Battlefield 3 patchas nästa vecka!

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 patchas nästa vecka!

http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archi...

Äntligen kan man spela spelet igen för en gångs skull när det mesta är fixat! :D.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

Små fint:-) det finns ingen lista på vad exakt dom ska fixa?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

sweet men fortfarande ingen patch till 3D :/

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus 4 Extreme CPU: Intel Core i7 2600K @ 4,6GHz / Corsair H70 GPU: 2x Asus GTX580 DirectCUII (SLI) RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 1866MHz PSU: Corsair AX850 HDD: Intel 120 GB 510 SSD & WD 1 TB SATA3 ODD: LG Blu-ray Case: Corsair Graphite 600T Display: Asus VG236H 120 Hz 3D Speakers: Sound Sticks III Headset: Sennheiser 3D G4ME1 (PC-333D) Keyboard: Razer BlackWidow Mouse/Surface: Razer Mamba / Razer Vespula OS: Windows 7 x64

Permalänk

Det går ju inte spela alls nu ju. Man blir bara dc hela tiden o en jäkla massa buggar nu jag ramlade genom marken alldeles nyss. Gubbar som flyger runt i luften. Det får dom fixa nu annars tar jag min bf3 spel skiva o stoppar den i sopphinken o hoppar på den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Hoppas de fixar så jag kan köra i 1920*1080 nu då...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk

Finns det något change-log eller liknande?

Skrivet av Tobi the Dobi:

Hoppas de fixar så jag kan köra i 1920*1080 nu då...

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är säker på att det inte är spelets fel att du inte kan köra i 1080p, eftersom alla förutom du kan göra det
edit: ingen dålig dator du hade! Måste vara segt att inte kunna köra rätt upplösning... vilken kan du köra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Det går ju inte spela alls nu ju. Man blir bara dc hela tiden o en jäkla massa buggar nu jag ramlade genom marken alldeles nyss. Gubbar som flyger runt i luften. Det får dom fixa nu annars tar jag min bf3 spel skiva o stoppar den i sopphinken o hoppar på den.

Skickades från m.sweclockers.com

Det där är nog inte spelets fel hörru

Permalänk

Då kanske dom löser en bråkdel av dom problem som finns i detta spel som funkar ungefär som ett spel i Alfa test

Permalänk

Kan inte OP eller valfri annan vänlig själ kopiera och klistra in changelog här i tråden?
Kommer åt Sweclockers på jobbet men sidan som länkas ligger spärrad.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av A_Müller:

Kan inte OP eller valfri annan vänlig själ kopiera och klistra in changelog här i tråden?
Kommer åt Sweclockers på jobbet men sidan som länkas ligger spärrad.

Samma här!

Är det nu ficklampan fixas till?

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk

för mig fungerar spelet helt felfritt

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

The DICE team are hard at work supporting Battlefield 3. To date, we have implemented several server updates to improve stability and performance. Next week we are publishing a significant Battlefield 3 client update for the PC. Console patches take a bit longer due to the certification requirements for console content, but it will follow shortly after the PC update.

So what’s in the PC patch? You’ll see improved polish, stability, weapons balancing, squad control functionality, user interface enhancements, and several feature enhancements that address feedback the community has provided to date – plus we’re removing the so called “negative mouse acceleration” that some of you have experienced.

Regarding cheating and boosting, we continue to analyze data to identify and hold accountable (ban, wipe stats) players that cheat or boost. We’ve received questions about what to do when faced with unsportsmanlike conduct in Battlefield 3 – the best course of action is to click the warning sign next to their profile name in Battlelog, or head to the EA Help Desk and report your issue. These leads will enable us to follow up on the report.

We appreciate all the feedback. Keep it coming to help us with future improvements. Check back next week to confirm the patch launch date and the detailed fix list. Thanks for playing and sharing your feedback with us!

För dom som inte kunde besöka sidan.

Visa signatur

Mina tår är oftast snabbare än det blå skåpet!

Permalänk
Skrivet av TheGiant:

Samma här!

Är det nu ficklampan fixas till?

Inte sett någon ficklampa ingame. Bärbara stjärnor har jag sett flyta omkring i marknivå däremot :I

Solen kan skapa bloom över typ hela skärmen även om den är utanför skärmen ibland. Vad hände med ljus/bloom effects egentligen?

Jag är okay med att ett lasersikte som riktas in i IRNV scope eller ögon vana vid mörker ger extremema effekter men en ficklampa i solljus?

Visa signatur

Datorspecs: CPU: Intel 2600k 4,6GHz + Corsair H70 Mobo: Asus p8p67 Deluxe Grafik: GeForce 580+Arctic Cooling Extreme Plus RAM: 2x4 GB Vengeance Audio: Creative X-Fi Titanium + Logitech z-5500
Starcraft 2: Toss <3

Permalänk
Skrivet av pewter:

The DICE team are hard at work supporting Battlefield 3. To date, we have implemented several server updates to improve stability and performance. Next week we are publishing a significant Battlefield 3 client update for the PC. Console patches take a bit longer due to the certification requirements for console content, but it will follow shortly after the PC update.

