och annat.

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Medlem

Blah blah snyft..

Suck it up!

Det är helt valfritt att sälja pc spel, ingen tvingar dem.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Suck....det kunde ha blivit ett bra spel. De där snuttarna fick bara spelet att se dåligt ut. Ett spel blir fanimig inte bra bara för att man lägger in tusen färdigjorda moves och xtra allt när det kommer till blod. Grafiken såg ju patetisk ut för 2011! F**K KONSOLLER!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galna_Dvärgen:

Det är för att microsoft eller sony tar ut ca 25-20% av pengarna i licens. Dom förlorar pengar på varje såld konsoll men tjänar in sen på spelen och annat.

Äntligen fick jag svar på den frågan. Tack så mycket!

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Jag körde Oblivion först på PC och det krashade massor, köpte en 360 och körde det där istället. Det ser inte lika bra ut men fungerar oftast bättre på konsol. Sen dess har jag hållt mig till 360 när det gäller Bethesda-spel.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

PS3 spel

Skrivet av DAoG:

Lite skumt ändå att PC-spel är ca 25-50% billigare än konsolspel. $$$

Är dyrare för att Sony inte tjänar på deras konsoll och därför är all vinst genererad på spel o annat

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Avstängd

Känns ju inte så kul att lägga ut flera hundra kronor på ett spel som inte är gjort för PC. Förstår folk som laddar ner. Själv hade jag inte tänkt spela det här spelet alls. Alltså förlorar inte bethesda på om jag kör en pirat på det här spelet och testar det. Jag kanske tom blir övertygad att köpa det.

Permalänk
Medlem

Asså det är väl inte svårt sen dom införde directx.

Det dom säger är skitsnack. Sanningen är att dom tar 200 kr mer för ett konsolspel. Det är väl allt.
Om nån får ett buggit spel. Vem ska klaga personen bakom en konsol som inte ens vet vad en bugg är?.
Spela fps spel med en kontroller med autoaim är inte bara lamt utan total värdelösa känsla.
Folk skaffar en konsol idag av lathet, ignorans och okunskap.
Sen är de lättare och spela piratkopierade spel på en konsol än på pc.
På pc krävs att du trixar med varje spel, på kosnol räcker det och chippa en gång.
Osmart lögnare som tror han får mer pengar om han bara programmerar till konsol.
Vi blir dummare med tiden, inte smartare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lang666:

Asså det är väl inte svårt sen dom införde directx.

Det dom säger är skitsnack. Sanningen är att dom tar 200 kr mer för ett konsolspel. Det är väl allt.
Om nån får ett buggit spel. Vem ska klaga personen bakom en konsol som inte ens vet vad en bugg är?.
Spela fps spel med en kontroller med autoaim är inte bara lamt utan total värdelösa känsla.
Folk skaffar en konsol idag av lathet, ignorans och okunskap.
Sen är de lättare och spela piratkopierade spel på en konsol än på pc.
På pc krävs att du trixar med varje spel, på kosnol räcker det och chippa en gång.
Osmart lögnare som tror han får mer pengar om han bara programmerar till konsol.
Vi blir dummare med tiden, inte smartare.

Väldigt sant.

Permalänk
Avstängd

Hur många kör trådlösa handkontroller till PC?
Det vore väl ett bra val till det här spelet.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av lang666:

Asså det är väl inte svårt sen dom införde directx.

Det dom säger är skitsnack. Sanningen är att dom tar 200 kr mer för ett konsolspel.

Dom tjänar inte direkt mer då Microsoft och Sony ska ha en del av vad spelet kostar, det är därför konsolspel är dyrare.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av mungo_skata:

Känns ju inte så kul att lägga ut flera hundra kronor på ett spel som inte är gjort för PC. Förstår folk som laddar ner. Själv hade jag inte tänkt spela det här spelet alls. Alltså förlorar inte bethesda på om jag kör en pirat på det här spelet och testar det. Jag kanske tom blir övertygad att köpa det.

Spelet är för dåligt därför spelar man det utan att betala för det, är det inte så du säger?
Är spelet dåligt låter man väl bli att spela det, svårare än så är det inte.
Spelar man ett spel, tycker man att det är bra, trots att man inte är nöjd med allting, då skall man också betala för det.

De som kopierar låter oss som betalar stå för kostnaden att ta fram nya spel, de åker kort sagt snålskjuts, hade de gjort rätt för sig hade också utbudet varit större och bättre.
De är inte Pirater, de är Parasiter inget annat.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Spelet är för dåligt därför spelar man det utan att betala för det, är det inte så du säger?
Är spelet dåligt låter man väl bli att spela det, svårare än så är det inte.
Spelar man ett spel, tycker man att det är bra, trots att man inte är nöjd med allting, då skall man också betala för det.

De som kopierar låter oss som betalar stå för kostnaden att ta fram nya spel, de åker kort sagt snålskjuts, hade de gjort rätt för sig hade också utbudet varit större och bättre.
De är inte Pirater, de är Parasiter inget annat.

Instämmer. Det var flera år sen jag själv körde ett piratkopierat spel. Bekvämligheten att ha mina favoriter på Steam äger så mycket att det är en nobrainer att betala, tjänster som Steam dvs mervärde är en bra väg att gå. Är jag inte intresserad av spelet testar jag givetvis inte heller en piratkopia, det finns gott om speltester att läsa och Youtube-klipp att titta på om man är tvehågsen.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Själv bojkottade jag allt som har med Bethesda att göra efter Oblivion, de kan inte göra annat än sandbox spel som jag inte har något intresse för. När de sedan lutar sig tillbaka och låter moddare fixa deras spel blir det ju inte bättre.

Jag var länge fascinerad över hur Oblivion kunde få så bra recensioner och så många fanatiska fans när det var ett skitspel med halvfin grafik.

Permalänk
Medlem

Ja dom säger ju exakt att det är "mer jobb" att göra spel till pc = mindre vinst i slutändan = "ååååh neej pisii speeelarna bara spelar wäärsch och vi gör därför spelen efter Konsol " PENGAR är det enda det handlar om medan de klagar att pc piratkopierar , grejen är att göra spel som folk vill spela online! så man ej kan köra pirat.. typ iaf är det så för mig nu , spelade quake serien förut och hade aldrig en egen nyckel likaså UT , men senaste 2-3 åren har ja köpt hela Battlefield serien + Cod + massa andra fps +Quake serien +div annat så är väl uppe i ca 10 per år nu...

En sak ÄR säker det är en oroväckande framfart konsolifieringen tagit senaste åren! vi lär få klara oss med konsolportningar typ resten av våra liv av de populära konsol serierna cod är bara att glömma hoppas att inte en människa med förståndet i behåll köper den där konsolskiten igen! FOV på typ 15-20 och en massa lagg ...

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk

Ber om ursäkt till att börja med till alla Bethesda fans, men jag tycker faktiskt inte alls om något spel dem har släppt, även om jag har försökt.
Oblivion var en tråkig och icke levande värld för mig, upprepade ansikten, samma röstskådespelare överallt - och sedan samma sak i Fallout 3! Och Fallout är ändå en värld jag fullkomligt älskade, Fallout 2 var så väldans mycket skoj. Dock blev Fallout 3: New Vegas en riktigt hit för mig, men där var utvecklarna Obsidian Entertainment som ju är ett väldigt kompetent samling människor som vet att skriva bra story.

Har faktiskt inte allt så stora hopp för Skyrim om jag ska vara helt ärlig, och det är väl det bästa egentligen - då kommer jag inte bli lurad i förväg att tro att det kommer vara helt super endast för att bli besviken senare.

Bethesda kör på helt fel metod att vinna mer respekt på PC-marknaden också (iallafall min respekt...) Det Bethesda borde göra är att sluta sälja DLC och istället göra som CD-Projekt, sälj ett bra spel och låt registrerade användare (dvs folk som köpt det) få tilllgång till extra material som görs (inte bara något dåligt ihopslängt utan något kul och intressant) som man får ladda ned utan extra kostnad utöver att ha köpt spelet.

Det är så bra mycket bättre, tycker jag.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|