Bitfenix introducerar Spectre Pro – fläktar i fyra storlekar

Permalänk
Melding Plague

Bitfenix introducerar Spectre Pro – fläktar i fyra storlekar

Chassi- och tillbehörstillverkaren Bitfenix släpper en mängd nya fläktar i serien Spectre Pro, från 120 till 230 mm samt med och utan LED-belysning.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

I budgetklassen gör dom väl hyggligt ifrån sig.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Bara dom är tysta så..

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem

Fler tilverkare borde göra fläktar som på bild 1. Man får ju "mer fläkt" i samma storlek. Tex 140mm fläkt i 120mm skruvhål.
Vad är förresten skillnaden på bild 12 och bild 13?

Permalänk

jag hade gärna sett video med rökmaskin som silverstone har.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

bara jag som alltid tycker dessa fläktar med 4 dioder ser ut som ett hakkors?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Chassi- och tillbehörstillverkaren Bitfenix släpper en mängd nya fläktar i serien Spectre Pro, från 120 till 230 mm samt med och utan LED-belysning.

Läs artikeln

Inet får gärna köpa in såna här såg trevliga ut, vill gärna testa

Med vänliga hälsningar

Permalänk
Medlem

hur bra var den gamla serien "silent"?

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Medlem

Ser intressanta ut, iaf om de är tysta..

Skrivet av aptjack:

bara jag som alltid tycker dessa fläktar med 4 dioder ser ut som ett hakkors?

Har du något emot solkorset?

(obs ironi)

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Har du något emot solkorset?

(obs ironi)

Har faktiskt inte något emot användandet av solkorset, månkorset osv osv, men tyvär så har ett av världens mest använda symboler för frihet blivit kapat av ett visst parti som inte använde det i ett bra syfte.

Sen om man te.x har två av dessa fläktar i fronten på ett chassi med tunn mesh så ser det inte så bra ut heller, har en kompis som har 2 röda diod fläktar i fronten, dock hade han inte lagt märke till det förrens jag sa det.

Permalänk
Medlem

Fläktarna ser rätt balla ut måste jag säga. Något som inte är lika ballt är denna killens presentationer. Just cant stand it!

Permalänk
Medlem

Trevligt! Har själv Spectre 200mm i mitt 600T och den låter verkligen inte mycket! Så ska bli kul att se hur dessa är

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scetchy:

Fläktarna ser rätt balla ut måste jag säga. Något som inte är lika ballt är denna killens presentationer. Just cant stand it!

Man kan inte annat än utgå ifrån att produkterna dom levererar är på par med deras videopresentationer. Detta tycks även vara tydligt av alla resentioner att dömma

Permalänk
Medlem

Oj, dessa var faktiskt riktigt snygga! Jag tyckte till och med om de grå modellerna med vita ljusdioder var snygga, även fast att jag vanligen skyr LED-belysning som pesten

Ska bli spännande att se hur de presterar och hur (mycket eller lite) de låter.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Tycker om dem så blir ett par på test och fungerar dem bra blir det kanske att införskaffa 16st till mitt stora chassi

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Jag undrar vilken storlek genrellt som har bäst prestanda/ljudvolym(störande frekvenser). Alltså, med några kvalificerade gissningar så antar jag att ju större fläkt, desto högre rpm krävs för att få en lika fokuserad "luftstråle" som når lika långt som med en mindre fläkt, om man antar att bladens konstruktion är densamma för båda fläktarna. Sen måste man ju ta hänsyn till vilka respektive storlekar som skapar respektive ljudfrekvens på respektive rpm som flyttar en viss mängd luft, om man inte bara rent krasst ska mäta "ljudvolym" i form av dbA då. Vad är era erfarenheter? För "ju större fläkt, desto behagligare frekvenser" kan ju inte råda hur långt som helst?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

I budgetklassen gör dom väl hyggligt ifrån sig.

varför kan man inte ha sånna fläktar i ett highend system?

Permalänk

Verkar intressant. Upprepar mig: Dags för SweC att göra en fläkt test!

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxor ABC80:

Verkar intressant. Upprepar mig: Dags för SweC att göra en fläkt test!

Oooh, Låter intressant.

Undrar dock om det skulle vara möjligt för sweclockers att testa fläktar ordentligt. man vill ju testa ljudnivåer och sånt.
Gärna med rökmaskin också, så man ser hur luftflödet ser ut. något som verkar aktuellt med tanke på att dom börjar marknadsföras med det som argument.

Permalänk
Skrivet av Scetchy:

Fläktarna ser rätt balla ut måste jag säga. Något som inte är lika ballt är denna killens presentationer. Just cant stand it!

Stämmer in. Det kryper i kroppen när jag ser dessa presentationer.
Ungefär som när man druckit alldeles för mycket kaffe.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Luxor ABC80:

Verkar intressant. Upprepar mig: Dags för SweC att göra en fläkt test!

Skulle helt klart vara intressant.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Intressant! Ser gärna också att sweclockers gör ett stort fläkt test. Både för chassie samt radiatorer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Lenovo E531 |