Tävlingar och erbjudanden i Komplett Geek Week
Permalänk
Medlem

PSU till Zepto Nox(?) A15

Jag har en gammal Zepto, tror det är en Nox. Det står bara Model Name: A15 på baksidan. Jag har slarvat bort PSUn och tänkte försöka inhandla en ny någonstans. Tyvärr har jag inte kvar manualen heller.

På baksidan står det:

Citat:

Rated 18.5 - 19v 4,7 A Max

Hur hittar jag en ny "dosa" som har rätt strömmatning + passar för kontakten i datorn?

Visa signatur

Ryzen 9 7900X | TUF GAMING X670E-PLUS | Radeon 7900 XTX | Corsair Vengeance 32GB (6GHz)

Permalänk

på laddaren till min nox A15 står det 19V 4,74A 90W

så borde i teorin funka med vilken universal 90W laptopladdare som helst

och de flesta universal dessutom kommer med en upsjö olika kontakter att välja mellan så man bara byter ut kontakten till en som passar

tror denna ska passa
http://www.inet.se/artikel/2901285/targus-power-adapter-90w-a...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 3900X, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, MSI GTX 1070ti gaming oc@ 1979Mhz/8996Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

jag har en nätadapter från en HP ligger, den är specad till 19v och 90w ...

mät innerdia och ytterdia på pluggen, och diameter på "pinnen" i mitten .. passar den kan den byta ägare för en mindre summa ...

den har + på "pinnen" och - på skalet, vore bra om nån som har en orginaladapter kan bekräfta om det är samma (vilket det borde vara, är väl standard ...)

edit: den är sprillans ny, fick med två st. till min jobbdator ....

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

på laddaren till min nox A15 står det 19V 4,74A 90W

så borde i teorin funka med vilken universal 90W laptopladdare som helst

Kalas, tack.

Skrivet av fizzdan:

jag har en nätadapter från en HP ligger, den är specad till 19v och 90w ...

Tack för erbjudandet, men jag har beställt ett via firman.

Visa signatur

Ryzen 9 7900X | TUF GAMING X670E-PLUS | Radeon 7900 XTX | Corsair Vengeance 32GB (6GHz)