Uppgradera från nvidia g100 [Hjälp]

Permalänk
Medlem

Uppgradera från nvidia g100 [Hjälp]

Hej jag undrar vilka grafikkort man kan ersätta mot nvidia g100 som är bättre.

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=350
Bara att välja och vraka, välj de filter du tror kan vara bra, och sen kan du väll kolla på recensioner eller liknande om grafikkorten

Permalänk
Medlem

Vad som helst. Du ger väldigt lite information, vi behöver veta vad du har för nätagg bland annat. Budget också

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Hedersmedlem

Ta gärna en titt på våra regler, §4 t.ex.

* rubrik ändrad *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

jag kan inte så mycket om datorer och datorkomponenter,men det är en "packard bell APL00"

Permalänk
Medlem
Skrivet av zobig:

jag kan inte så mycket om datorer och datorkomponenter,men det är en "packard bell APL00"

Okej, och din budget är ? Ganska viktigt, men vilket grafikkort som säljs nu är nästan bättre än det du har nu..

Permalänk
Medlem

budgeten liger runt 1500 kronor,

Permalänk
Medlem

Kan du öppna datorn och leta upp nätaggregatet och ta en bild på det kanske?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

den är ganska liten dator http://www.baraholka-shop.com.ua/products_pictures/packardbel... som du ser, jag provade öppnade datorn så ser man inte mycket. man ser bara ram minnen, grafikkortet och baksidan på nätaggregatet och det är bara blankt

Permalänk
Medlem

kan man inte titta på systeminformation som ett program

Permalänk
Medlem

Alla grafikkort som säljs idag är bättre än ett GT100 kort som enbart har 8cudacores

Finns begagnade GTX460 kort som har 192cudacore och presterar hästlängder bättre, finns beggade för 7-800:- o den klarar alla spel som finns utan större problem.

Vill du ha ett nytt kort för max 1500:- så gäller Radeon 6870 alt Geforce GTX560.

Skrivet av zobig:

kan man inte titta på systeminformation som ett program

Nej det går inte, du måste titta på nätaggregatets baksida, annars kan ingen hjälpa dig.

Ska du ha ett relativt snabbt kort så måste du ha minst 400w kvalitè nätagg.

Permalänk
Medlem

okej tack för hjälpen