Lagg på L.A Noire PC

Permalänk

Lagg på L.A Noire PC

Som titeln lyder så laggar det för mig på L.A Noire på lägsta inställningarna.

Windows 7 64-bit

Grafikkort: 6970 3826 MB
Memory: 4096MB RAM
System Model: MS-7599
Processor: AMD Phenom(tm) II X2 555 Processor (2 CPUs)

Upplösningen är på 1360x768 på en 42"
jag vet att en TV inte skalar upp ordentligt, men så här laggar det inte t.ex på BF3, crysis eller något liknande. Då flyter allt på med över 80 FPS
Men nu.. Nej nu vill det inte

Helst seriösa svar!
Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Vad jag läst så är spelet låst till 30fps tydligen

Permalänk
Medlem

Jag har också läst vad han över mig har, fast får jag fråga dig hur du kommer upp till 80 fps på BF3 med en Dual Core? o.o

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Skrivet av Blueson:

Jag har också läst vad han över mig har, fast får jag fråga dig hur du kommer upp till 80 fps på BF3 med en Dual Core? o.o

Hur vet jag inte själv..
är ingen IT-nörd.. Så.. sådant får du försöka klara ut med någon annan ;P
Allt jag vet är att den ligger på 65 - 80 FPS
Min bror har varit och pillat på datorn lite, vet inte om han överklockat och så. Men han sa att han skulle kolla om det finns något man kan göra för att få det att gå snabbare.
(Han går andra året på IT)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modefreacation:

Hur vet jag inte själv..
är ingen IT-nörd.. Så.. sådant får du försöka klara ut med någon annan ;P
Allt jag vet är att den ligger på 65 - 80 FPS
Min bror har varit och pillat på datorn lite, vet inte om han överklockat och så. Men han sa att han skulle kolla om det finns något man kan göra för att få det att gå snabbare.
(Han går andra året på IT)

Att han går andra året på IT säger ingenting..

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Vad jag läst så är spelet låst till 30fps tydligen

hmm.. Vill bara komma ifrån detta eländiga lagget..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modefreacation:

Hur vet jag inte själv..
är ingen IT-nörd.. Så.. sådant får du försöka klara ut med någon annan ;P
Allt jag vet är att den ligger på 65 - 80 FPS
Min bror har varit och pillat på datorn lite, vet inte om han överklockat och så. Men han sa att han skulle kolla om det finns något man kan göra för att få det att gå snabbare.
(Han går andra året på IT)

"It-nörd" var det det bästa ordvalet du kunde ha i detta forumet? : p

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Skrivet av Blueson:

"It-nörd" var det det bästa ordvalet du kunde ha i detta forumet? : p

haha! Jaa, för jag inte använda det eller..?

Permalänk
Medlem

OffTopic: Var har du köpt spelet? Det har väl inte ens kommit ut?

Edit: Hittade det och beställde på Webhallen Sjukt bra spel, hade det till Xbox.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Skrivet av netbuddy:

OffTopic: Var har du köpt spelet? Det har väl inte ens kommit ut?

Edit: Hittade det och beställde på Webhallen Sjukt bra spel, hade det till Xbox.

Jo det kom ut den elfte
Köpte på SIBA.

Förresten så kan jag skriva in "-srt" i command så det slutar lagga, men då visas muspekaren i spelet vilket är otroligt störande..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modefreacation:

haha! Jaa, för jag inte använda det eller..?

Har inte sagt att du inte får använda det, frågade bara om det var det bästa ordvalet du kunde komma på....
Ps: Antingen faila du med grammatiken eller så skrev du fel på "får"

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Skrivet av Blueson:

Har inte sagt att du inte får använda det, frågade bara om det var det bästa ordvalet du kunde komma på....
Ps: Antingen faila du med grammatiken eller så skrev du fel på "får"

Nej jag vet att du inte sa det, bara undrade ifall jag inte borde använda det ordet
Jag råkade stava fel X)

Permalänk
Medlem

Det är låst till 30 fps ja

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem

Var finns info om att det är låst till 30 fps? Skulle va intressant att se en källa på det.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Var finns info om att det är låst till 30 fps? Skulle va intressant att se en källa på det.

Google is your friend http://www.gamefront.com/l-a-noire-pc-is-locked-at-30-fps/

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Var finns info om att det är låst till 30 fps? Skulle va intressant att se en källa på det.

http://www.dsogaming.com/news/pc-gamers-be-advised-l-a-noire-...

anledningen är deras MoCap teknik som filmades med 30fps. skulle de tillåta mer i spelet skulle sycen gå åt helvete, och de ville inte filma om allt i 60fps bara för PC

Permalänk
Medlem

Det jag fick göra för att det inte skulle lagga är att skriva in "-str" i command linen som finns i launchern och sedan starta spelet

Permalänk
Skrivet av Blueson:

Jag har också läst vad han över mig har, fast får jag fråga dig hur du kommer upp till 80 fps på BF3 med en Dual Core? o.o

Troligtvis för att han kör på låg upplösning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

http://www.dsogaming.com/news/pc-gamers-be-advised-l-a-noire-...

anledningen är deras MoCap teknik som filmades med 30fps. skulle de tillåta mer i spelet skulle sycen gå åt helvete, och de ville inte filma om allt i 60fps bara för PC

Det förklarar varför jag satt och inbillade mig att GTX 560 Ti SLI var klent..