Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av mAster9:

Ultrasone har grymma lurar. Sitter själv med ett par DJ1 Pro som känns som ett par golvhögtalare i lurformat. Trodde aldrig att man kunde få detta ljud i ett par lurar. Funkar grymt bra till film och spel med. MÅSTE testas! Synd att många verkar missa detta underbara märke.

http://www.billebro.se/myshop/myshop_start.php?APPID=2&PRID=3...

Vad man än tycker om produkterna akta er för Billebro, det är troligen landets mest oseriösa ljudhandlare, varning för företaget!

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Tur att andra handlare har lurarna, då!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Det är helt annorlunda i dagens skolor....

Dagens skolor i standard...

*Gängslagsmål
*Tonåringar som säljer sig
*Droger och vapen
*Man kan muta sina lärare...sex eller pengar..
*Massvis med mobbning mellan raser eller klass etc..
*Slå sina lärare om man får underkänt i nåt prov

Du måste bo i värsta betongblocket, skolan jag går på sker det nästan ingen mobbning alls och alla är riktigt schyssta!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

Jag har dessa lurarna, köpte de när jag skulle göra en massa tågresor i våras, just för att de inte skulle läcka så mycket ljud ut och även dämpa lite ljud utifrån. Subjektivt sett är de sjukt bekväma att ha på sig vilket väl egentligen var huvudanledningen till att jag köpte de.

Ljudkvalitén är dock lite si så där med, de är alldeles för bastunga, vilket jag visste när jag köpte dem, men det var tyvärr inte alltför lätt att hitta några hörlurar som uppfyllde kraven och som gick att prova i butik. Sen trodde jag inte att min Mp3-spelare och/eller mobilen skulle orka "driva" basen, men de här lurar är väldigt lättdrivna så det blev inte riktigt som jag trodde där

Bastunga lurar är ju dock vad du är ute efter, så de kanske är lämpliga utifrån din kravspecifikation

Ska kolla upp dessa, tackar för tipset!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Tackar allesammans för tipsen, nästa helg kommer jag gå igenom tråden för att lista upp alla hörlurar för att sedan testa dem, men fyll på med hörlurar, ju mer ju bättre
/Alex

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Har du hört dom själv?
Vad är dom grymma på?
Har du jämfört med andra lurar i samma prisklass?

Ja min bror har dom så jag hör hört dom. det är dj-hörlurar med bra ljud o bas.jag har jämfört med ''skullcandy avaitor'' och skulle säga att dr.dre e bätre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krille97:

Ja min bror har dom så jag hör hört dom. det är dj-hörlurar med bra ljud o bas.jag har jämfört med ''skullcandy avaitor'' och skulle säga att dr.dre e bätre.

Skullcandy är ungefär som Dr. Dre. De säljer hörlurar för utseendets skull, ej bra ljud. Om du jämför med andra populära hörlurar i samma prisklass kommer du märka att de är helt överlägsna "märkes" hörlurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krille97:

Ja min bror har dom så jag hör hört dom. det är dj-hörlurar med bra ljud o bas.jag har jämfört med ''skullcandy avaitor'' och skulle säga att dr.dre e bätre.

Roligt att du jämför med skullcandy som har väldigt dåligt rykte när det gäller bra ljud.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Är inte Marshall Major bra hörlurar då? Funderar på att köpa dem själv.

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem
Skrivet av swinto538:

Skulle nog akta mig för denons AH-D serie, känns inte kvalitativ alls.
de på hifiklubben hade haft mycket problem med denons AH-D Lurar, själv hade jag ett par Ah-D510... skräp...

AH-D1100 och uppåt är super!

Sitter själv med D2000 och de är otroliga. Lite tungdrivna för en mobil/mp3 kanske. När jag provlyssnade på AH-D1100 lät dom riktigt bra, kändes välbyggda och var lätta.

TS. Åk och provlyssna på olika alternativ! Hörlurar är högst personligt så bilda dig inte någon större uppfattning av det vi skriver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeeK:

AH-D1100 och uppåt är super!

Sitter själv med D2000 och de är otroliga. Lite tungdrivna för en mobil/mp3 kanske. När jag provlyssnade på AH-D1100 lät dom riktigt bra, kändes välbyggda och var lätta.

TS. Åk och provlyssna på olika alternativ! Hörlurar är högst personligt så bilda dig inte någon större uppfattning av det vi skriver.

Ok, tackar!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Sen glömde jag o berätta att de ska kunna gå att köpa på dustin!

Edit:
Om jag inte sagt det men de ska kunnas köras av en iphone 3g

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

AKG K 172 HD är nog nice, har inte testat den men brodern som är en öppen varient och den är helt underbara. + för den riktigt sköna konstruktionen som gjort sibieria till vad den är idag. ta dig in till stan och fråga personalen på reference audio på söder, dom brukar vara snälla och tillmötesgående och man får prova det mesta.

Permalänk
Medlem

För att bilda er en egen uppfattning finns denna sidan:
http://www.head-fi.org/t/433318/shootout-95-portable-headphon...

Jag anser att hans "bra"-ljudbedömning inte är bra alls (han ansåg att kossportapro var värd 6 av 10 i "braljud"betyg när den har bland den värsta basen jag har hört, förstärker delar på ett extremt osmidigt sätt och alla andra frekvenser dämpas, men han bedömer även andra saker som kan vara bra att titta på.

Sedan har vi denna sidan som mäter hörlurars "frekvens respons", alltså om den är basig osv. Dessutom mäter den ljudläckage och visar i hur många -dB. -10dB uppfattas som en halvering av ljudstyrkan. -20 är alltså 1/4. -30 1/8 på ett ungefär osv. De flesta hörlurar lyckas endast dämpa de högre registren, men att basen inte dämpas så mycket gör inget, då den är rundstrålande, dvs att energin avtar väldigt fort med lite avstånd till närmaste person, men då gäller det att nästa huvud inte är 20 cm från ditt

Sedan har vi denna sidan som gjort extremt många mätningar:
http://www.headphone.com/

Så vad ska du leta efter på hörlurarna? Vill du ha en överröstande bas så ska du titta på lurar där kurvan går upp från 100hz (ungefär) och ned. Vill du ha hörlurar med jämn frekvenskurva men vill att ljupbasen inte ska överröstas av andra frekvenser, ska du helt enkelt se till att hel kurvan är jämn. Så här ser exempelvis en frekvensanalys på koss portapro ut (som är extremt basig enligt mig):

Som du ser har den en ca 10dB topp runt 100Hz, och den låter då minst 10dB högre än 3kHz och uppåt. 10dB uppfattas som dubbelt så högt.

Här under har du isoleringsvärderna:

Dessa förstår jag mig inte riktigt på, men har jag fattat det rätt ska kurvan ligga så långt ned som möjligt för bästa isolering. De högsta frekvenserna är viktigast att isolera och koss porta pro gör som du säkert redan vet ett uruselt jobb där. Som jag ser det minskar den ljudet bara med ca 10 dB i vissa höga frekvenser , vilket uppfattas som en halvering av ljudet. Eftersom höga frekvenser är så extremt riktade så kommer ljudet höras extremt tydligt vid höga nivåer.

Typ sådär kan testerna analyseras. Att tänka på är att ljudkurvan kan ändras ordentligt om lurarna inte sitter bra på dig och därför bör man testa att ha på dem. Dessutom ska man som alla säger pröva lurarna, kurvan hjälper dig bara att hitta rätt fortare och isoleringsvärderna kan hjälpa ordentligt. Lycka till!

Visa signatur

| Case: Fractal Design R2 | Nätagg: Be Quiet | Moderkort: Asus crosshair formula IV | CPU: Amd phenom 1055t | Ram: 8GB | Hdd: Samsung f3 500GB | Grafikkort: xfx 460 ti |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakke87:

AKG K 172 HD är nog nice, har inte testat den men brodern som är en öppen varient och den är helt underbara. + för den riktigt sköna konstruktionen som gjort sibieria till vad den är idag. ta dig in till stan och fråga personalen på reference audio på söder, dom brukar vara snälla och tillmötesgående och man får prova det mesta.

Ska definitivt kolla dessa lurar, och affären!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av loie:

För att bilda er en egen uppfattning finns denna sidan:
http://www.head-fi.org/t/433318/shootout-95-portable-headphon...

Jag anser att hans "bra"-ljudbedömning inte är bra alls (han ansåg att kossportapro var värd 6 av 10 i "braljud"betyg när den har bland den värsta basen jag har hört, förstärker delar på ett extremt osmidigt sätt och alla andra frekvenser dämpas, men han bedömer även andra saker som kan vara bra att titta på.

Sedan har vi denna sidan som mäter hörlurars "frekvens respons", alltså om den är basig osv. Dessutom mäter den ljudläckage och visar i hur många -dB. -10dB uppfattas som en halvering av ljudstyrkan. -20 är alltså 1/4. -30 1/8 på ett ungefär osv. De flesta hörlurar lyckas endast dämpa de högre registren, men att basen inte dämpas så mycket gör inget, då den är rundstrålande, dvs att energin avtar väldigt fort med lite avstånd till närmaste person, men då gäller det att nästa huvud inte är 20 cm från ditt

Sedan har vi denna sidan som gjort extremt många mätningar:
http://www.headphone.com/

Så vad ska du leta efter på hörlurarna? Vill du ha en överröstande bas så ska du titta på lurar där kurvan går upp från 100hz (ungefär) och ned. Vill du ha hörlurar med jämn frekvenskurva men vill att ljupbasen inte ska överröstas av andra frekvenser, ska du helt enkelt se till att hel kurvan är jämn. Så här ser exempelvis en frekvensanalys på koss portapro ut (som är extremt basig enligt mig):
http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=0&grap...

Som du ser har den en ca 10dB topp runt 100Hz, och den låter då minst 10dB högre än 3kHz och uppåt. 10dB uppfattas som dubbelt så högt.

Här under har du isoleringsvärderna:
http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=6&grap...

Dessa förstår jag mig inte riktigt på, men har jag fattat det rätt ska kurvan ligga så långt ned som möjligt för bästa isolering. De högsta frekvenserna är viktigast att isolera och koss porta pro gör som du säkert redan vet ett uruselt jobb där. Som jag ser det minskar den ljudet bara med ca 10 dB i vissa höga frekvenser , vilket uppfattas som en halvering av ljudet. Eftersom höga frekvenser är så extremt riktade så kommer ljudet höras extremt tydligt vid höga nivåer.

Typ sådär kan testerna analyseras. Att tänka på är att ljudkurvan kan ändras ordentligt om lurarna inte sitter bra på dig och därför bör man testa att ha på dem. Dessutom ska man som alla säger pröva lurarna, kurvan hjälper dig bara att hitta rätt fortare och isoleringsvärderna kan hjälpa ordentligt. Lycka till!

Ok, tackar för hemsidan och den fina skrivningen, nu vet jag bättre vad man ska kolla efter!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av loie:

För att bilda er en egen uppfattning finns denna sidan:
http://www.head-fi.org/t/433318/shootout-95-portable-headphon...
Här under har du isoleringsvärderna:
http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=6&grap...

Dessa förstår jag mig inte riktigt på, men har jag fattat det rätt ska kurvan ligga så långt ned som möjligt för bästa isolering. De högsta frekvenserna är viktigast att isolera och koss porta pro gör som du säkert redan vet ett uruselt jobb där. Som jag ser det minskar den ljudet bara med ca 10 dB i vissa höga frekvenser , vilket uppfattas som en halvering av ljudet. Eftersom höga frekvenser är så extremt riktade så kommer ljudet höras extremt tydligt vid höga nivåer.

det är ju hur bra lurarna dämpar. på öppna lurar likt porta pro så är det knappt någon idé att kolla på dom där då dom låter hemskt mycket utåt hur man än gör. på slutna lurar kan det vara intressant dock.

här är en kurva med en öppen och en sluten och några öronpluppar.
akgna släpper ut lite mer runt 2000hz. men annars är mönstret tydligt! dock spännande att akgna och ultrasonearna byter plats på slutet. kollar man på frekvensresponsen så är det helt ologiskt också.

ultrasonearna låter mycket mer just de frekvenserna men dämpar ändå bättre som öppen lur. om det är sammetskuddarna som har perfekt ljudabsorbtionsförmåga just där eller om det är något annat vet jag inte. men kika runt på den sidan. man kan sitta i timmar
alla de andra graferna är även rätt intressanta!

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Nog med off-topic. Dagens utbildningar kan ni diskutera i ÖÄ istället.