Passar detta grafikkort mig?

Permalänk

Passar detta grafikkort mig?

Tja. Så jag jag har kört BF3 och behöver visst ett nytt grafikkort så tänkte mig:
MSI GeForce GTX 560Ti 2GB PhysX
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=648530

just nu har jag en Packard Bell imedia S3800
Processor: Intel core i3 CPU 530 @ 2,93 GHz
Ram: 8 GB
Grafikkort: Geforce GT 320

Jag undrar om det kommer passa min dator.
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Först ska du kolla upp ditt nätaggregat, har du standard (Det som satt i när du köpte datorn)
Så bör du nog kolla upp hur många watt det ligger på, sen om det ligger under 450W så är det dags för ett nytt nätaggregat.
Skulle rekommendera 500W+ och ett nätaggregat med 6/8 pins grafikkorts ströms kontakter.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk

tja tja så googlade om nätaggregat och titta till på min dator och hade visst bara 250W

kolla in den här :http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=585840#extra

Permalänk
Medlem
Skrivet av toffehabib:

tja tja så googlade om nätaggregat och titta till på min dator och hade visst bara 250W

kolla in den här :http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=585840#extra

ett helt okej agg! kommer fungera fint med det

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av toffehabib:

tja tja så googlade om nätaggregat och titta till på min dator och hade visst bara 250W

kolla in den här :http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=585840#extra

Kommer funka bra, men det har bara 2 PCI-E ström kontakter, vilket innebär att du inte kan köra SLI eftersom korten tar 2 kontakter var, och om du inte har planer på att köra SLI i framtiden så är det ingen mening med att skaffa 2GB versionen av 560ti.

Jag tror att din i3:a blir ett problem i BF3 också, 4 kärnor är STARKT rekommenderat där.

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteveK:

Kommer funka bra, men det har bara 2 PCI-E ström kontakter, vilket innebär att du inte kan köra SLI eftersom korten tar 2 kontakter var, och om du inte har planer på att köra SLI i framtiden så är det ingen mening med att skaffa 2GB versionen av 560ti.

Jag tror att din i3:a blir ett problem i BF3 också, 4 kärnor är STARKT rekommenderat där.

Håller med helt och fullt där.

Det är väl egentligen mer en kontorsmaskin du har. Ska man anpassa en sådan för spel så blir det lätt så att man hellre skulle köpt något nytt.

Permalänk
Skrivet av SteveK:

Kommer funka bra, men det har bara 2 PCI-E ström kontakter, vilket innebär att du inte kan köra SLI eftersom korten tar 2 kontakter var, och om du inte har planer på att köra SLI i framtiden så är det ingen mening med att skaffa 2GB versionen av 560ti.

Jag tror att din i3:a blir ett problem i BF3 också, 4 kärnor är STARKT rekommenderat där.

Ursäkta om jag snor tråden lite, men nu är det så att jag precis ska beställa ett sådant kort som toffehabib funderar på. Och jag blev lite orolig nu, eftersom jag gärna vill kunna ha två sådana i SLI på min nya dator som jag snart kommer att köpa.

Här är mitt paket: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1117615/allt-utan-grafikkort

Kommer den datorn att klara av två GTX 560 Ti Twin Frozr II med 2 GB videomine?

Tackar för snabbt svar!

Permalänk
Skrivet av SteveK:

Kommer funka bra, men det har bara 2 PCI-E ström kontakter, vilket innebär att du inte kan köra SLI eftersom korten tar 2 kontakter var, och om du inte har planer på att köra SLI i framtiden så är det ingen mening med att skaffa 2GB versionen av 560ti.

Jag tror att din i3:a blir ett problem i BF3 också, 4 kärnor är STARKT rekommenderat där.

vilket nätaggregat skulle du rekommendera med den där grafik kortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av spelaren123:

Ursäkta om jag snor tråden lite, men nu är det så att jag precis ska beställa ett sådant kort som toffehabib funderar på. Och jag blev lite orolig nu, eftersom jag gärna vill kunna ha två sådana i SLI på min nya dator som jag snart kommer att köpa.

