Rösta om Årets datorbutik 2011!

Permalänk
Avstängd

I år var det svårt, jag har inte köpt så mycket dator delar i år.
Alltid röstat på inet innan, men jag köper lika mycket från komplett och kompletts support var väldigt trevlig när jag kontaktade dom för nån månad sen så i år får dom min röst.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Märks att Inet ger Sweclockersmedlemmar bra rabatter och frifrakt! Lite nyanserad omröstning... Personligen aldrig handlat på Inet eftersom deras priser sticker ut och handlar hellre i butik än på Internet och av den anledningen så har alla mina inköp de senaste 1.5 åren blivit på Webhallens butik i Sundbygerg/Solna eller Fruängen. Trevlig personal, snabb hantering och de har det mesta i lager.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 9700k@4.9 Ghz | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Ram: 2x8 GB DDR4 Corsair 3000Mhz | GPU: Gigabyte Windforce 2X OC RTX 2060 | Chassi: NZXT H500i | PSU: Corsair HX750i | CPU Kylning: Noctua NH-D15

Permalänk
Medlem

inet ofc !

Permalänk
Medlem

Valde Inet då jag alltid har varit nöjda med dem, levererar i tid och man får rätt och hela produkter. Dock har jag blivit missnöjd ett par gånger att de hade glömt att skicka med godis

Permalänk

Jag beställer från den butik som är billigast (totalt inkl frakt), är prisskillnaden bara en struntsumma mellan butikerna väljer jag helt klart dustin som mitt val. Då jag upplever att de har den bästa konsumentservice och support.
Okända eller t.o.m. ökända butiker undviker jag, som ibland kan ha första placering på prisjakt.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Är intressant att titta på resultaten från tidigare år.
2008
2009
2010

Webbhallen är den enda av de större som verkar kunna behålla sina procent och rent av öka lite.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk

Beställde ett budget nätagg hos inet beställningen var klar och satt och vänta på att de skulle komma får då ett mail av inet supporten som säger att agget jag beställt har utgått så dom skickar mig ett bättre agg som kostade 200-300 kr mer utan extrakostnad.

<3 inet.

Permalänk
Medlem

Dustin, snabbt och hjälpsamma!

Permalänk

Inet. Snabb leverans, bra kontakt med kunden vid större beställningar, mycket hög klass på support samt kanske inte de lägsta, men ändå bland de lägre av priserna.

Permalänk
Medlem

Cdon för dom är lika bra som inet och billigare, dock har dom en hemsida som luktar kiss emot inets

Permalänk

Inet, bara för pingvinstängerna ^^

Permalänk

Min röst läggs på DustinHome. Extremt snabba leveranser, bra support och låga priser gör mig till återkommande kund hos dem gång efter gång efter gång
Men jag har mycket bra erfarenheter av Webhallen och Misco också. De har dock i regel högre priser än Dustin.

Inet har jag inte handlat av men i våras var jag ute efter ett specifikt datorchassi som inte verkade gå att få tag på i Sverige. Skickade förfrågan till ett antal stora företag (bl.a. DustinHome) men fick negativa svar från alla, utom Inet som lade upp det på sin webshop på några timmar!! Mycket imponerande! Har lite dåligt samvete för att jag inte köpte det hos dem då de hade sån bra service men samtidigt skickade jag en förfrågan till tillverkaren av chassit om varför det inte gick att få tag på i Sverige. Fick aldrig något svar men en vecka senare fanns det 20st återförsäljare på Prisjakt av det chassit. Så det blev en annan, billigare butik som hade allt jag ville ha som fick leverera det istället.

Visa signatur

Har många PC för olika ändamål. Kör Windows 10 och Linux Mint 20.x.

Permalänk
Medlem

nog för att inet är bra dom gånger jag handlat men 60% ?? det är ju galet, man kan tro att dom har saker som ingen annan butik har eller nåt lite konstigt faktiskt att det är så många som röstar för dom.

Permalänk
Medlem

Dustinhome is the winner för mig. Snabba med leveranser samt helt okey priser numera.

Inets storseger är lite mer av en hype. Men visst dom har varit duktiga och dom har bra priser, sortiment och kund support. Men denna skillnad. Knappast.

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Medlem

Min röst går självklart till Inet för dess grymma leveranstider och sortiment. Beställer alltid från Inet, om då inte varan är slut eller dylikt.
Beställde nyligt nya datorkomponenter och fick snabb leverans utan strul. (Stort plus att man får ett litet tilltugg i lådan, som passar bra då man skruvar ihop sina saker!)

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

nog för att inet är bra dom gånger jag handlat men 60% ?? det är ju galet, man kan tro att dom har saker som ingen annan butik har eller nåt lite konstigt faktiskt att det är så många som röstar för dom.

Det är ett swec-fenomen.
Förr var det datorbutiken som höjdes till skyarna.
En näve godis och folk var som tokiga.

Permalänk
Medlem

Var väll tvungen att lägga min röst på Inet då jag köpt min nya dator där i år.
Tyvärr krånglade mitt moderkort när jag fick alla delar så var tvungen att skicka tillbaka den för att få ett nytt.

Inet helt klart.

