AMD publicerar Catalyst 11.11 med stöd för Flash 11 Stage 3D

Permalänk
Skrivet av MiLeS:

Undra hur mycket boost en CAP för Skyrim ger, funkar kanon med CF redan nu.

Någon med 6970 Crossfire som kan rapportera om ifall detta är smart eller dumt att installera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Man behöver inte CF för Skyrim. Jag maxar spelet med 60fps konstant med Hd 6950 i 1920x1080.

Jag sitter på ett 6970, 1680x1050 m.m (se spec i comment) och det flyter inge vidare, nästan oavsett settings + krasher HEeela tiden.
Men jag hoppas att det flyter lika bra för mig som för dig när det kommer lite nya drivisar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keni:

Jag sitter på ett 6970, 1680x1050 m.m (se spec i comment) och det flyter inge vidare, nästan oavsett settings + krasher HEeela tiden.
Men jag hoppas att det flyter lika bra för mig som för dig när det kommer lite nya drivisar

Samma här. Får sämre fps med crossfire igång och även med single gpu så får jag kass fps, ligger sällan över 60 ute i det öppna. Ska ta ett break med skyrim tills amd släpper en CAP fix.

Permalänk
Skrivet av Valiumballong:

Stäng av Crossfire, det ökar prestandan något så våldsamt. Jag går från saftig pending mellan 30 och 60fps med Crossfire påslaget, men stabila 40-50 när jag stänger av det. ~Ultra settings.

Spelet flyter bra, det är Crossfire som inte fungerar och det området ligger helt och hållet på AMD.

Hej på dig,
Kul att du skriver så, hur tänkte du nu?
Stäng av Vsync ska du se på grejer. Med två st HIS 6950 i Cross Fire får jag mellan 90 och 180 fps inomhus i Metro på High/lite Ultra.
Stänger jag av XF får jag exakt hälften.

Vad har du för grejer i din rig? Något måste ju vara knas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Man behöver inte CF för Skyrim. Jag maxar spelet med 60fps konstant med Hd 6950 i 1920x1080.

And i call bullshit sir, för med min dator i sign maxar jag _ALLT_ och får 30 fps.

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loftberg:

Kalla mig noob, men har en fråga ang. CAP. Säg att jag drar hem senaste versionen med profiler (har 11.10 cap 4 tror jag..), innebär det att den endast innehåller förbättrade CF-profiler för de spelen/applikationerna som står listade i dess respektive "release note", eller är de ackumulativa (stavning? ) på så sätt att den senaste CAP-releasen alltid även innehåller alla äldre profiler släppta i tidigare CAP-versioner? Kort sagt, innehåller t.ex. 11.10 CAP 4 samma sak som 11.10 CAP 3, plus förbättringarna i CAP 4?

Blev kanske lite virrigt...

Skickades från m.sweclockers.com

Senaste är 11.11 cap1

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Skrivet av Tommy_h:

And i call bullshit sir, för med min dator i sign maxar jag _ALLT_ och får 30 fps.

Okej.

När jag sade maxar så menade jag: allt på ultra/high(på några inställningar är det högsta "high") samt maxad AA & AF--- (använder dock inte FXAA för det gör inte stor skillnad, samt det är en Nvidia uppfinning så jag tror inte det skulle fungera så bra på AMD grafik)---> och jag får 60fps och gpu används fortfarande bara till 89% enligt msi afteburner. Jag har inte gått in i någon config fil och ändrat alla graphic options till MAX, orka det liksom. Spelet ser redan sjukt snyggt ut med allt på Ultra.
Så du kan ju tänka lite själv också och anta att jag kör med den högsta grafiken jag kan ställa till via den vanliga menyn?
Mitt kort är ett HD 6950 med upplåsta shaders och jag kör på 900Mhz (core clock).
I call you: Guy that doesn't think so much!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt_Bepps:

Hej på dig,
Kul att du skriver så, hur tänkte du nu?
Stäng av Vsync ska du se på grejer. Med två st HIS 6950 i Cross Fire får jag mellan 90 och 180 fps inomhus i Metro på High/lite Ultra.
Stänger jag av XF får jag exakt hälften.

Vad har du för grejer i din rig? Något måste ju vara knas.

Tja, jag tittar på fps-countern och sedan skriver jag det som står där. Pending mellan 30 och 60 med Crossfire och 40-50/50-60 beroende på miljö) utan Crossfire. Testat flera gånger och det är samma visa varje gång. Kört in senaste CAP och drivrutin, men någon fungerande profil för Skyrim finns helt enkelt inte.

Crossfire HD6850 och Core i5 2500k i 4.2Ghz.

Stänga av Vsync hjälper inte, det är en profil som behövs. Precis som HardOCP påpekade i sin preview så ger Crossfire negativ skalning för att AMD inte fått ut en fungerande profil för det.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

men farcry 2 fick lite hjälp i detta släpp. de är ju bra iaf.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

ffs, vet inte hur många trådar jag skrivit detta i nu det FINNS lösning på CF-problem som fungerar för alla jag gett den till!

Ladda hem Denna och lägg i installationsmappen (samma som launchern) och eventuellt ta bort den befintliga ati-dll'en

Har löst ALLA CF problem för mig och alla jag känner, testa!

//DanneSvs

Vilket jätte bra tips. not! Visst fixar det det extrema att FPS'n ligger sämre än bara 1 kort. Men prestandan med denna fix är samma som med 1 kort. Samma FPS, samma FPS dyk och korten ligger på 59 resp. 60 usage.

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanCo:

Vilket jätte bra tips. not! Visst fixar det det extrema att FPS'n ligger sämre än bara 1 kort. Men prestandan med denna fix är samma som med 1 kort. Samma FPS, samma FPS dyk och korten ligger på 59 resp. 60 usage.

tråkigt för dig men du behöver inte vara dryg för det, som jag skrev så fungerar det för dem jag gett fixen till inom min vänkrets (10-15 st) och den har även fungerat för flera på detta forum, vad använder du för grafikkort? för dem flesta som denna fil fungerat för sitetr på CF 6870 riggar.

Btw, du nämnde "FPS-dyk" i vilka områden? för jag har inte upplevt detta.

Till er alla som upplever ljudbuggar eller att spelet crashar, testa att gå in i ljudhanteraren, inspelning, visa inaktiverade och frånkopplade enheter, om Stereo Mix finns, aktivera denna, det har avhjälpt buggar tidigare även fast jag inte vet varför

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

För mig spelar det ingen roll ifall jag ställer ner inställningarna till High fpsen dycker ändå till 45-40 när man anfaller slottet, kanske ska man installera om spelet och testa den biten.

Hm, jag tänkte inte på det förut eller så har du bytt config men det står att du har ett GTX580 i sign

Skrivet av cowabunga:

Ok, tycker du man ska dra in dom eller inte?

Vad är multithreading?

Nja, jag har hört att de är kassa och inför BF3 stuttering. Dock kan man ju alltid testa, är de dåliga är det bara att byta tillbaks till 11.10 CAP4

Multithreaded rendering — to render to the same Direct3D device object from different threads for multi core CPUs

Skrivet av MiLeS:

Undra hur mycket boost en CAP för Skyrim ger, funkar kanon med CF redan nu.

Hur lyckades du få igång ditt CF? har du 90-99 % activity på båda korten?

Skrivet av robbankentor:

Senaste är 11.11 cap1

Inte den bästa CAP hittils kanske :S

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Senaste är 11.11 cap1

Jo jag vet, men det var inte min fråga. Använde bara 11.10 cap 4 som exempel då det är den senaste versionen _jag_ har installerad.

Så, någon annan som kan svara på min fråga?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

tråkigt för dig men du behöver inte vara dryg för det, som jag skrev så fungerar det för dem jag gett fixen till inom min vänkrets (10-15 st) och den har även fungerat för flera på detta forum, vad använder du för grafikkort? för dem flesta som denna fil fungerat för sitetr på CF 6870 riggar.

Btw, du nämnde "FPS-dyk" i vilka områden? för jag har inte upplevt detta.

Är dryg för att du inte uppger några som helst bevis på att det fungerar och tror att 1 kod fixar allt. Visa din GPU usage samt FPS (helst avg. FPS test) så kanske jag tror dig. Enligt mina test så "fungerar det" utan någon prestanda ökning. Precis som det blir när man använder en annat games CF profil.

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

And i call bullshit sir, för med min dator i sign maxar jag _ALLT_ och får 30 fps.

Skrivet av furuliden:

Okej.

När jag sade maxar så menade jag: allt på ultra/high(på några inställningar är det högsta "high") samt maxad AA & AF--- (använder dock inte FXAA för det gör inte stor skillnad, samt det är en Nvidia uppfinning så jag tror inte det skulle fungera så bra på AMD grafik)---> och jag får 60fps och gpu används fortfarande bara till 89% enligt msi afteburner. Jag har inte gått in i någon config fil och ändrat alla graphic options till MAX, orka det liksom. Spelet ser redan sjukt snyggt ut med allt på Ultra.
Så du kan ju tänka lite själv också och anta att jag kör med den högsta grafiken jag kan ställa till via den vanliga menyn?
Mitt kort är ett HD 6950 med upplåsta shaders och jag kör på 900Mhz (core clock).
I call you: Guy that doesn't think so much!

snackar vi maximerad drawdistance på allt också? gäller bägge.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanCo:

Är dryg för att du inte uppger några som helst bevis på att det fungerar och tror att 1 kod fixar allt. Visa din GPU usage samt FPS (helst avg. FPS test) så kanske jag tror dig. Enligt mina test så "fungerar det" utan någon prestanda ökning. Precis som det blir när man använder en annat games CF profil.

Förstår fortf inte varför du känner ett behov av att vara dryg, jag skrev klart och tydligt i förra meddelandet att så långt jag vet fungerar det hos dem som har Radeon HD 6870 CF

Skrivet av DanneSvs:

vad använder du för grafikkort? för dem flesta som denna fil fungerat för sitter på CF 6870 riggar.

du verkar inte ha dessa kort enligt sign alltså garanterar jag ingenting annat än att det fungerar för mig/dom jag känner, jag ser då absolut inget behov alls av att visa FPS/GPU Usage eller liknande för att få ditt "troende".

Tråden handlar om Skyrim tweaks som du använder och som fungerar för dig så att andra kanske kan få en lika angenäm upplevelse, fungerar detta inte för dig? synd. men jag kunde inte bry mig mindre om att krångla fram "bevis" för att du säger det när ditt konstaterande inte har någonting med mitt uttalande att göra vad jag kan se.

//DanneSvs

*edit*
felstavning + citerade mig själv

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

Förstår fortf inte varför du känner ett behov av att vara dryg, jag skrev klart och tydligt i förra meddelandet att så långt jag vet fungerar det hos dem som har Radeon HD 6870 CF du verkar inte ha dessa kort enligt sign alltså garanterar jag ingenting annat än att det fungerar för mig/dom jag känner, jag ser då absolut inget behov alls av att visa FPS/GPU Usage eller liknande för att få ditt "troende".

Tråden handlar om Skyrim tweaks som du använder och som fungerar för dig så att andra kanske kan få en lika angenäm upplevelse, fungerar detta inte för dig? synd. men jag kunde inte bry mig mindre om att krångla fram "bevis" för att du säger det när ditt konstaterande inte har någonting med mitt uttalande att göra vad jag kan se.

//DanneSvs

*edit*
felstavning + citerade mig själv

Jag kör 6870 CF med dll fixen och ja båda korten arbetar, dock aldrig över 50% per kort. Så nej det funkar egentligen inte.

Permalänk
Skrivet av Devildoll:

snackar vi maximerad drawdistance på allt också? gäller bägge.

Hoppas ni kan se, annars får jag ladda upp samma bilder igen fast med högre upplösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DUNXIII:

Jag kör 6870 CF med dll fixen och ja båda korten arbetar, dock aldrig över 50% per kort. Så nej det funkar egentligen inte.

åter igen så långt jag vet, kan ofc inte garantera att det fungerar för alla då det är en inofficiell fix men kan som jag gör/gjort konstatera att det har fungerat för flera andra tidigare

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

snackar vi maximerad drawdistance på allt också? gäller bägge.

1080p, 16AF, 8AA och ALLT så högt som går! Sen går det ju säkert att pilla runt i configfilen med...
Körde igenom inledningen bara och tyckte det var Oblivion 1.5 så stängde av skiten.

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

1080p, 16AF, 8AA och ALLT så högt som går! Sen går det ju säkert att pilla runt i configfilen med...
Körde igenom inledningen bara och tyckte det var Oblivion 1.5 så stängde av skiten.

allt maxat i bägge flikarna under advanced alltså , bra.

fan du får nog ge spelet en bättre chans, riktigt ballt är det.
stressa inte igenom saker, utforska lite i världen. knäpp åtminstone en eller två drakar innan du bestämmer dig för att ge upp.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

Förstår fortf inte varför du känner ett behov av att vara dryg, jag skrev klart och tydligt i förra meddelandet att så långt jag vet fungerar det hos dem som har Radeon HD 6870 CF du verkar inte ha dessa kort enligt sign alltså garanterar jag ingenting annat än att det fungerar för mig/dom jag känner, jag ser då absolut inget behov alls av att visa FPS/GPU Usage eller liknande för att få ditt "troende".

Jag var inte dryg, och att du inte kan göra något så simpelt att ta en screenshot på dina GPU usages så kan man bara anta att A) du har ingen aning om vad du gör eller pratar om B) Du insåg att du hade fel och vägrar erkänna C) Du ljuger.

Nu är vi dessutom 2 med påståendet att den egentligen inte funkar. Vilket kort det är har ingen betydelse då vi båda har 6xx serien, dvs i det stora hela exakt samma CF profiler / drivrutiner.

För övrigt går det alldeles utmärkt att maxa Skyrim med 1x 6950 med average på 45-50 FPS.

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanCo:

Är dryg för att du inte uppger några som...

Skrivet av SanCo:

Jag var inte dryg, och att du inte kan göra något så simpelt att ta en screenshot på dina GPU usages så kan man bara anta att A) du har ingen aning om vad du gör eller pratar om B) Du insåg att du hade fel och vägrar erkänna C) Du ljuger.

Nu är vi dessutom 2 med påståendet att den egentligen inte funkar. Vilket kort det är har ingen betydelse då vi båda har 6xx serien, dvs i det stora hela exakt samma CF profiler / drivrutiner.

För övrigt går det alldeles utmärkt att maxa Skyrim med 1x 6950 med average på 45-50 FPS.

1. Om du nu inte var dryg vrf skrev du det i ett tidigare meddelande?

2. D) är skolvecka och då jag pluggar en bit bort bor jag inte på stället där datorn är under mån-fre. (Plugg = Örebro. Datorn = Hampetorp)

3. Vadå erkänna? är du helt...
Jag får ett problem, upptäcker en lösning som fungerar för mig och ett antal andra, jag delar med mig av sagda lösning på nätet då den troligen kan fungera för andra med om den fungerar för mig. Jag har ALDRIG GARANTERAT hurvida den fungerar för alla datorer/configs/användare och tänker inte göra det nu heller då alla system är olika.

Om du är såpass omogen att du ska vara dryg och gnälla när jag försöker hjälpa folk som har samma problem som jag haft innan så anser jag att du inte har något i detta forum att göra.

Och ja ofc går det att maxxa på ett tillräckligt starkt singelkort.

//DanneSvs

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Skrivet av Blomman1337:

Om det nu skulle bli så mycket bättre med bara den filen/filerna du länkat till så tror jag att AMD borde ha ändrat det själva. Om det hade varit en fil till Skyrim kan jag tänka mig att testa då jag vet att deras filer är lite ihopplock från konsolerna.

Det fungerade.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Det fungerade.

Skickades från m.sweclockers.com

kul att man kan hjälpa till isf!"

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Skrivet av Blomman1337:

Om det nu skulle bli så mycket bättre med bara den filen/filerna du länkat till så tror jag att AMD borde ha ändrat det själva. Om det hade varit en fil till Skyrim kan jag tänka mig att testa då jag vet att deras filer är lite ihopplock från konsolerna.

nop den funkar inte, den "fixen" gör precis som dom flesta andra fixarna som är ute = ingen neg skalning med cf men man får inte mkt till boost heller
runt 60% gpu användning

istälet för fixen så kan man lika gärna stänga av cf, får nästan samma prestanda som med fixen, dock så kan man joxa lite med olika cf profiler till andra spel och föröka hitta en som funkar hyfsat

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Någon med 5850 och upplever boost ?

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

allt maxat i bägge flikarna under advanced alltså , bra.

fan du får nog ge spelet en bättre chans, riktigt ballt är det.
stressa inte igenom saker, utforska lite i världen. knäpp åtminstone en eller två drakar innan du bestämmer dig för att ge upp.

Japp det med.
Mja, det hela hänger egentligen på hur "stealth-systemet" fungerar, är det lika orealistiskt som Oblivion kommer jag nog faktiskt inte köra det. Spela som alv och smyga runt med pilbåge är det som lockar i spelen. Och som det ser ut i trailers så är det lika illa, men ja ska allt pröva på lite till

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk

Kan rapportera att det är riktigt kasst att dra in dessa drivisar ifall man köra 6970 crossfire.

Körde 11.10 cap4 innan

Nu in med 11.11 cap2.

Resultat:

- Microstuttering
- 10% lägre fps.

Fail.

EDIT: 11.9 cap4 hade jag innan

Permalänk
Medlem

tjena är så j-vla trött på drivrutinerna får f-n blåskärm då/då när jag spelar bo allting funka bra med 11.8 det verkar som det bara är bo som är drabbat eller steam??? finns det någon som vet var man kan ge riktig feedback så de löser detta!!!!MAN VILL JU SPELA BF3 MED SENASTE DRIVRUTINER

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10