Permalänk
Medlem

Komponenter till bygge i en XboX classic

Julen närmar sig och det är tid för att önska sig något fint så tänkte kolla om dessa grejer funkar bra tillsammans (ska önska mig processorn resten betalar jag själv) Planerar att sätta in detta i ett gammalt XboX classic och använda datorn på lan för att spela t.ex. LoL, HoN, BF heroes, TF2 och liknande.
Processorns integrerade grafik verkar helt ok enligt tester sweclockers gjort och klarade BFBC2 på runt 50 fps (allt på lägsta men BFBC2 är ju ganska krävande jämfört vad jag sagt ovan)
Tackar i förhand för förslag!

Adress http://www.inet.se/kundvagn/visa/1141658/2011-11-20

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik redigerad*

Gjorde din rubrik lite mer specifik. Förhoppningsvis hittar fler hit nu.
Raderade även din bump då vi inte tillåter sådana i forumet.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar att du köper en annan 80mm fläkt då de i Xbox Classic-chassit har jag för mig låter rätt mycket. Men detta är helt klart individuellt Hur har du tänkt med knapparna och anslutningarna på framsidan?

Jag kräver bilder på detta projektet när det drar igång!

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Rekommenderar att du köper en annan 80mm fläkt då de i Xbox Classic-chassit har jag för mig låter rätt mycket. Men detta är helt klart individuellt Hur har du tänkt med knapparna och anslutningarna på framsidan?

Jag kräver bilder på detta projektet när det drar igång!

Jag vet inte riktigt än men jag funderar på att inte ha kvar originalet
Ps vad tycker du om komponenterna?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aser:

*Rubrik redigerad*

Gjorde din rubrik lite mer specifik. Förhoppningsvis hittar fler hit nu.
Raderade även din bump då vi inte tillåter sådana i forumet.

Tack då vet jag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredras:

Jag vet inte riktigt än men jag funderar på att inte ha kvar originalet
Ps vad tycker du om komponenterna?

Skickades från m.sweclockers.com

Kommer funka utmärkt så länge du inte vill maxa Crysis 2 Lite snålt på minnen dock?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Kommer funka utmärkt så länge du inte vill maxa Crysis 2 Lite snålt på minnen dock?

4gb måste väl räcka tycker jag... eller menar du SSDn?
Juste en sa att processorns inbyggda grafik har lite problem med Windows 7 vad tror du?

Permalänk
Medlem

Juste är det någon som har någon sorts erfarenhet från processorns inbyggda grafik och vet exakt vad den klara mer detaljerat.
Tror ni att detta nätagg på 270watt räcker till systemet även om man vill overclocka lite?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredras:

Juste är det någon som har någon sorts erfarenhet från processorns inbyggda grafik och vet exakt vad den klara mer detaljerat.
Tror ni att detta nätagg på 270watt räcker till systemet även om man vill overclocka lite?

Just Llano har bra inbyggd grafik (Ur det sammanhanget) Tror det är en perfekt combo

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludzee:

Just Llano har bra inbyggd grafik (Ur det sammanhanget) Tror det är en perfekt combo

Oh läste lite mer om processorn i en artikel och den inbyggda grafik klarade spel som BFBC2 och Crysis på bra FPS allt på lägsta då men ändå!
Har du någon aning om nätagget jag valt räcker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredras:

Oh läste lite mer om processorn i en artikel och den inbyggda grafik klarade spel som BFBC2 och Crysis på bra FPS allt på lägsta då men ändå!
Har du någon aning om nätagget jag valt räcker?

Det borde räcka utmärlt om du inte ska ha extern grafik

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

Hade någon kunnat vara trevlig och kolla upp nätagget ? Är osäker om den har rätt sladdar...
Juste finns det någon chans att det finns el över för att overclocka ram minnena? Byte till dessa förresten
http://www.inet.se/produkt/5304315/corsair-4gb-2x2048mb-cl9-1333mhz-xms3