Permalänk
Avstängd

Parkeringsbot

Hallå. Jag undrar om det är rimligt att 1 bil får en parkeringsbot, där det står minst 20-30 bilar varje lunch.

Permalänk
Medlem

Förklara mer kanske? Betalar de andra så är det väl rimligt?

Visa signatur

Intel Q6600 g0 @ 3.2Ghz/ MSI P35 NEO2-FR/ Sparkle GTX 460 1gb/ 2x2048 Corsair XMS2 6400 / Scythe Ninja PLUS Rev. B/ Antec Sonata III

Permalänk
Medlem

Jag kan se flera situationer där det är helt okej. Först och främst om det är så att den bilen saknade giltig biljett medan de andra inte gjorde det.

Permalänk

Kvittar väl om det står bilar där varje lunch.
Har du fått en bot för det så är det troligen inte meningen att det ska stå bilar där.

Visa signatur

| B550 | 5800X3D | 6800 XT |

Permalänk
Medlem

Haha, det lär ju vara så att om det finns 20-30 bilar där felparkerade så är det minst sagt dags för parkeringsvakterna att sköta sitt jobb.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

Haha, det lär ju vara så att om det finns 20-30 bilar där felparkerade så är det minst sagt dags för parkeringsvakterna att sköta sitt jobb.

Tror lapplisa slickar sig lite om fingrarna, spinner sin penna runt fingrarna och pangar ut 30 lappar då får man parkeringsböter så finns säkert en anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Tror lapplisa slickar sig lite om fingrarna, spinner sin penna runt fingrarna och pangar ut 30 lappar då får man parkeringsböter så finns säkert en anledning.

Nja, nog vet jag att parkeringsvakter kan vara övernitiska också men om det är så att en enorm mängd personer felparkerar så är det ju i vart fall garanterat befogat. Jag vet själv några platser där man kan stå utan att betala för att lapplisorna antagligen inte känner till platsen. Ibland får folk enstaka bot där men i och med att det är så sällan så tjänar man på det ändå i längden.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"