Bf3 crashar varje 5 minute ..

Permalänk

Bf3 crashar varje 5 minute ..

Hej !

Nu är det så att jag har införstaffat mig bf3 för alla vänner som har de säger att det är sjukt grymt så jag kände mig tvugen att införskaffade.
så nu när jag väl spelar i MP så spelar jag kanske bara 5-6 minuter sen fryser allt och musen kommer fram så jag kan röra de och då inser jag att de har crashat .
Så nu är frågan till er. vad är problemet? har provat att klocka ner och höja och fitta med volten och klockningen på grafikkortet, men utan framgång.

sitter på ett GTX 560 TI.

MVH Maccanolsson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maccanolsson:

Hej !

Nu är det så att jag har införstaffat mig bf3 för alla vänner som har de säger att det är sjukt grymt så jag kände mig tvugen att införskaffade.
så nu när jag väl spelar i MP så spelar jag kanske bara 5-6 minuter sen fryser allt och musen kommer fram så jag kan röra de och då inser jag att de har crashat .
Så nu är frågan till er. vad är problemet? har provat att klocka ner och höja och fitta med volten och klockningen på grafikkortet, men utan framgång.

sitter på ett GTX 560 TI.

MVH Maccanolsson

En polare som hade samma problem fick det då BF3 av någon anledning har satt alla settings till ultra med 560 Ti kortet, om fallet är så för dig så sänk till medium/high o testa, det löste problemet för honom iaf.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk

det är inte de som är felet. jag hade det på high, sedan tänkte jag om jag sänker skitet till medium så kanske det funkar!? men det vill inte ändå.

Permalänk
Medlem

prövat att reparera bf3 inne i origin? de funka för mig, sedan jag gjorde det har det inte krachat en enda gång.

Permalänk
Medlem

Mitt spel frös och grejade och hade sig tills jag satte antivirusets brandvägg på tillåt.
Upplevde det som en krasch eftersom jag inte fick något meddelande..

EDIT #1

Gör spelet samma sak i Single Player?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Inaktiv

Har ditt 560 ett "OC" i slutet? Isåfall får du ladda ner ett konfigurationsverktyg från Nvidia, klocka ner ditt kort från 900 mhz till 850 och då ska det funka!

Har haft en väldigt bra guide för detta innan, tyvärr hittar jag inte den. :/

Permalänk
Medlem

Har du senaste drivrutinerna?

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED

Permalänk
Medlem

gå in i bios och kolla så dina minnen är i rätt mhz och volt.

Till exempel så brukar 1600 mhz minnen köras i 1333 mhz och mindre volt. Min bror och en kompis ändrade till 1.5 v och 1600 mhz och sen dess har det fungearat

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Avstängd

klocka upp kortet och sänk volten så ska det funka
funkar det inte så köp ett Nvidia TNT kort,dom är stabila som fan och det flyter grymt i 320*200 res!

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Hur mycket RAM har du på din hojj? Jag hade problem som liknar dina och hade 4gb och ingen pagefil i windows. När jag sedan enablade pagefil så funkar det mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Hade ett liknande problem under betan. Testa uppdatera grafikdrivrutinen om du inte redan har gjort det.

Visa signatur

| Intel i5 2500K | 8GB Corsair Vengeance | Asus P8P67 PRO REV B3 | OCZ SSD Vertex3 120GB |

| Fractal Design Define R3 | XFX Radeon HD6950 2GB x 2 | XFX XXX Edition 650W |

| Das Keyboard Ultimate S | Razer DeathAdder |

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem. Spelar med Gigabyte GTX 560 ti, ska prova klocka ner det nu.

Permalänk
Skrivet av Shooblan:

Jag har samma problem. Spelar med Gigabyte GTX 560 ti, ska prova klocka ner det nu.

Nu är det så här pojkar små att jag har löst de med världens tråkigaste lösning. jag fick sänka alla inställningar i spelet till low. :/ men än sålänge har inte spelet crashat, + att jag har provat öka volten och sänka klocken och greja i msi afterburner utanframgång.

Så min lösning var att sänka instälningarna i spelet.

Mvh marc !

Permalänk
Medlem

Jag laddade hem MSI afterburner och klockade ner 50 mhz. Sen dess har datorn tutar och kört utan problem. Har 2 Gigabyte 560 gtx i sli. Spelar med inställningarna på High i multiplayer utan problem nu

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk

MSI Afterburner kan man få att visa GPU Mem usage på skärmen, installerade både spelet och appet och ser att över 900MB användes med High settings i 2048x1152 rez, GTX460 har 1GB RAM...kanske nåt memleak på gpu, värt sänka ex texturkvalitet lr annat för mindre minnesanvändning?

Visa signatur

ASUS ROG Strix G17 G713QR-HG022T (Ryzen 9 5900HX, RTX 3070 Max-P 115+15W, G.Skill Ripjaws 2x16GB 3200MHz CL22 1.2v (F4-3200C22D-32GRS), 17.3" 1920x1080 300Hz 3ms, 2x1TB NVMe) + 27" 2560x1440 Acer Nitro XV272UV + Corsair K55 RGB + Deltaco DM210

Permalänk
Medlem

Jag hade exakt samma problem gick hur bra som helst att spela tills den bara kraschade, har allting på standard inställningar mekka inte med överklockning mm..

Uppdatera BIOS för grafikkortet

nedanför är vad jag skrev på battlelog..

RANDOM CRASHING SOLVED

SOLUTION = UPDATE GFX CARD BIOS
(might work with other manufacturers than Gigabyte too..)

Go to your card manufactures website

Select your card, and Download the newest BIOS for the card and flash it.. (not hard as its usually an EXE file)

after this reboot your PC

-

for Gigabyte GTX560 Ti OC
http://uk.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3707&dl... [uk.gigabyte.com]

I had issues with both single and multiplayer crashing just after a few minutes, had to close game through task manager and sometimes got a notification from NVIDIA "display driver stopped working.."

everything is on stock settings no overclocking or raising volts etc..

with NVIDIA GeForce 285.62 Driver

WIN7 64-bit SP1
Gigabyte GA-P67A-UD5-B3
Gigabyte GTX 560 Ti OC ( GV-N560OC-1GI )
Intel Core i7 2600K
Kingston HyperX DDR3 PC12800/1600MHz CL9 XMP X2 ( 16GB total )
OCZ Vertex 3 MAX IOPS SSD 120GB
Seasonic X-760 760W

Permalänk
Medlem

http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...

här hittade jag det som hjälpte mina 3 minuters crasher

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti