Nvidia Geforce 285.79 Beta ger buggfixar för Battlefield 3

Permalänk
Avstängd

Okej dessa drivrutiner fungerar sämre än 285.38 som jag hade innan.Får fortfarande blinkande grön skärm stundtals!

Nvidia kan sin sak!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem

Nej men sluta... Förhoppningarna var stooora att ÄNTLIGEN skulle jag kunna köra BF3 utan problem med mitt 560 Ti, men vad om inte, innan jag ens kommit in på servern så "blackscreenar" programmet. Fy ***...

Permalänk

Mitt första intryck är att jag får stabilare FPS men på 5h så låste sig BF3 2ggr vilket inte hänt tidigare. I övrigt så har jag inga som helst problem nu.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem

Tycker att spelet ingame "ser" bättre ut, tror detta beror på att blinkandet och ryckandet är borta(?). Spelat 3h på de nya drivrutinerna och har inte sett annat än förbättringar. FPS verkar vara oförändrad.

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Ehh? Jag kunde inte ens spela BF3 med nvidia drivrutinerna, därför kör jag med AMD grafik nu. Fungerar mycket bättre och AMD släpper uppdateringar oftare än Nvidia.

jag har inte provat dagens ati kort.. då jag sagt att jag aldrig ska köra med ati igen

jag har kört alfan, betan och nu skarpa versionen. aldrig haft något problem med nvidia.

ati har säkert blivet bättre men när jag körde ati sist så körde jag med dubbla 5970 ? "den med dubbla kärnor"

och aldrig vart med om nått så buggigt som ati.

men men säkert blivit bättre.

nvidia är nvidia

Visa signatur

WIN7 ultimate 64bit | Intel I7 920 2,66ghz @ 4,3GHz |Nvidia GTX480SLI @ 870/2000| Asus P6T Deluxe | 3 x 2gb ddr3. 1600mhz | 1xSSD 5XSATA = 2936GB

Permalänk

Måste bara säga att min upplevelse har gått från ospelbart (flimmer, monstruöst lagg) till njutbart, rentav fenomenalt. På föregående drivrutinerna var jag tvungen att köra på 1600x900 för att ens kunna spela - såg fördärvligt ut och hackade hela tiden. Hade gett upp, trodde att det var mitt grafikkort som var för fattigt, GTX 460 768 Mb minne är ganska usla förutsättningar trodde jag. Gjorde ett försök med dessa drivrutiner och allt funkar perfekt, kör 1920x1080 på höga inställningar och allt funkar perfekt! Det kan man kalla skillnad!

Tack Nvidia!

Visa signatur

Main/Laptop: MSI GS30; CPU i7 4870HQ, RAM 1600 Mhz a 16Gb, GPU Radeon AMD RX 470 Sapphire/Intel Iris Pro Graphics 5200, Storage Primary; Intel 256 Gb x 2 Raid 0, Secondary: Samsung 512 Gb

Permalänk
Medlem

låter som man ska ta o skippa dessa drivrutiner på folket här inne..typ 7st med fel och nån enstaka som tycker det verkar funka bra med dom nya just nu..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Hade knappt något grön flimmer alls innan, nu fick jag det flera gånger. Tydlig beta på denna

Permalänk
Medlem

TACK äntligen kan jag spela BF3 nästan helt buggfritt

Permalänk
Avstängd

MAn kan ju undra vad eet är dom fixat i den här versionen då jag har samma buggar som innan.Grönt flimmer.BF3.exe slutar fungera (antagligen spelbugg) Sämre prestanda,Flimmrande texturer osv....

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem

beta är beta, ladda inte ner om ni inte vill ha problem. sen glömmer jag visserligen inte grafikdrivrutinen som brände tiotusentals 9800 inklusive min men jag tror de har lärt sig efter den skandalen. men ladda inte ner beta om ni ändå inte ska ge feedback så att de kan göra release bra.

Permalänk

spelade hela dagen igår med den nya drivrutinen och märkte ingen skillnad alls, de gröna framsen kommer fortfarande ibland och datorn dör också fortfarande ungefär lika ofta...

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Hedersmedlem

Feedback time Körde dem igår ca 4 timmar på första riggen i min sign. Funkar överlag utmärkt.

