Samsung designar om Galaxy Tab efter rättstvist med Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Att det finns folk som inte tycker att Apples produkter passar dem är nog ingen här som säger något om. Vi har alla olika tycke och smak. Man är inte en "applehatare" för det.

Applehatarna är de som inte kommer med vettiga argument (eller felaktiga) och inte gör annat än klankar ner på Apple vad det än handlar om. Om du läst nyhetsartiklarna som rör Apple här så vet du att de oftast spårar ur i diskussioner som denna. Folk som inte har något vettigt att tillföra diskussionen utan bara vill kasta skit. Konstigt nog sker mycket mer sällan i de artiklar som rör (inbart) Android eller Windows Phone.

Jag föredrar definitivt OSX/iOS framför Windows/Android/WP7 men känner inte på något sätt ett hat mot något annat företag eller operativsystem för det. Och inte mot dem som använder dessa heller.

Inte alls konstigt, är ju mot Apple som hatet ligger?

Är ju svårt att rikta sitt hat på andra sidan, det är ju så utspritt.
Vi har Android som bara är ett operativsystem, Google som står bakom och sen ett dussin antal aktörer som gör mobiler.

Säga "jag hatar allt" känns svårt att ta på allvar

Permalänk
Skrivet av Blain:

...

I dagsläget är en anledning till att jag är emot MAC att de väljer att inte stödja t.ex. flash nu står och faller inte min tillvaro med flash, men ändå, jag är mer för öppenhet, kompatibilitet, open source och kustomiseringsmöjligheter än vad jag är för Apples mer stängda strategi.

...

Då kanske du inte sett nyheten om att Adobe lägger ner Flash för Android?

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Inte alls konstigt, är ju mot Apple som hatet ligger?

Är ju svårt att rikta sitt hat på andra sidan, det är ju så utspritt.
Vi har Android som bara är ett operativsystem, Google som står bakom och sen ett dussin antal aktörer som gör mobiler.

Säga "jag hatar allt" känns svårt att ta på allvar

Google är bara ett företag, Microsoft är bara ett företag osv. Min poäng var att de som föredrar exempelvis iOS före Android eller WP7 inte alls till samma grad går in alla trådar som rör Google/Microsoft och gång på gång upprepa hur dåliga de är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Google är bara ett företag, Microsoft är bara ett företag osv. Min poäng var att de som föredrar exempelvis iOS före Android eller WP7 inte alls till samma grad går in alla trådar som rör Google/Microsoft och gång på gång upprepa hur dåliga de är.

Nej men svagheten i android ligger inte i att FÖRETAGET gör aktivt idiotiska val.
Det man klagar på i iOS är ju inte att programvaran inte presterar (som man gör med android).
Det är att Apple valt att begränsa den, därav hatet mot apple.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Nej men svagheten i android ligger inte i att FÖRETAGET gör aktivt idiotiska val.
Det man klagar på i iOS är ju inte att programvaran inte presterar (som man gör med android).
Det är att Apple valt att begränsa den, därav hatet mot apple.

Nej, det "hatas" vad Apple än gör. Finns massor med saker man skulle kunna "hata" i de val Google eller Microsoft gjort/gör men som sagt folk gör inte det i lika stor utsträckning. Många av dessa "Apple-hatare" skulle aldrig få för sig att köpa en produkt från Apple oavsett vad så varför känner de behovet att klaga på Apple om och om igen trots det?

Finns inte en anledning till att "hata" ett företag på grund av valen de gör så länge det inte skadar andra. Visst kan man nu då säga att fattiga arbetare i exempelvis foxconns fabriker råkar illa ut men i så fall skall man hata de flesta elektronikföretagen då de alla använder denna billiga arbetskraft och är lika illa allihop.

Att hata ett företag för att de gör val som för en lite grupp anses vara dåligt (de flesta skiter fullständig i många av de så kallade begränsningarna) är extremt löjligt enligt mig. Att sen inte gilla de dem gör och tycka de gör fel val är en sak är en annan sak. Jag gillar inte allt Microsoft, Google eller Apple heller för den delen gör men jag kastar inte skit på dem för det i varenda tråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Nej, det "hatas" vad Apple än gör. Finns massor med saker man skulle kunna "hata" i de val Google eller Microsoft gjort/gör men som sagt folk gör inte det i lika stor utsträckning. Många av dessa "Apple-hatare" skulle aldrig få för sig att köpa en produkt från Apple oavsett vad så varför känner de behovet att klaga på Apple om och om igen trots det?

Finns inte en anledning till att "hata" ett företag på grund av valen de gör så länge det inte skadar andra. Visst kan man nu då säga att fattiga arbetare i exempelvis foxconns fabriker råkar illa ut men i så fall skall man hata de flesta elektronikföretagen då de alla använder denna billiga arbetskraft och är lika illa allihop.

Att hata ett företag för att de gör val som för en lite grupp anses vara dåligt (de flesta skiter fullständig i många av de så kallade begränsningarna) är extremt löjligt enligt mig. Att sen inte gilla de dem gör och tycka de gör fel val är en sak är en annan sak. Jag gillar inte allt Microsoft, Google eller Apple heller för den delen gör men jag kastar inte skit på dem för det i varenda tråd.

Det var bara ett exempel för att förklara...
Apple har förgstarka åsikter, de skapar kännslor, hat och kärlek.

Du behöver inte argumentera om det är rätt eller fel, bara konstatera att de e så

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Det var bara ett exempel för att förklara...
Apple har förgstarka åsikter, de skapar kännslor, hat och kärlek.

Du behöver inte argumentera om det är rätt eller fel, bara konstatera att de e så

Att konstatera att det är så har jag ju gjort många gånger. Att vissa enbart kastar skit och kommer med inlägg som inte bidrar det minsta diskussioner är väl inget snack om att det är fel. Om alla tänkte till innan de skrev och lät bli om det inte hade någon att säga skulle det vara ett mycket trevligare forum...

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Konstigt nog sker mycket mer sällan i de artiklar som rör (inbart) Android eller Windows Phone.

Min poäng var att de som föredrar exempelvis iOS före Android eller WP7 inte alls till samma grad går in alla trådar som rör Google/Microsoft och gång på gång upprepa hur dåliga de är.

Att konstatera att det är så har jag ju gjort många gånger. Att vissa enbart kastar skit och kommer med inlägg som inte bidrar det minsta diskussioner är väl inget snack om att det är fel. Om alla tänkte till innan de skrev och lät bli om det inte hade någon att säga skulle det vara ett mycket trevligare forum...

Det ända jag ville poängtera var att jag inte alls tycker det är konstigt att det är mer hat i appletrådar, inte för att jag helt håller med men att jag förstår varför det blir så.

Men apple användare har inte häller rent mjöl i påsen, men de utrycker sig inte på samma "hat sätt" utan mer med en subtil överlägsenhet och ibland grundlösa argument som kan skapa hat.

Ska inte sticka under stolen med att jag aktivt använder android, och visst blir man lite arg när man läser inlägg som (Nu dragen till sin extrema gräns): "Android är bra om du är en liten tonåring som gillar att pilla med instälningar, men köp en ipad om du vill att saker ska fungera och magiskt flyta på"

sånt kan göra en lite arg