Permalänk
Medlem

Bluetooth problem p8z68-v PRO/GEN3

Hej!

Har precis inhandlat ny dator se nedan. Allt har fungerat smärtfritt att installera utom bluetooth som ska vara inbyggt i moderkortet. Jag vill kunna ansluta min PS3-kontroll till datorn varför just bluetooth är viktigt för mig.

Jag har installerat alla drivrutiner som följde med kortet och jag har installerat motion joy för att kunna koppla in min PS3-kontroll. Dock står det något i stil med "no bluetooth com port detected" vid uppstart av windows. Då jag kör BT GO! står det "The bluetooth module in use is not compatible with ASUS BT GO!" I enhetshanteraren kan jag inte hitta någon Blutooth-enhet heller. I bios för moderkortet är bluetooth enabled.

Jag har provat att avinstallera drivrutinerna och Asus suite II där BT GO! finns samt motoin joy för att installera om till senaste versioner utan att få det att fungera.

Är det någon som stött på liknande problem och har en lösning? Tacksam för all hjälp jag kan få.

ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 - ATX / Intel Z68 / DDR3 / 2xPCI-E (3.0) / USB 3.0 / SATA 3.0 / Firewire - [HV]
ASUS GeForce GTX 580 1536MB DirectCU II (ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5)
Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz
Fractal Design Arc - Svart (Ej PSU)
Intel Core i7-2600K 3,4GHz / 8MB / Socket 1155 (Boxed)
520W-700W Cooler Master Silent Pro M700 - 700W
Samsung DVD±RW Samsung 22X SATA Bulk Svar

Mvh,
Pelle

Permalänk
Medlem

Har samma spec som dig, nästan. Har också haft problem med bluetooth, hade det med förra datorn också då jag körde en dongel, tyckte det skulle bli väldigt skönt nu med inbyggt men icke! Jag kan ansluta tangentbord o mus men anslutningen tappar rätt ofta och så måste jag trycka på respektive apparats knappar o vänta tio sekunder innan de hoppar igång! Köpte en usb 3.0 mini dongel istället oc nu funkar det hur bra som helst, önskar någon kunde svara på varför det är så? Varför funkar just usb 3,0 dongeln när den förra usb 2.0 dongeln inte fungerade samt varför den inbyggda bluetoothen 2.1 inte fungerar?

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk

Har samma problem med ASUS P8Z68 Deluxe

Jag har exakt samma problem som så många rapporterat ang Bluetooth BT GO! och att ansluta bluetooth produkter.

Visa signatur

Att hjälpa andra är bästa självhjälp

Permalänk

Vilken usb 3.0 dongel köpte du som fungerade?

Skrivet av Chichin:

Har samma spec som dig, nästan. Har också haft problem med bluetooth, hade det med förra datorn också då jag körde en dongel, tyckte det skulle bli väldigt skönt nu med inbyggt men icke! Jag kan ansluta tangentbord o mus men anslutningen tappar rätt ofta och så måste jag trycka på respektive apparats knappar o vänta tio sekunder innan de hoppar igång! Köpte en usb 3.0 mini dongel istället oc nu funkar det hur bra som helst, önskar någon kunde svara på varför det är så? Varför funkar just usb 3,0 dongeln när den förra usb 2.0 dongeln inte fungerade samt varför den inbyggda bluetoothen 2.1 inte fungerar?

Vilken usb 3.0 dongel köpte du som fungerade?
/ Tomas

Visa signatur

Att hjälpa andra är bästa självhjälp