So what’s in the PC patch? You’ll see improved polish, stability, weapons balancing, squad control functionality, user interface enhancements, and several feature enhancements that address feedback the community has provided to date – plus we’re removing the so called “negative mouse acceleration” that some of you have experienced.

Regarding cheating and boosting, we continue to analyze data to identify and hold accountable (ban, wipe stats) players that cheat or boost. We’ve received questions about what to do when faced with unsportsmanlike conduct in Battlefield 3 – the best course of action is to click the warning sign next to their profile name in Battlelog, or head to the EA Help Desk and report your issue. These leads will enable us to follow up on the report.

We appreciate all the feedback. Keep it coming to help us with future improvements. Check back next week to confirm the patch launch date and the detailed fix list. Thanks for playing and sharing your feedback with us!

För dom som inte kunde besöka sidan.

Då kanske spelet kan börja närma sig ett beta test efter patchen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerfherder:

Inte sett någon ficklampa ingame. Bärbara stjärnor har jag sett flyta omkring i marknivå däremot :I

Solen kan skapa bloom över typ hela skärmen även om den är utanför skärmen ibland. Vad hände med ljus/bloom effects egentligen?

Jag är okay med att ett lasersikte som riktas in i IRNV scope eller ögon vana vid mörker ger extremema effekter men en ficklampa i solljus?

Nej, det är inte okay med lasersiktet, har du ens använt den, man behöver inte sikta någon i ögonen, man behöver bara sikta någon i magen och ändå blända motståndaren med den, så nej den är inte okay. Sen är lasersiktet helt fel också den ska ju ha IR-ljus så man måste ha NV för att kunna se lasern, inte nån laser som polisen kör med.

Sen ficklampan kan jag hålla med dig, men det finns ryckten om att den skall nerfas, så får väll hoppas på att de gör det och tar med den där lasern också så det blir någon ordning.

Permalänk

Ja den där jäv** ficklampan!!

När man lyser ner i marken verkar den lika stark som lampan i en mobiltelefon, sen när man får den i ögonen är det som värsta 500w strålkastaren.

Patetiskt DICE

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias_gbg:

Då kanske spelet kan börja närma sig ett beta test efter patchen

Palla klaga, ge fan i å lira ba. Inte många nya spel nuförtiden som fungerar utmärkt när de nyligen släppts, ta skyrim tex, svin mycket buggar men skit bra ändå!

Permalänk
Medlem

vapenbalansering? så länge dom inte nerfar f2000 eller g3a3 så är jag nöjd.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Skrivet av kraft90:

Palla klaga, ge fan i å lira ba. Inte många nya spel nuförtiden som fungerar utmärkt när de nyligen släppts, ta skyrim tex, svin mycket buggar men skit bra ändå!

Så fort jag får mina pengar tillbaka.

Men bara för att många spelare inte märker av problemen så innebär det inte att dom inte blir påverkade av dom.

Ett företag har inte rätt att lura sina kunder bara för att många inte märker att dom blivit lurade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kraft90:

Palla klaga, ge fan i å lira ba. Inte många nya spel nuförtiden som fungerar utmärkt när de nyligen släppts, ta skyrim tex, svin mycket buggar men skit bra ändå!

Rätt många spel fungerar mycket bättre än BF3 redan i beta-stadiet.

Ser dock fram emot patchen så man man lättare kan spela spelet.

Skrivet av mattias_gbg:

Ja den där jäv** ficklampan!!

När man lyser ner i marken verkar den lika stark som lampan i en mobiltelefon, sen när man får den i ögonen är det som värsta 500w strålkastaren.

Patetiskt DICE

Solen står högt och bländar alla som krigar i öknen, ett stort problem är dock att man aldrig ser solen för en kille med en ficklampa lyser en i ögonen på 50 meters avstånd...

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias_gbg:

Då kanske dom löser en bråkdel av dom problem som finns i detta spel som funkar ungefär som ett spel i Alfa test

Haha vet du ens vad Alfa och Beta testning innebär?

Jag har lagt över 30 timmar på BF3 och endast blivit utslängd 2-3 gånger och övriga buggar är lätt räknade.

- Spawn in till fiender där man blir dödad direkt(kan hända flera gånger i rad med lite otur)
- Mer eller mindre orörlig efter att man blivit revived, realstiskt kanske men knappast kul då det är mer eller mindre omöjligt att ta sig in i skydd.
- Blir träffad efter att man kommit in i skydd

Jag vill påstå att detta spelet är förvånansvärt lite buggar jämfört med tidigare Battlefield spel.

Men visst, det kan vara så att du sitter med ett system som helt enkelt inte fungerar väl med Battlefield.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Vad är det som är buggigt med BF3 egentligen?

Ficklampa och liknande är balancing saker, inga buggar. Dice sa i början att det var working as intended.
Disconnects och liknande är antingen att du har UPnP påslaget i routern eller ostabilt internet. Eller spelar på rysservrar...
Cheat och liknande är inte BF3's jobb att fixa, det är punkbuster. Dice gör vad dem kan för att underlätta (report-knapp på profil)
Springa runt hörn och dö av kulor i ryggen är latency

Jag har spelat i typ 35h och den enda buggen jag hittat (och stör mig ganska mkt på) är att spelet kraschar första gamet jag joinar efter att ha startat datorn. Och ja, att kniven fungerar dåligt, men det är inte en bugg utan snarare något som fungerar men går att optimera.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Skrivet av SnowJim:

Haha vet du ens vad Alfa och Beta testning innebär?

Jag har lagt över 30 timmar på BF3 och endast blivit utslängd 2-3 gånger och övriga buggar är lätt räknade.

- Spawn in till fiender där man blir dödad direkt(kan hända flera gånger i rad med lite otur)
- Mer eller mindre orörlig efter att man blivit revived, realstiskt kanske men knappast kul då det är mer eller mindre omöjligt att ta sig in i skydd.
- Blir träffad efter att man kommit in i skydd

Jag vill påstå att detta spelet är förvånansvärt lite buggar jämfört med tidigare Battlefield spel.

Men visst, det kan vara så att du sitter med ett system som helt enkelt inte fungerar väl med Battlefield.

Svar ja!

Jag är medlem i Combattesting och vi Alfa-testar spel åt olika spelutvecklare så jag vet

Permalänk

Dom måste fixa kniven. Jag knivade en snubbe 3 gånger bakifrån igår. Sen vände han sig om och sköt mig...

Visa signatur

1. i9 osv...
2. Air 13"

Permalänk
Medlem

"plus we’re removing the so called “negative mouse acceleration” that some of you have experienced." Yes! Äntligen.

Visa signatur

i5 2500K @ 4,5 GHz | ASUS GeForce GTX 970 STRIX 4GB DirectCU II OC | Asus P8P67 PRO REV B3 | Corsair 16 GB CL9 1600 Mhz VENGEANCE | Fractal Design Arc | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair TX 850W V2 80+ Bronze | Optiarc AD-7240S | Samsung SSD 830-Series 256GB | WD Caviar Blue 640 GB | WD MyBook 500 GB | Seagate Barracuda Green 2 TB | Dell UltraSharp 27" U2711

Permalänk
Skrivet av Cindori:

Vad är det som är buggigt med BF3 egentligen?

Springa runt hörn och dö av kulor i ryggen är latency.

Nej det är det inte, det är dålig nätkod

Permalänk
Medlem

Förstår inte alla som gnäller, ni verkar sitta och leta fel i spelet. Jag har 73 spelade timmar, vilket jag har blivit DC'ad en endaste gång. Lampan och solen är inte för stark om man kollar på realism, Då det är en TACTICAL LIGHT och inte en FICKLAMPA, en tactical ligt ligger ungefär på 235-4100 lumen, vilket kan få vem som helst all bli blind. Men nu ska ju denna nurfas och ni kan sluta gnälla, visst det är verkligen inte kul att få en sådan lampa lyst i ansiktet en hel mapp, men det ingår i spelet. Kniven fungerar hela tiden för mig, iof så använder jag den inte allt för ofta.

Visa signatur

Mobo, Prime Z390-A - CPU, I7 9700K @ Stock (so far), Be Quiet Dark rock 4 - MINNE, 16gb Vengance RGB 3200Mhz - GPU, RTX 2070 Gaming OC - HDD, 2 x Samsung EVO 860 (500gb)

Permalänk
Medlem

Äntligen! Fixar dom party-join problemet med?

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Finns det något change-log eller liknande?

Jag är säker på att det inte är spelets fel att du inte kan köra i 1080p, eftersom alla förutom du kan göra det
edit: ingen dålig dator du hade! Måste vara segt att inte kunna köra rätt upplösning... vilken kan du köra?

Kan köra i 5760*1080 på typ high men väljer jag 1920*1080 så försvinner alla menyer. Och jag vill testa att köra med allt ögongodis :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Skrivet av pixelroom:

Förstår inte alla som gnäller, ni verkar sitta och leta fel i spelet. Jag har 73 spelade timmar, vilket jag har blivit DC'ad en endaste gång. Lampan och solen är inte för stark om man kollar på realism, Då det är en TACTICAL LIGHT och inte en FICKLAMPA, en tactical ligt ligger ungefär på 235-4100 lumen, vilket kan få vem som helst all bli blind. Men nu ska ju denna nurfas och ni kan sluta gnälla, visst det är verkligen inte kul att få en sådan lampa lyst i ansiktet en hel mapp, men det ingår i spelet. Kniven fungerar hela tiden för mig, iof så använder jag den inte allt för ofta.

Om du fortfarande inte märker av bristerna i spelet efter 73 timmar så kan jag bara säga "ignorance is blessed"

Det innebär inte att EA har rätt att lura sina kunder, du har betalat lika mycket för spelet och har rätt till en fungerande produkt