(Datorn & mobo't som jag talade om ser ni under denna text)

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-2600K CPU Cooler: Noctua NH-U12P
Moderkort: Asus P8P7 Pro Rev B3 Ram: Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
Nätagg: XFX Core 650W
Chassi: Cooler Master HAF 932

Permalänk
Medlem

årets datorbutik

årets datorbutik för min del är webhallen

Visa signatur

micko

Permalänk
Hedersmedlem

Min röst går till Cdon Köpte datordelar från dem för ett par månader sen och var mycket nöjd med pris, leveranstid etc.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk

Komplett. Jag älskar Kompletts sortiment, och jag har aldrig haft något problem där med mina beställningar.

Visa signatur

dator intel comet lake-s 10850k, asus rog strix oc 3090, asus z490 maximus xii hero, 2x16gb g.skill trident z 3600mhz cl16-16-16-36, kingston a2000 m.2 1tb, fractal design define 7 compact, corsair ax1000 v2 titanium, noctua nh-u12a
skärmar alienware aw2721d, panasonic tx-55fz800e
styrenheter logitech g pro wireless, logitech g915 tkl linear, xbox elite wireless controller series 2
ljud usb -> dac topping d70s -> amp arcam rhead -> sennheiser hd650, sennheiser hd600, akg k712 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av rankko:

Är intressant att titta på resultaten från tidigare år.
2008
2009
2010

Webbhallen är den enda av de större som verkar kunna behålla sina procent och rent av öka lite.

Intressant är även CDON:s ställning, eftersom de är helt nya (på denna marknad). Även antal röster är intressant

Permalänk
Medlem
Skrivet av rankko:

Är intressant att titta på resultaten från tidigare år.
2008
2009
2010

Webbhallen är den enda av de större som verkar kunna behålla sina procent och rent av öka lite.

Värst vad antalet röster ökar för varje år.

Visa signatur

Intel Core I5 7600K, ASUS ROG STRIX Z270I GAMING, Corsair 16GB DDR4, ASUS GeForce GTX 970.

Permalänk
Skrivet av Fr0x:

Värst vad antalet röster ökar för varje år.

Kanske för det blir mer uppmärksammat varje år?

Första gången jag röstar, trots jag varit medlem i ett tag (märkte det inte fråns nu).

Sen att det hamnar på första sidan genererar nog inte mindre röster (kan ju undra hur många nya konton som skapades den dagen?).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av rankko:

Är intressant att titta på resultaten från tidigare år.
2008
2009
2010

Webbhallen är den enda av de större som verkar kunna behålla sina procent och rent av öka lite.

Inet blir lite större för varje år:) Tycker Indomo borde få lite cred för sina vattenkylnings produkter, blir väll där man kommer handla till sommarn:) Kanske inte är så många svenskar som satsar på vattenkylning, men ändå bra att nån säljer det ju.

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Medlem

Tycker det är tajt mellan Inet, Komplett och Webahllen. Men Inet fick min röst tillslut för trevlig personal och 2 bra butiker i Göteborg.
Dom kunde dock legat mer centralt, såsom Webhallen.

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk

Hysterin över Inet är sektliknande...

Jag valde Komplett pga deras fenomenala sortiment, snabba och säkra leverans och att jag har nära till pickup point.

Visa signatur

"He was a soldier of Rome. Honour him."

Chassi: NZXT H2 Svart Mobo: Gigabyte GA-Z68AP-D3 CPU: i5 2500K Heatsink: Xigmatek Gaia Fans: ZM-F3/Sickle Flow RAM: Corsair Vengeance 8 GB GPU: Gigabyte GTX 560Ti OC PSU: FSP 650W 80+ Gold SSD: Crucial M4 64 GB

Permalänk

I år har jag handlat på Inet, webhallen, CDON, Dustin och DataOne.

Inet: Jag har ingen erfarenhet utav deras kundtjänst, men deras leveranser är nog dem som jag litar mest på.
Webhallen: Jag vet att deras kundtjänst suger och att deras personal är äckligt dryga, så jag handlar aldrig i butikerna. Lägger enbart småbeställningar, för jag vet att de alltid levereras.
CDON: Bra kundtjänst, bra service, bra priser, bra utbud, snabb leverans.
Dustin: Dustin har jäkligt bra kampanjer, men deras originalpriser är inget för mig.

En butik som jag börjat gilla är DataOne. De har riktigt bra priser och schysst service, samt trevliga typer. Lite sega med levererans ifall man betalar med kort eller bank, men det är för att de vill se betalningen innan de skickar varan. Säkerhetsåtgärd som dröjer..

Mitt slutgiltiga val blev iaf CDON, för de förvånade mig detta år.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Medlem

jag hade röstat på komplett om det hade varit billigare (både varor och frakt är ganska dyrt mot många andra).
Min röst gick till inet för att det gått snabbt och var enkelt att reklamera varor när det pajar.

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

min röst fick komplett. packar och svarar på mail på helgerna. löser problem problemfritt

Har även handlat på inet. Dem gillar jag också!

Nästa köp blir nog på cdon. men de är en dvd box

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem

Handlar enbart från ett ställe,INET,oavsett vilka priser och produkter de andra har att erbjuda. Finare service och utbud får man leta länge efter.