Hur bra presterar Skyrim för er? -tråden.

Permalänk
Medlem

Hur bra presterar Skyrim för er? -tråden.

Tänkte att innan jag den 11.11.11 kl 11.11 (skojar bara, kl 10 för mig som inte förbokat såklart) pallar ner till affären imorgon kunde få mig lite insyn i hur bra spelet presterar för er. Många krascher eller buggar? Dålig prestanda? Detta kan vara bra att veta så att man gör det bästa valet imorgon. Dvs vänta med att köpa eller till all förmodan blir så sugen att man inte orkar med nåt PC-strul och köper det till PS3 istället. Eller så kanske man får lite extra tips om felsökning. Jag hoppas bara att ni har tid att besvara tråden efter en liten stunds inlevelse i spelet. Var god följ mallen nedan! Jag vill inte veta av några pirater tack.

Format: PC, PS3 eller XBOX360?

1. Om PC. Era specificationer. ("Se sign" fungerar utmärkt om ni har en sån signatur.) Inkludera eventuell överklockning, ljudkort och vilka grafik-drivisiar ni har installerade/provat med.
- In-game settings samt upplösning tack. (Inkludera även info om du kör i fönsterläge.)
- Kraschar/fryser spelet ofta eller sällan? Fått någon BSOD?
- Är frameraten acceptabel eller droppar den mycket?
- (Om ni har ljudkort från ASUS. Kraschar spelet mindre om ni slår av funktionen GX i erat audio center? Oblivion var ospelbart med det påslaget.)
- Är spelet bra? Finns det något ni stör er på väldigt mycket?
- Edit: Kom på en till sak. Vart köpte ni spelet? Online på Steam eller annan tjänst? Eller blev det en fysisk kopia?

2. Om konsol. Vilken modell kör ni med? (Till exempel äldre PS3 eller Slim. Viktigt att veta.)
- Kraschar/fryser spelet ofta eller sällan?
- Långa laddningstider?
- Är frameraten acceptabel eller droppar den mycket?
- Är spelet bra? Finns det något ni stör er på väldigt mycket?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

580 GTX @ stock
I5 750 @ 3.95 ghz
8 GB RAM
Asus Xonar Essance STX
Settings
Allt Ultra/högsta, AAx8, AFx16, FXAA ON
Krashar
En krash hittills. Dessutom går det inte att spela (ingen bild/buggar ur) om man forcar mer AA genom NVIDA CP.
FPS
Håller sig fint runt 50 i introt (inga stora vyer än).
EDIT: kommit ut nu, 55 fps när man tittar ut över dalen vid startutgången.

Angående ASUS-ljudkort
Kör aldrig med GX på men sätter igång det nu, återkommer.
EDIT2: Verkar fungera bra hittills...
Är spelet bra?
Ärligt talat var jag besviken på animationerna (de är ungefär som i Oblivion känns det som) de sa att de skulle vara förbättrade med något tredjepartsystem. Men bryr mig inte alltför mycket, är ju TES trots allt.
Annars känns det bra hittills, kört ungefär 1 h.

tips
Gå till
C:\Users\[Username]\Documents\My Games\Skyrim\SkyrimPrefs.ini och sätt
bMouseAcceleration=0

Permalänk

i5 2500K(4.2)
radeon HD 6970
8gb ram

allt på högsta, upplösningen på 1920x1080

inte nått som helst fel, flyter på smärtfritt på höga fps
har bara märkt av 1 bugg än så länge och det var en NPC som reste sig ur en stol rakt in i en vägg.
annars så har jag inte märkt nå fel på spelet.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av Klockan:

Gå till
C:\Users\[Username]\Documents\My Games\Skyrim\SkyrimPrefs.ini och sätt
bMouseAcceleration=0

Och genom att göra detta åstadkommer man exakt vad?

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Tall Man:

Och genom att göra detta åstadkommer man exakt vad?

Blir av med den eländiga musaccelerationen som gamers absolut inte vill ha

Permalänk
Avstängd
Skrivet av The Tall Man:

Och genom att göra detta åstadkommer man exakt vad?

http://cyborggaming.com/blog/post/2010/06/04/So-what-is-Mouse...

30-40fps - 5850, 965 @ 4ghz och 8GB 1600.

Blockiga skuggor är blockiga skuggor. Skuggor, allt under Ultra är sjukt blockigt.

Fråga: Varför vill man ha FXAA + AA? 2xAA är bättre än 4xFXAA. Samtidigt gör ju FXAA att hela bilden blir mycket suddigare samtidigt som man ser minimal skillnad med FXAA on / off (utan vanlig AA)

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

Hur har ni fått igång spelet så här tidigt?

Permalänk
Medlem

tar bort mus acceleration vilcket man inte behöver om man har en bra nog mus och faktis så arberar mus accleration mot dig när du har en bra mus

Permalänk

Okej, tack. Ska komma ihåg det

Förlåt för off-topic!

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Fråga: Varför vill man ha FXAA + AA? 2xAA är bättre än 4xFXAA. Samtidigt gör ju FXAA att hela bilden blir mycket suddigare samtidigt som man ser minimal skillnad med FXAA on / off (utan vanlig AA)

I mina ögon är postprocessing AA helt värdelöst och jag har aldrig varit nöjd med resultaten i nått spel, helre kör jag utan eller med riktig AA. Det enda med denna typens AA är att den är snabbare men som sagt ger den ofta bedrövliga resultat.