Installerade enligt följande:

Tog ner dem, stängde i princip alla andra program installerade i avancerat läge valde dock alla 4 delar (körde inte en ren install). Gick in i Nvida kontrollpanelen och startade upp SLI igen. Startade upp afterburner igen och kollade settings. Jag kör just nu 660-1410-1152 på Leadtek korten. Cpun ligger på 3.1 (min kylare har varit på rma så cpun dras med stockkylaren just nu skall bytas i helgen). Ht är av tubo är på.

Startade upp BF3 via webklienten och spelande klart kampanjen samt ca 2 timmar multiplayer.

Resultat = ca 15 fps högre i snitt på kampanjen och ca 10 fps högre i snitt i multiplayer. Ändrade inga settings för att det skulle gå att jämföra. Fps avg i multiplayer ca 75-80 beroende lite på map och antal folk.

Jag kör följande settings: OBS res 1680x1050 59.88Hz (native för min 22")

Texture = High
Shadow = High
Effekts = Medium
Mesh = Medium
Terrain Q = medium
Terrain D = High
Antialiasing deferred = Off
Antaliasing post = medium
Motion blur = Off
Anisotropic filter 8x
Ambient occlusion = SSAO

Sammantaget:

Pros = Tydligt högre fps, möjlighet till att höja en del settings lite

Cons = Har sett lite grön flimmer och lite släpningar hade inget sådan alls innan. Det är inte mycket nu heller men har ändå lagt märke till det vid något tillfälle på någon map.

Mitt råd blir: Har ni inga problem att lira i 60 fps avg så vänta till de släpper en driver som ej är beta. Har ni direkt x10 kort eller problem att klara 60 fps så kör betan. Det verka som problemet med grönt flimmer / shaders etc snarare riskera att blir värre med betan. Har ni problem med det idag så kan det vara värt att testa men räkna inte med några förbättringar, risken finns att det blir värre.

Gl hf

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Är väl som med allt annat. Man hör mycket ifrån folk där det krånglar och inte lika mycket respons när det fungerar. Kan ju bara meddela att spelet fungerar klanderfritt för mig och mina tre polare som lirar frekvent varje kväll. Själv är jag uppe i 85 tim. multiplayer och har kanske fått 3-4 krasher.

Permalänk
Medlem

Har de lyckets fixa problemet med crasher p.g.a hw acc i firefox?

Permalänk
Medlem

jag kan spela i max 10min utan att det blir helt svart och måste då ta ctl alt del

edit 560 ti och i5 2500k

Permalänk
Antielefant

Greenscreen är inte drivrutinsrelaterat då både AMD- och NVidia-spelare har exakt samma bekymmer. Invänta en patch från DICE vad gäller det problemet, inte från grafiktillverkarna.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av krille97:

jag kan spela i max 10min utan att det blir helt svart och måste då ta ctl alt del

edit 560 ti och i5 2500k

Vad har du mer för grejer i övrigt?

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av MichaSWE:

Vad har du mer för grejer i övrigt?

moderkort: asus p8p67pro
nätagg: xfx core 750w pro
ram: 8gb ddr3

köpte datorn för ca 2 månader sen och så funkar inte bf3

Permalänk

Lånar tråden lite!

Öhm det är så här, när jag ska installera NVIDIA-drivisar så får jag alltid NVIDIA Installer Failed så då går jag helt enkelt in via Device Manager och väljer installationsfilen via update drivers på grafikkortet.

När den sedan säger att den är klar så går jag in i NVIDIA kontrollpanel kollar System Information och det står att det är rätt version.

Installerades detta korrekt? Eller kan jag missat någon del av installationen så min version inte är helt "fulländad" så att säga?

Tacksam för hjälp.

Citera så jag hittar tillbaka tack!

Ville lägga till att det ska citera till mig så jag hittar tillbaka!
Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Ja, du hade rätt! Tackar och bockar!

Inga problem. Fint att det hjälpte

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition | Asus ROG STRIX B550-F | AMD Ryzen 9 5900X | Intel 660p SSD M.2 NVMe 1TB + Samsung 850 EVO SSD 250GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | XFX 6800 XT | MSI Optix G27CQ4 2560 x 1440 166Hz | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Pro

GPU och CPU kyls med custom loop byggt av EKWB delar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tri_State:

Fast beror de då på min uppkoppling ? Jag har säkert 3-4 vänner som också säger att deras spel kraschar mer än 2 ggr om dagen, beror de på deras uppkoppling eller på servrarna isåfall ? Då måste de vara en allmänt urusel kvalité på servrarna isåfall. Men ja, jag skulle inte bli förvånad om det var så.

Om det du menar med krascher är att bli utkastad från servrar, så kan du prova att stänga av upnp i både router och dator.
Löste mitt problem iaf...

Visa signatur

-AMD Ryzen 3800X EK Supremacy - Asus TUF X570 Plus - RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate - Corsair Force MP510 M.2 Nvme 960Gb - XPG Spectrix M.2 Nvme 256 Gb - 32Gb Corsair Vengance 3600Mhz - Fractal Design Ion+ 860W - NZXT H630- 2x Alphacool UT60 360 White Edition-

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av krille97:

moderkort: asus p8p67pro
nätagg: xfx core 750w pro
ram: 8gb ddr3

köpte datorn för ca 2 månader sen och så funkar inte bf3

Well bf3 och inet minnst orgin är fortfarande minst sagt buggigt kör du en ssd eller vanlig hd vet flera som haft bekymmer som haft ssd om dem inte installerat den helt rätt.

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av MichaSWE:

Well bf3 och inet minnst orgin är fortfarande minst sagt buggigt kör du en ssd eller vanlig hd vet flera som haft bekymmer som haft ssd om dem inte installerat den helt rätt.

jag kör vanlig hårddisk men det löste sig googlade och hittade att man skulle klocka ner kortet till 850mhz så funkar det och det gör det

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av krille97:

jag kör vanlig hårddisk men det löste sig googlade och hittade att man skulle klocka ner kortet till 850mhz så funkar det och det gör det

Well funkar det så är det ju bara att köra troligtvis blir din gpu för varm eller ostabil kan dock vara så att det fortfarande handlar om diverse buggar också så "lågt" som 850 bör du inte behöva gå.

Byggde ett system till en kille förra helgen med 2 av dessa http://www.inet.se/artikel/1902130/evga-geforce-gtx-560ti-102... (då fick man med ett bf3 och ett Arkham city till varje kort med ) Funkar utmärkt trotts att dem båda tuffar runt i 900mhz la en rätt snäll oc på hans 2600k på 4.3 Ghz. Jag testa burken på allt på ultra med 2x AA funka kanon (testade detta på min 1680x1050 i högre upplösningar får han naturligtvis sänka någon inställning till high).

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Tänk om klantskallarna kunde fixa så Bitstreamat ljud fungerade klockrent nångång...

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

Okej dessa drivrutiner fungerar sämre än 285.38 som jag hade innan.Får fortfarande blinkande grön skärm stundtals!

Nvidia kan sin sak!

Det gröna blinkandet som förekommer är EA/DICE fel. Det hände även med ATI kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke89:

Tänkte bara dela med mig lite info
till er som det crashar eller fryser sig för!

Polare till mig hade problemet med att hela datorn frös sig och då får man starta om datorn, detta är tydligen ett känt problem för vissa EA spel och problemet är det inbyggdaljudkortet på moderkortet. Stänger man av detta i enhetshanteraren så funkar det bra.

Sedan till er som spelet fryser sig för men man ändå kan tabba ur så har jag löst detta genom att stänga av Origin integrationen i spel. Man går in i inställningarna i Origin och bockar av detta! Hoppas detta hjälper :):)

Skickades från m.sweclockers.com

Detta hjälpte mig oxå, uppdaterade BIOS till mitt GIGBYTE GTX 560 Ti OC oxå.

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon | i5 8600K @5.0 GHz | GTX 3070 | 16GB 2666 Mhz | Noctua NH-U12A | Fractal Design Integra M 650W | 960 EVO 500 GB | 970 EVO 1 TB | Fractal Design Focus G Gunmetal Grey | Logitech G502 Wireless Lightspeed | Corsair K70 | ASUS 27" Predator | Razer Nari Essential

Permalänk

Tja lånar tråden lite! Har nyligen fått FPS-problem i BF3 och har inte haft det alls innan.. Vad kan det bero på?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av PINPINPIN:

Tja lånar tråden lite! Har nyligen fått FPS-problem i BF3 och har inte haft det alls innan.. Vad kan det bero på?

Vad har du för hårdvara? Har du nyligen bytt ut något? Har du nyligen uppdaterat Orgin eller några drivers?

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming