Söker lite info om nästa generationen

Permalänk
Medlem

Söker lite info om nästa generationen

Tjena, jag undrade om nästa generations grafikkort kommer bli större än dennas eller mindre? Jag undrar eftersom jag vet inte riktigt om jag kommer kunna uppgradera i framtiden om jag köper ett chassi som endast stödjer grafikkort på ca 9''. All hjälp vore verkligen guld värt ^^

Visa signatur

Stationära : Datorlåda: Bitfenix Outlaw Grafikkort: EVGA GeForce GTX 580 1536MB SOC Processor: Intel Core i5 2500K Nätagg: OCZ ModXStream PRO 600W SSD: OCZ SSD Agility 3 60GB HDD: 250gb
Bärbara: Packard Bell Easynote TM85

Permalänk
Hedersmedlem

Tror ingen som inte jobbar på Nvidia / AMD kan svara på detta, och det varierar ju dessutom kraftigt beroende på i vilken prisklass du jagar. De dyraste och snabbaste korten är ju oftast längre än de lite billigare och långsammare.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

du får nog vackert vänta tills det kommer riktig information om det, men jag skulle gissa på att dom kommer va lika stora i topp segmentet

Permalänk
Medlem

Varför inte tänka såhär: Dom kommer säkert bli större, så jag tar ett chassi där dom får plats

Tror knappast dom blir så mycket större.. Och dom kan ju inte bli så stora så att dagens chassin måste bli längre

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Tror ingen som inte jobbar på Nvidia / AMD kan svara på detta, och det varierar ju dessutom kraftigt beroende på i vilken prisklass du jagar. De dyraste och snabbaste korten är ju oftast längre än de lite billigare och långsammare.

Man skulle ju kunna hoppas att just någon anställd från Nvidia / AMD hängde här på Sweclockers

Men overall så har jag fått mycket bra info, får nog köpa ett lite större chassi just nu och om det blir små grafikkort i framtiden kanske man kan ''slimma'' sin rig lite tack allesammans!

Visa signatur

Stationära : Datorlåda: Bitfenix Outlaw Grafikkort: EVGA GeForce GTX 580 1536MB SOC Processor: Intel Core i5 2500K Nätagg: OCZ ModXStream PRO 600W SSD: OCZ SSD Agility 3 60GB HDD: 250gb
Bärbara: Packard Bell Easynote TM85

Permalänk
Medlem

dom kommer bli runt 1 mil långa och kräva ett eget kärnkraftverk för att driva.