Här är mitt paket: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1117615/allt-utan-grafikkort

Kommer den datorn att klara av två GTX 560 Ti Twin Frozr II med 2 GB videomine?

Tackar för snabbt svar!

Du kommer kunna köra SLI moderkortet har 2xpci-e slots. Nu vet jag inte hur stort grafikkortet är men örsök hitta ett som bara tar två platser.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Skrivet av lorgix:

Håller med helt och fullt där.

Det är väl egentligen mer en kontorsmaskin du har. Ska man anpassa en sådan för spel så blir det lätt så att man hellre skulle köpt något nytt.

Kontormaskin? nejdå den funkar fint för spel med, fast nu när de nya hög grafika spelen har kommit har man blivit tvungen till att uppdatera den lite.

Permalänk
Skrivet av robbankentor:

Du kommer kunna köra SLI moderkortet har 2xpci-e slots. Nu vet jag inte hur stort grafikkortet är men örsök hitta ett som bara tar två platser.

Ok. Tack!

Ska jag sätta in ena grafikkortet i moderkortets pci-e slots, och andra grafikkortet i nätaggregatets pci-e slots?

Jag tänker köpa ett sådant kort nu om en halvtimme tror jag, så jag vill vara helt säker på att jag klarar dem i sli sedan när jag köper ett till.

Tack!

/spelaren123

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteveK:

Jag tror att din i3:a blir ett problem i BF3 också, 4 kärnor är STARKT rekommenderat där.

eller så http://www.anandtech.com/show/2921/5

Permalänk

skulle denna sitta fint med den där grafik kortet?
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=585836#reviews

Permalänk
Medlem
Skrivet av spelaren123:

Ok. Tack!

Ska jag sätta in ena grafikkortet i moderkortets pci-e slots, och andra grafikkortet i nätaggregatets pci-e slots?

Jag tänker köpa ett sådant kort nu om en halvtimme tror jag, så jag vill vara helt säker på att jag klarar dem i sli sedan när jag köper ett till.

Tack!

/spelaren123

Det finns inga PCI-E slots på nät agget, båda sätts i moderkortet, men 2st såna här sätts i varje kort från agget. Ditt agg har 2st 6+2 pin (alltså 8-pin där 2 kan tas bort för att det ska bli 6-pin) och 2st 6-pin, så det funkar bra.
Det gäller även det agg du precis länkade Toffe, det funkar bra.

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk

Ok
Då tar vi och beställer hem grejerna nu.
Tack så mkt för er hjälp allihopa.

/toffehabib

Permalänk
Skrivet av SteveK:

Det finns inga PCI-E slots på nät agget, båda sätts i moderkortet, men 2st såna här sätts i varje kort från agget. Ditt agg har 2st 6+2 pin (alltså 8-pin där 2 kan tas bort för att det ska bli 6-pin) och 2st 6-pin, så det funkar bra.
Det gäller även det agg du precis länkade Toffe, det funkar bra.

Okej, det låter bra!

Kommer jag att få såna här med nätagget, eller måsta jag köpa dem separat?

Eller kommer de möjligtvis med med grafikkorten?

/spelaren123

Permalänk
Medlem

De kommer med agget. Kan se lite olika ut, antigen modulära (kabeln är lös i båda ändarna) så att du bara behöver ha den inne i datorlådan om den verkligen behövs (färre kablar = bättre luftflöde = bättre kylning med fläktar), eller "normala" där ena änden sitter fast i agget från början. Det som spelar roll är hur de ser ut i den ände som ska in i komponenten, vilket är vad bilden visar.

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Skrivet av SteveK:

De kommer med agget. Kan se lite olika ut, antigen modulära (kabeln är lös i båda ändarna) så att du bara behöver ha den inne i datorlådan om den verkligen behövs (färre kablar = bättre luftflöde = bättre kylning med fläktar), eller "normala" där ena änden sitter fast i agget från början. Det som spelar roll är hur de ser ut i den ände som ska in i komponenten, vilket är vad bilden visar.

Tack för infon!

Och det är 100% säkert att jag kan ha de två korten som sli i min nya dator?

Jag ska köpa korten senare idag i så fall.

/spelarren123