Permalänk

hjälp angåande oskuld på sleeve!

vi bortmontering av 6.8.24 pin samt molex kontakterna spelar det roll vars dessa olika färger på kablarna sitter? eller är dem i behov av att vara på det ursprunglinga stället?

Visa signatur

Prick eller klick! Han eller du, vapenvård ger trygghet

Permalänk
Proffsmobbare

Det beror helt på hur du vill göra. Vill du ha en tusenkronorsbomb i din dator så kan du blanda fritt.

Vill du däremot ha en fungerande dator så får du ha rätt färg på rätt plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ericdenröde:

vi bortmontering av 6.8.24 pin samt molex kontakterna spelar det roll vars dessa olika färger på kablarna sitter? eller är dem i behov av att vara på det ursprunglinga stället?

Som JaZid sa..

"Vill du däremot ha en fungerande dator så får du ha rätt färg på rätt plats. ;-)"

Ta därför en sladd i taget, så kommer du inte ta fel

Om jag hade bott lite närmare så hade jag kunnat hjälpa dig om det skulle behövas

(Bor I Vuollerim, drygt 1½timme från boden^^)

Permalänk
Skrivet av Laine:

Det beror helt på hur du vill göra. Vill du ha en tusenkronorsbomb i din dator så kan du blanda fritt.

Vill du däremot ha en fungerande dator så får du ha rätt färg på rätt plats.

tack för svaret

Visa signatur

Prick eller klick! Han eller du, vapenvård ger trygghet

Permalänk
Skrivet av LarssoN:

Som JaZid sa..

"Vill du däremot ha en fungerande dator så får du ha rätt färg på rätt plats. ;-)"

Ta därför en sladd i taget, så kommer du inte ta fel

Om jag hade bott lite närmare så hade jag kunnat hjälpa dig om det skulle behövas

(Bor I Vuollerim, drygt 1½timme från boden^^)

tackar :). det roliga är att göra det själv har gjort det innan på flygplan( är mekaniker går till tekniker på högskola nu)

Visa signatur

Prick eller klick! Han eller du, vapenvård ger trygghet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ericdenröde:

tackar :). det roliga är att göra det själv har gjort det innan på flygplan( är mekaniker går till tekniker på högskola nu)

Joo, alltid roligt att göra det själv

Permalänk
Skrivet av LarssoN:

Som JaZid sa..

"Vill du däremot ha en fungerande dator så får du ha rätt färg på rätt plats. ;-)"

Ta därför en sladd i taget, så kommer du inte ta fel

Om jag hade bott lite närmare så hade jag kunnat hjälpa dig om det skulle behövas

(Bor I Vuollerim, drygt 1½timme från boden^^)

+1
Plocka inte loss alla kablar och håll på att trasla med tejp som vissa gör. Utan gör som LarssoN säger. Kör en sladd i taget, minimerar risken för att det ska bli fel då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaptendum:

+1
Plocka inte loss alla kablar och håll på att trasla med tejp som vissa gör. Utan gör som LarssoN säger. Kör en sladd i taget, minimerar risken för att det ska bli fel då

Och se till att på tex 24 pinnarn att dem hamnar rätt.... tok ett TAG för mig att klura ut att jag hade gjort fel hehe

I fall det skulle hända

blandade ihop 20 och 21

Permalänk
Medlem

Sätt allt på rätt plats!

Enklaste sättet är väl att du tar och frystejp och märker varje kabel, och skriver upp rutor 2x12 och nummer på kabel och nummer i en ruta där rätt kabel ska sitta, men glöm inte bort vilket håll kontakten ska vara!

Det ritar du också upp på ett papper!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ericdenröde:

tackar :). det roliga är att göra det själv har gjort det innan på flygplan( är mekaniker går till tekniker på högskola nu)

Ska f-n flyga med ett plan du fipplat med kablarna i om du måste fråga om kablarna måste sitta på samma ställe i ett simpelt nätagg.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av jycken:

Ska f-n flyga med ett plan du fipplat med kablarna i om du måste fråga om kablarna måste sitta på samma ställe i ett simpelt nätagg.

Kanske ska jobba på Ryanair. Hört att de lagar sina flygplan med tejp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av sack:

Kanske ska jobba på Ryanair. Hört att de lagar sina flygplan med tejp.

Skickades från m.sweclockers.com

Hör kanske inte hit men det är fler än bara Ryan som lagar plan med tejp. Vet det då jag jobbar på en flygplats

OT.

Jag funderar själv på att sleeva lite kablar finns det någon bar guide här att läsa lite om det innan man bestämmer sig om man ska göra de eller inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jycken:

Ska f-n flyga med ett plan du fipplat med kablarna i om du måste fråga om kablarna måste sitta på samma ställe i ett simpelt nätagg.

Bara för något är "simpelt" inom ett visst område och man kan mycket om något annat område behöver man inte kläcka ur sig en kommentar som din , onödigt! Bättre han frågar än att han gör fel, trodde forumet var till för att hjälpa varandra oavsett kunskapsnivå?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

hmm hur kommer det sig att många som börjar med sleeve tar loss alla kablar och sen frågar hur man ska göra?.. själv så tar jag reda på saker först och sen så tar jag små steg i taget oavsett om man läst om det elr inte..dvs tar en kabel i taget osv..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Skrivet av Andyah:

hmm hur kommer det sig att många som börjar med sleeve tar loss alla kablar och sen frågar hur man ska göra?.. själv så tar jag reda på saker först och sen så tar jag små steg i taget oavsett om man läst om det elr inte..dvs tar en kabel i taget osv..

Det är precis så jag försöker göra här genom att nu ta reda på vad som behövs för att göra det, hur man gör det och vart man köper verktygen man behöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrKanin:

Bara för något är "simpelt" inom ett visst område och man kan mycket om något annat område behöver man inte kläcka ur sig en kommentar som din , onödigt! Bättre han frågar än att han gör fel, trodde forumet var till för att hjälpa varandra oavsett kunskapsnivå?

Håller med. För det kan bli lite smådyrt om han gör fel. Men tyvärr så finns det personer på detta forum som inte kan "hålla igen" utan måste ständigt hävda sig. Tror personligen på att det är lite för många omogna p14 som sitter på forumet och ska veta bäst. Ursäkta för att jag inte skriver om trådens själva ämnet, blir bara irriterad på folk som måste yttra sig i onödan, samt att jag håller med dig i detta ärende och vara bara tvungen att skriva av mig.

Visa signatur

Citera om ni vill något!