Permalänk
Medlem

Tips på att snygga till i chassit

Har relativt nyligen införskaffat ett nytt chassi.

Så ni får ursäkta röran

Grejen är, i mitt gamla chassi (Antec p182) hade jag som en skiljeplåt mellan nätagget som var placerat på botten upp mot moderkortet som satt ovanför.

Så där gick det att gömma kablarna ganska fint utan att dom störde.

I mitt nya Chassi har jag ingen sådan skiljeplåt. Någon som har tips på vad jag kan göra för att snygga ihop kablaget ut ifrån nätaggregatet?
Ser fasen inte klokt ut.

Så här såg det alltså ut i GAMLA chassit.

Bild på nya som jag behöver fixa.

Ber om ursäkt för pissiga bilder..
Finns det någon form av kabelstrumpor el liknande för att sammanfoga alla 4 kablar som går upp till grafikkorten?
Andra förslag?

Permalänk
Medlem

Svart Eltejp enkelt och snyggt, Annars finns det krympslangar och kabelstrumpor bara att googla rundor lite

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem

Funderade på Eltejp igår faktiskt när jag kom till ett frustrerat skede i byggprocessen

Dock lär det kunna bli ganska kletigt när eltejpen så småningom ska bort!

Permalänk
Medlem

Några buntband för att hålla ihop dem, kanske. Eller linda med plastad ståltråd, som jag inte kommer ihåg vad det heter, men vanlig jämra hushållsvara är det iaf.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

buntband.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delonge:

Funderade på Eltejp igår faktiskt när jag kom till ett frustrerat skede i byggprocessen

Dock lär det kunna bli ganska kletigt när eltejpen så småningom ska bort!

Eltejp brukar ofta släppa, åtminstone har det varit så för mig. Jag kanske har skitdålig eltejp.

Vulktejpa!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Har haft Eltejp i min burk nu i 1 1/2 år sitter fortfarande har inte ens släppt i kanterna ^^

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem

Buntband, och sedan kanske tejpa fast kablarna på ett snyggt sätt bakom moderkortsplåten? Om du har plats där bak dvs.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Buntband, och sedan kanske tejpa fast kablarna på ett snyggt sätt bakom moderkortsplåten? Om du har plats där bak dvs.

Tyvärr räcker inte kablarna fram dit dom ska då :/

Får väl till att tejpa och buntbanda låter det som.

Men hade gärna sett en clean lösning med någon form av kabelstrumpor...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delonge:

Tyvärr räcker inte kablarna fram dit dom ska då :/

Får väl till att tejpa och buntbanda låter det som.

Men hade gärna sett en clean lösning med någon form av kabelstrumpor...

köp förlängare till kablarna?

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

Du kan inte dra dom bakom moderkortet istället då? Typ låta dom gå in i hålet som är under GPUs och låta dom komma ut genom hålet för byte av CPU i moderkortsplåten och ut typ där SATA-sladdarna sitter? Jag gör så med frontpanel-sladdar, dom går in bakom moderkortsplåten och ut genom ett hål som tekniskt sätt sitter under moderkortet, sen viker jag dom bara över nederkanten på moderkortet och upp i ingången. Sjukt cleant.

Permalänk
Medlem

Test fläta kablarna:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Du kan inte dra dom bakom moderkortet istället då? Typ låta dom gå in i hålet som är under GPUs och låta dom komma ut genom hålet för byte av CPU i moderkortsplåten och ut typ där SATA-sladdarna sitter? Jag gör så med frontpanel-sladdar, dom går in bakom moderkortsplåten och ut genom ett hål som tekniskt sätt sitter under moderkortet, sen viker jag dom bara över nederkanten på moderkortet och upp i ingången. Sjukt cleant.

Bild på detta?

Har faktiskt dragit min CPU 8-pin kontakt mellan moderkortet och moderkortsplåten, så just den är i stort sett osynlig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delonge:

Bild på detta?

Har faktiskt dragit min CPU 8-pin kontakt mellan moderkortet och moderkortsplåten, så just den är i stort sett osynlig!

Kan knäppa ett när jag kommer hem idag Gör det inte för mina grafikkortssladdar däremot, bara frontpanelen, men principen är väl densamma. Förhoppningsvis räcker dina sladdar och det blir lite tommare i botten