surfplatta istället för anteckningsbok?

Permalänk

surfplatta istället för anteckningsbok?

Jag har tänkt länge på det här,
att byta ut alla jävla anteckningsblock som man har hemma på olika kurser och ha en surfplatta istället

frågan är bara vilken?

jag vill helst ha en som jag kan använda lite som allt, kunna spela upp massa filer, kunna ha en penna till och ska vara bra batteri tid!

kör loss grabbar!

ps första inlägget här!

Permalänk
Medlem

iPad+Pages Appen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av DaMighty:

iPad+Pages Appen

Skickades från m.sweclockers.com

grejen är bara att jag tycker inte att det funkar så bra med matematiska ämnen!
plus att jag vill att den ska ha stor känslighet när det gäller pennan och rita och så!

Permalänk

Då ska du ha en Thinkpad Tablet (den jag har)
och antipaper appen. det är oslagbart har använt själv en tid nu. Dessutom är den tablet:en gjord för att ha stylus till skilland från ipad.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

För matte tror jag fortfarande att penna+papper är det bästa och därefter skanna och läsa anteckningarna på en laptop eller tablet. Se om det är genomförbart att skriva av tavlan på t.ex. från den här föreläsningen på första kursen vid universitetet med en Thinkpad Tablet:

http://ocw.mit.edu/courses/mathematics/18-01-single-variable-...

Permalänk
Skrivet av systra:

För matte tror jag fortfarande att penna+papper är det bästa och därefter skanna och läsa anteckningarna på en laptop eller tablet. Se om det är genomförbart att skriva av tavlan på t.ex. från den här föreläsningen på första kursen vid universitetet med en Thinkpad Tablet:

http://ocw.mit.edu/courses/mathematics/18-01-single-variable-...

Med appen Antipaper? Enkelt. där kan du zooma in till väldigt litet och klämma in allt utan problem, kan du det med papper?

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk

Dessutom är det ju inte som att du inte kan byta sida på thinkpad när du har slut på plats

Som sagt jag använder redan min tablet till sånt och det är inga problem..

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

Tablet i all sin ära. Jag tycker personligen att papper och penna är väldigt effektivt när det kommer till just mattematik då du verkligen kan arbeta med talen. Men det är bara en personlig åsikt.

Efter att ha kollat på Thinkpad så såg jag att deras Thinkpad kanske var ganska bra ändå. Men i slutändan så gillar jag fortfarnade att skriva på papper bättre än att skriva på en skärm.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk

MuLLvaD3n, visst är den bra alltid... papper och penna funkar, men har vissa andra nackdelar såklart.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sepemulle:

MuLLvaD3n, visst är den bra alltid... papper och penna funkar, men har vissa andra nackdelar såklart.

Jo, att ha med penna till alla lektionen är nog en livsuppgift alltså. Det går inte ;).

Annars hade alltid en padda alltid vart nice men papper tycker jag verkligen är överlägset när det kommer till att sitta och nöta matte tal från en bok. Dock så gillra vi alla olika metoder.

Jag kan dock säga att en dator eller platta är riktigt fint i alla andra ämnen. Svenska som ex där man skriver väldigt mycket. Eller kanske Engelska, eller varför inte Kemi?

Listan går att göra lång, men ska du köpa en platta så skulle jag personligen aldrig göra det för att räkna matte på den. Ni vill inte se hur min underskrift blev på legitimationen när man skulle skriva på den där lilla plattan digitalt.

MvH Pontus

Edit: Citera gärna då det går mycket snabbare för mig att hitta tillbaka

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk

Jag tycker att du borde hålla dig till anteckningsblock. I princip alla människor lär sig igenom att skriva för hand. Visserligen tror jag att det är lättare att hålla reda på dina dokument och sådant. Men om du redan har en väl strukturerad skolgång som jag personligen tycker att jag har så är det nog smartare ifall du håller dig klar vid papper och penna. Ett tips är att du köper ett så kallat 7-ämnesblock som finns på Bokia.

Till en viss mån tror jag på att skaffa Ipad i sig, isåfall borde du kolla upp med din skola att du får använda den på lektioner och sådant. Och motivera dig själv att inte gå in på Facebook!

Lycka till

Visa signatur

GPU: AORUS GeForce GTX 1080 Ti Xtreme Edition 11G | CPU: Intel Core i7-6700k 4.0 GHz| RAM: HyperX 16 GB 2133 MHz| PCB: MSI Z170A-S02| PSU: EVGA Supernova G2 750 W | Monitor: Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS| Hörlurar: AKG K7XX | Mick: ModMic v5

Permalänk
Skrivet av TheBearSpy:

Jag tycker att du borde hålla dig till anteckningsblock. I princip alla människor lär sig igenom att skriva för hand. Visserligen tror jag att det är lättare att hålla reda på dina dokument och sådant. Men om du redan har en väl strukturerad skolgång som jag personligen tycker att jag har så är det nog smartare ifall du håller dig klar vid papper och penna. Ett tips är att du köper ett så kallat 7-ämnesblock som finns på Bokia.

Till en viss mån tror jag på att skaffa Ipad i sig, isåfall borde du kolla upp med din skola att du får använda den på lektioner och sådant. Och motivera dig själv att inte gå in på Facebook!

Lycka till

Ipad var det dummaste jag hört. av vilken anledning är Ipad bättre än Thinkpad tablet i avseendet att föra anteckningar? Thinkpad är ju utformad i det syftet! Dessutom har den en tillhörande stylus som är välidgt mycket bättre än de som man köper och använder till exempelvis en ipad. Angående föregående inlägg om att underskriften vid legitimationstillverkningen blir ful är den inte i närheten på lika noggrann som thinkpads system är. jag som är van vid att använda både wacom tablet av studiokvalité samt min thinkpad känner ingen skillnad i att anteckna på papper eller på min thinkpad. Intressant nog gör inte min sambo (som inte håller på med sånt) heller.

Smaken är som baken! Men om du ska köpa något för att anteckna, köp då nåt som faktiskt är till för det och ingen frukt ^^

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080