Kommer mina komponenter fungera tillsammans med grafikkortert?

Permalänk
Medlem

Kommer mina komponenter fungera tillsammans med grafikkortert?

Hej! mina specs är.

Moderkort: Asus m4n68t v2
Cpu: Amd ahtlon II x3 450
Nätagg: OCZ modxstream pro 600W
4g ram.
500g hårdisk.
Detta kanske inte är så nödvändigt att skriva men skriver endån.
V8 cooler master.
Några chassifläktar.

Grafikkortet jag ska köpa är Asus gtx 580 direct cuII och den kräver två 8pins men jag har bara en 8 pin och en 6 pin så kommer köpa en adpater för 6-->8.

Så tror ni jag kommer kunna köra detta grafikkort med min dator?

Permalänk
Medlem

Jo det kommer nog funka, men varför ett 580 till den datorn? Processorn är alldeles för klen till det kortet.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Jo det kommer nog funka, men varför ett 580 till den datorn? Processorn är alldeles för klen till det kortet.

jag säger precis samma, det kommer funka, men du kommer inte kunna utnyttja grafikkortet till fullo för processorn är för dålig

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

jag säger precis samma, det kommer funka, men du kommer inte kunna utnyttja grafikkortet till fullo för processorn är för dålig

Är medveten om det så kommer uppdatera till http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=HDE00ZFBGRBOX nästa månad, så kommer stå ut med lite flaskning en stund.