Sony Ericsson X10i, Stendöd, dom vägrar laga den på garanti... HJÄLP!!!
Nu sitter jag här och vill ha så mycket fakta som möjligt, har 1st Sony Ericsson X10i som helt plötsligt tvärdog, vägrade laddas, vägrade startas, har testat med andra laddare, och även ett fullladdat batteri från en likadan telefon och den är sten död ÄNDÅN, lämnar in den på garantin och då får jag svar att den täcks ej av garantin för där är en liten plast bit som är borta ifrån laddkontakten och då måste den bytas till en kostnad utav 995kr, och jag påpekar då att det är inte laddkontakten den är inne för lagning, utan för att telefonen är sten död, deras förklaring återigen är att det är för laddkontakten är sönder den ej tar emot laddning, och då förklarar jag återigen att det är skit samma för det är testat med annat batteri och telefonen är ändån sten död, men enligt dom gäller inte garantin på telefonen för det är självförvållat att kontakten gott sönder, så har ni en telefon ni använder dagligen och ni få skador på dom så gäller inte garantin..... så himla löjligt, frågan är vad har jag för rättigheter i detta ärendet egentligen? dom vägrar laga på garanti och jag vägrar betala 995kr för fixa en laddkontakt för att sen kommer ändån inte telefonen att funka, dessutom har den laddkontakten varigt sönder i några månaders tid men ändån funkat ladda perfekt.
ibland är det så tråkigt när man blir överkörd ;(..... tydligen för att garantin ska funka så ska telefonen vara i nyskick?.... jag kan ju förstå att garantin inte funkar om den varigt överkörd eller tappad i badet osv.. men den är hel annars förutom då liten plast bit på ladduttaget.
snälla hjälp mig, för nu kommer jag ingen vart med dom då dom vägrar.
Mvh Andy