Permalänk
Medlem

Skyrim Bug report.

Verkar ju finnas en hel del buggar även i Skyrim. Jag kan inte sätt vapen på vaforites. Det gick första gången. Men jag kan varken unfavorit eller favor nya vapen. Någon som vet om detta är vanligt? Går det att lösa?

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk

favorites använder samma key-binding som 3:rd person view, vilket default är F. Men om du ändrat F till en anna funktion så är det den nya "3:rd person view" keyn som används för favorites, så om du exempelvis byter plats på 3:rd person och shout (f och z) så används "Z" för favorites istället. Gränssnittet visar dock fortfarande "F" för favorites.

Permalänk
Medlem

Ah det fungerar dock inte. Det hände iinget när jag trycker på någon knapp. Provat binda om etc. Men det går inte lägga till vapen i favoriterna.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk

Jag har problem när jag ska snacka med Esbrar så ska han öppna dörren så man kmr in men dörren öppnas inte...

Lägger snart upp ett oyutube klipp vad som händer

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Skrivet av filipcombat:

Jag har problem när jag ska snacka med Esbrar så ska han öppna dörren så man kmr in men dörren öppnas inte...

Lägger snart upp ett oyutube klipp vad som händer

Hade samma problem, sen så googlade jag det och fick tanka en buggfix.

Visa signatur

Aka: Telefonskaft

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Jag har problem när jag ska snacka med Esbrar så ska han öppna dörren så man kmr in men dörren öppnas inte...

Lägger snart upp ett oyutube klipp vad som händer

Alla har samma problem.

Permalänk
Skrivet av Cryostatic:

Hade samma problem, sen så googlade jag det och fick tanka en buggfix.

Vart laddade du det?

Skrivet av SayZk:

Alla har samma problem.

Okej, men som sagt hur fixar man det?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk

Jag har googlat och hittar inget!

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Jag har googlat och hittar inget!

Googla questets namn och sedan bug så kommer du till en bra sida. eller till och med utan bug. Gjorde så jag och fick scripta mig in i hans rum och fippla så att han till slut öppnade. Sedan gick det inte att höra eller se vad han skrev i resten av spelet^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Inaktiv

Har problem med Questet "The Pursuit" - Thievsguild

Förlåt om jag lånar tråden. bara säg till om det inte är ok

Problemet jag har är att jag har ett Quest som heter "The Pursuit". Då ska jag, för att bli klar med questet prata med Karliah - "Meet Karliag at the Ragged Flagon"

När jag gör det så svarar hon bara med "Quickly, what is it?". Och jag får inte välja några alternativ för att fortsätta konversationen...

Någon som har tips på hur jag ska göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Jag har googlat och hittar inget!

Ladda ner BSA_Unpacker och packa upp filen "\..\Skyrim\data\Skyrim - VoicesExtra.bsa" så kommer det funka sen.

Edit: filerna ska packas upp till samma mapp som Skyrim - VoicesExtra.bsa ligger i.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Liberate Falkreath

Tjenare, jag har ett problem när jag skall göra questet Liberation of Skyrim, Liberate Falkreath. Jag har reportat in hos Ulfric och när jag ska gå till stormcloaks camp i falkreath så har jag ingen quest markerare och när jag pratar med Galmar som jag ska får jag inte fortsättningen av questet. Någon som vet hur man kan fixa detta?

Permalänk
Medlem

Kan inte sova it spelet. tryckte på 'E' / Enter. no luck.

Permalänk

Har fastnat på questet med elder scrollen(det första om det finns fler) när jag läser den på toppen av berget så visst kommer jag bak i tiden och allt fungerar tills de som är där säger att alduin kommer då står de där med vapen dragna men inget mer händer förutom att drakarna fortsätter cirkulera där uppe....Någon som vet vad felet kan vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av killene:

Någon som har tips på hur jag ska göra?

Testat att göra som det står i questet? ;D
Gå till "the Ragged Flagon", i din bild så är det inte där du är.

Permalänk
Medlem

Gick ut ur någon grotta där det droppar vatten ur taket. Vattnet fortsätter droppa överallt xD Hur fixar man? google gav mig inga svar

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom