Permalänk
Medlem

Vad göra med gamla byggen?

Vad tusan skall man göra med alla gamla byggen man har stående?
För närvarande står mitt gamla Mahogny Centurion hemma hos min föräldrar. Cream gjorde jag en lite modifikation på och står nu och samla damm på jobbet, samma sak är det med dubbel mATX chassiet.
TräTre står nu även den och tar upp plats sen sambon tröttnade på att ha en stationär dator.

Permalänk
Medlem

sälja? dom är ju ganska fina de flesta eller en insamling till någon hjälp organisation? typ auktionera ut några och ge pengarna till typ rädda barnen blir nog fin publicitet

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk

du kan ju börja bygga på en påskbrasa

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Azum:

sälja? dom är ju ganska fina de flesta eller en insamling till någon hjälp organisation? typ auktionera ut några och ge pengarna till typ rädda barnen blir nog fin publicitet

Låter vettigt, eller bara sälja dem ändå. De är ju för fina att bara skrota. Mycket tid/energi/pengar har ju lagts ner också. Hoppas att det löser sig.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem

släng ut på tradera? låta folk buda lite

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Gör som Wolverine och sälj dem i swecs marknad. Det finns otroligt många datorentusiaster som inte har tillräckligt med tid, ork och framförallt skicklighet som krävs för dina byggen!

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem

Känns så konstigt att sälja dom när man själv inte är 100% nöjd med dom, lite små "fel" och krångliga att bygga i.
Får se hur man gör med dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryll:

Känns så konstigt att sälja dom när man själv inte är 100% nöjd med dom, lite små "fel" och krångliga att bygga i.
Får se hur man gör med dom

Tycker helt klart du ska sälja av dem! Även om du inte är helt nöjd med dem så är kanske någon annan jättenöjd med dem som inte tänker på de detaljerna som blev lite fel.

Får du kosing till nästa bygge samtidigt! Fram med vitlimmet och c-tapp

Permalänk
Proffsmobbare

Känns alltid tråkigt att se fina byggen säljas till fel händer. Mina prylar sitter och åldras i en hylla, kanske inte bättre det men jag slipper se en nedsölad cola-fylld dator i galleriet om något år.

Behåll, tycker jag! Eftersom du har mestadels handgjorda trälådor, så kan det vara kul att visa upp om ett tag.

Permalänk
Medlem

Ja skulle nog aldrig kunna sälja mitt chassi jag håller på med, även fast det är långt ifrån klart.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryll:

Känns så konstigt att sälja dom när man själv inte är 100% nöjd med dom, lite små "fel" och krångliga att bygga i.
Får se hur man gör med dom

när man byggt nått själv så är det bara du som ser dessa såkallade "fel"...

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Hittar du rätt köpare kan du få rätt jäkla mycke för dem.
Dem har ju unikt utseende och special byggda, vad kan en "rich bitch" kräva mer av sina vardagliga saker?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk

Alla gamla byggen jag får tar på fixar jag till lite grann och sedan säljer till någon kompis eller släkting (har många yngre kusiner) som lär behöva datorer för internet och enklare spel eller så plockar jag "bra att ha"-delar och skrotar resten

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M