Behöver en guide i skyrim :)

Permalänk
Medlem

Behöver en guide i skyrim :)

Hej, spelar skyrim nu och jag fattar i princip ingenting.. har precis börjat och ska tydligen ta mig någonstans när jag tittar på mapen så är det skit långt dit.. jag är lv 1 nu .. allefall så började ja gå såg en "giant" och attackerade honom sköt typ 8 pilar i bröstet men han dog inte klubba ner (eller jag flög upp haha) mej på ett slag och jag fick börja om i staden där jag började gå...

Jag fattar heller ingenting med skills/powers.. jag trycker på dom men verkar inte få något eller så hehe! nån som känner att dom orkar sitta på skype och spela tillsammans ?? svara lite på frågor och spela tillsammans ?? känner att om jag ska ha någon chans att lära mig detta spel måste jag ha någon kunnig att kuna rådgöra med hehe!

Så nån som orkar skulle va schysst!

Permalänk
Medlem

Giants är totalt OP i detta spel vet inte om det är meningen att det ska vara så men aja undvik dem oavsett vad. Så ja de flesta monster vill inte döda dig så lätt

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

du ska skita i dom å smyga förbi ... mötte dom också å dog första gången.

bara håll dig på så långt avstånd som möjligt från dom så kan vilken gubbe som helst utan sneaking talents kunna komma förbi dom då vissa mobs verkar totalt blinda.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Hehe tack för tipset men ger fan upp yrar runt som en full höna.. vet verken in eller ut

P.S såg nu att jag missade hela poängen med tråden i första posten Vill alltså snacka med någon på skype och spela!

Permalänk

Adda mig på skype så ska jag guida dig om det mesta Nick: Halldan2

Visa signatur

01010100 01101000 01100101 00100000 01100111 01100001 01101101 01100101

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishguy32:

Adda mig på skype så ska jag guida dig om det mesta Nick: Halldan2

Tackar har addat men ska åka och äta pizza om en stund.. ringer när jag kommer tillbaks !

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

du ska skita i dom å smyga förbi ... mötte dom också å dog första gången.

bara håll dig på så långt avstånd som möjligt från dom så kan vilken gubbe som helst utan sneaking talents kunna komma förbi dom då vissa mobs verkar totalt blinda.

Finns två stycken inte så långt från "andra" staden som heter Whiterun (sydväst om jag inte minns fel). Man kan gå riktigt nära dem utan att de blir sura men om de nu blir det och du inte vill slåss mot dem får du kuta som en kanin men vad jag märkt springer de dock lite långsammare än dig. Det går att ta kål på dem (säger "dem" för om du aggrar en kommer den andre för att hjälpa sin kompis) om du springer till ett större stenblock och rör dig runt det så att gianten hela tiden är på andra sidan blocket. Har du tur fastnar de och bara slår på blocket och det är lätt att ta dem som magiker eller bågskytt (obs, de har väldigt mycket HP). Frågan är bara om det är värt det för...

...de droppar inte mer än ca 120 guld, ett par tår och lite andra regs men inga vapen vad jag märkt

Dold text
Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Trolltyg i tomteskogen!

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

du ska skita i dom å smyga förbi ... mötte dom också å dog första gången.

bara håll dig på så långt avstånd som möjligt från dom så kan vilken gubbe som helst utan sneaking talents kunna komma förbi dom då vissa mobs verkar totalt blinda.

Det är inte att de ser dåligt. De är neutrala men skyddar sina revir om man kommer för nära eller attackerar dem.

Visa signatur

PC1: MSI P67A-GD65 / i5 2500K @ 4.4Ghz / HD6950 2GB / 8GB 1600Mhz / Corsair TX650W / SSD 128GB / ~1,5TB HDD
PC2: GA-990FXA-UD3 / Athlon 965 @ 3,4GHz / 2x HD5770 1GB / 4GB 1600Mhz / Antec 480W / SSD 128GB / 280GB HDD
HP Probook: i5 2410M @ 2,3GHz / 8GB / 256GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag är upp till att hjälpa o lira tsm Adda skype : DjCreativ1

Permalänk

Jättarna är fredliga varelser om du inte går för nära och provocerar dom. Håll dig på avstånd så bryr dom sig inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jättarna är fredliga varelser om du inte går för nära och provocerar dom. Håll dig på avstånd så bryr dom sig inte.

Hittade en som jag kunde gå nära, men de andra aktar jag mig för.
http://i.imgur.com/q8p4q.jpg
Han stod inte och stampade och varna när jag var i närheten så prova gå fram.

Permalänk
Medlem

"Oj titta där är en säkert sju-åtta meter lång sak som bär en stenklubba som väger mer än vad jag själv gör. Jag springer fram och smätter honom på vaden med den här pinnan jag precis hittade! Oj han vrålar argt när jag kommer nära men det skall nog gå bra bara han får smaka lite på pinnen..."

Visst att de flesta nutida spel förutsätter att spelaren har ett halv kilo smör mellan öronen och många spelare följaktligen lämnar hjärnan i garderoben när de spelar, men lite tankeverksamhet vore ibland på sin plats.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720