Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus II.....kylare

Permalänk
Medlem

Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus II.....kylare

Läste en massa om denna kylare på Arctic coolings hemsida och vet att MX-4 är förapplicerad och att de medföljer lim och en massa kylflänsar som ska fästas på kortet och undrar självklart var dessa ska fästas och vad de gör för nytta ???

Om man ska köpa en begagnad kylare av denna modell är så klart limmet och kylpastan använd redan och undrar var man kan få tag på detta speciella lim G-1 från arctic ??

Vad är värt att ge för en begagnad eller är de bättre att satsa på en ny om man är helt grön på detta område och första gången man byter en kylare på ett grafikkort och vad ska man tänka på när man byter detta på själva kortet ??? tips och råd är alltid bra

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

En sak måste du kolla först, denna kylare är sjukt stor, i mitt FD R3 t e x får man inte ens in kylaren pga den är för lång

Har för mig att de vrmkylarna som används för att kyla minnesmodulerna enkelt förklarat, går att köpa separat som ett paket
Ifall den är beggad, så är en bra regel att kolla nypriset för den och halvera det beroende på hur länge den har körts osv, du måste ju köpa ny kylpasta, och flänsar osv så det måste också tas med i åtanke vad de kostar..att köpa en helt ny och ge x kronor, och köpa beggat och i slutändan ha lagt lika mycket..ja då är det inte stor ide att köpa den beggad så jag antar att priset måste gå ner rejält för att det skall vara värt det i ditt fall

Plus, montering av såna här kylare, är pyssligt..det finns en del om du googlar på det om folk som monterar denna kylare och föregångaren som är väldigt lik, jag har själv spanat in den på youtube osv och lite forum här och var då jag ville köpa en..men så kom brasklappen att den inte får plats i mitt chassi:(

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Har som de står i min info ett Nzxt Phantom chassi med 35 cm plats för grafikkort och är 267 mm original så tror inte kylaren bygger på 83 mm iallafall så de ska vara lugnt och tycker att de går lite högt i stresstest med 84 grader efter 20 min i Gpu tool och max 85 är rekommenderat och vill kunna överklocka gpu så då måste de till en bättre kylare och dom flesta verkar nöjd med denna.

Har nu kollar på youtube och såg att nån använde en tub med lim istället för påsar och en pensel som de ser ut på bilden från tillverkarens sida och verkar mkt lättare iallafall och går en sådan tub med lim att köpa från någon svensk butik och kostnad ??

Så klart ja räknar på mer kostnader som lim och kylpasta och drar ifrån de från priset och räknar även bort fraktkostnaden och begagnat värdet och som du säger så gör detta en del på priset och mer jobb så får se om de blir nytt eller begagnat beroende på prisskillnaden.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Har som de står i min info ett Nzxt Phantom chassi med 35 cm plats för grafikkort och är 267 mm original så tror inte kylaren bygger på 83 mm iallafall så de ska vara lugnt och tycker att de går lite högt i stresstest med 84 grader efter 20 min i Gpu tool och max 85 är rekommenderat och vill kunna överklocka gpu så då måste de till en bättre kylare och dom flesta verkar nöjd med denna.

---------------------------------------------
Okej, well det byggde på ett 6970 en ganska rejäl bit kan jag tillägga, så jag fick sälja min oöppnad:/
Mitt 6970 går upp i 90 grader när jag lirar (eyefinitysetup 3x24") så jag anstränger mitt kort ganska duktigt, och jag måste byta ut mitt kort, för det här håller inte i längden..blir lådbyte och ett gigabyte windforce 6970 oc istället för min del efter nyåret..köper inte xfx igen kan jag lova..billiga men högljudda!

Men det ser ut som att du behöver byta fläkt, absolut rätt val

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

När ni rengör Gpu och minnen är de T-röd som är bäst och billigast då ???? sett på bilder och sådant från denna sida att vissa använder det eller vad ska man använda och kan man använda detta till CPU också ???

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

När ni rengör Gpu och minnen är de T-röd som är bäst och billigast då ???? sett på bilder och sådant från denna sida att vissa använder det eller vad ska man använda och kan man använda detta till CPU också ???

---------------
Jag kör kemiskt ren bensin, eller aceton utan olja...var noga me att inte använda något som har oljor i sig helt enkelt bara

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(