Permalänk
Medlem

Problem med ljudet T420

Tjenare jag har stött På ett ganska underligt problem. När jag sitter och lyssnar på musik på laptopen så blir ljudet burkit så fort det blir en ljus ton. Så om vi säger att jag sitter och lyssnar på musik där det både är dunkig bas i bakgrunden och något ljust framför det så blir halva låten burkit och det låter jätte konstigt.

Det är bara laptopen det händer på så jag vet att det inte är headsetet. Datorn är fortfarande ganska ny och det känns konstigt om det skulle vara glapp då det bara är vissa delar som försvinner ut ur låten och blir burkiga.

All hjälp som ni kan ge uppskattas.

Edit: Det är datorn jag tar till skolan som inte fungerar som den ska , så jag kan inte lämna in den på reparation då jag behöver den i skolan. Dock är jag händig själv så kan fixa det mesta själv.

MvH Pontus

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Ingen som kanske skulle kunna ha minsta lilla aning om vad det kan vara ? Jag lyssnar nästan alltid på musik. Skönt att inte behöva suga ut allt batteri ur telefonen det första man gör.

Datorn är annars väldigt ny och jag har inte tappat den eller typ gått och dragit ut sladden så att den har slitits ut eller något sådant liknande. Den fungerade igår jag stoppade den i väskan åkte hem sen låg den där hela natten och när jag kommer tillbaka idag så fungerar den inte alls som den ska.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Inaktiv

Börja med att uppdatera drivrutinerna, du kan också gå in i kontrollpanelen och ändra lite i inställningarna under "smart audio".