Permalänk

Mina GTX 580 jobbar lite olika bra. GPU1 jobbar som mest till 99% medan GPU2 som mest 67%. Någon som har koll på varför? Som ex i BF3 så jobbar båda på 99% .

All grafik är på max, alla staplar i Advance också.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Mina GTX 580 jobbar lite olika bra. GPU1 jobbar som mest till 99% medan GPU2 som mest 67%. Någon som har koll på varför? Som ex i BF3 så jobbar båda på 99% .

All grafik är på max, alla staplar i Advance också.

Förmodligen får du vänta på patch samt nya drivers/profiler från nvidia. Det är inte ofta ett sprillans nytt spel kommer utan diverse ooptimeringar & buggar...

Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

Förmodligen får du vänta på patch samt nya drivers/profiler från nvidia. Det är inte ofta ett sprillans nytt spel kommer utan diverse ooptimeringar & buggar...

Tack för svar. Tror också så nu

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av spXq:

Hur har ni fått igång spelet så här tidigt?

mindre lagliga vägar

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

Extremt lågupplösta texturer, ser ut som skit även på Ultra.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Extremt lågupplösta texturer, ser ut som skit även på Ultra.

Fy fan va tråkigt att höra, hade verkligen hoppats på att de la ner mer tid på pc versionen, men jag misstänkte hela tiden att det skulle se förjävligt ut på pc :/ tebax till bf3 tills nåra high def mods kommer då

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av spXq:

Hur har ni fått igång spelet så här tidigt?

Hah, satt också å funderade på det, kunde ju inte installera det på grund av steam..

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcorc:

mindre lagliga vägar

Eller så kom det i brevlådan innan idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Extremt lågupplösta texturer, ser ut som skit även på Ultra.

Så förmodligen är 2gb-kort helt bortkastat i detta fall, även mina 4890 Vapor-X OC med 2gb vram, men men, antar mina kort får det tungt ändå...
Eftersom detta spel är en konsollport i princip så brydde dom sig väll inte om texturerna över huvudtaget, undrar hur stor texturskillnaden är mellan de olika presets?

Permalänk
Skrivet av spXq:

Hur har ni fått igång spelet så här tidigt?

Man kan ta pre-load och sen aktivera via VPN i länder där det redan släppts. (Ex. Australien!)

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Medlem
Skrivet av spXq:

Hur har ni fått igång spelet så här tidigt?

Genom det som inte upphovsmän gör.

Permalänk
Skrivet av DunderHoken:

Mina GTX 580 jobbar lite olika bra. GPU1 jobbar som mest till 99% medan GPU2 som mest 67%. Någon som har koll på varför? Som ex i BF3 så jobbar båda på 99% .

All grafik är på max, alla staplar i Advance också.

Nvidia har släppt nya ''beta'' drivrutiner nu!

Permalänk
Medlem

Det är många som verkar ha kört spelet trotts att det inte blir aktiverat förän kl 01.00 i natt om man inte har pirat version som jag förstått det.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Skrivet av finnejanson:

Man kan ta pre-load och sen aktivera via VPN i länder där det redan släppts. (Ex. Australien!)

Ah ok, smart.

Permalänk
Medlem

Kör spelet på max settings med datorn i sign @ 1920x1080 då de inte finns ordentligt stöd för 5760x1080.

Ligger konstant på 60 FPS med ca 40% load på båda korten och ca 1200mb vRAM använt.
Inga crasher.

De negativa med spelet är att man slår med svärd likadant som man gjorde i oblivion,, inget har ändrats där,, och de stinker consolport över hela spelet.

Har testat att spela med båda tgt+mus och med xbox 360 kontroller.
Med kontrollern känns spelet som hemma (consolport) och allt funkar som man tycker de ska,, men med tgt+mus så är de inte lika trevligt,, musen har inte stöd för menyerna utan att man får gå in i .ini filen och ändra, annars rör spelet sig bättre när man spelar med musen än med kontrollern.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bollebop:

Eller så kom det i brevlådan innan idag.

Du kan ändå inte starta det utan steam aktivering så vitt jag vet?

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

Hmm, kanske kommer ångra köpet.

Visa signatur

2600K -NH-D14 -Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB -ASUS P8Z68-V PRO - ASUS GeForce GTX 580DirectCU II + MSI GTX 580 - Corsair Obsidian 650D - Corsair AX 850W - Intel SSD 320 120GB
"Computers are a lot like aircondition - Doesnt really work with windows open"

Permalänk
Medlem

Datorn i Sign. Får ca 17 vilket är ganska ospelbart. Har senaste drivrutinerna (11.10 vanliga) och har prövat utan crossfire men får exakt samma fps med och utan.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

När låser dom upp spelet, enligt mina beräkningar borde det bli kl 03.00 men andra säger ju 01.00?

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frepper:

Hmm, kanske kommer ångra köpet.

Det är därför man köper spelen så billigt som möjligt, så man kan tänka på spelet och inte på kosingen, hur dyrt det var samt hur många nudelpaket man behöver...