Microsoft skräddarsyr Kinect till Windows

Permalänk
Melding Plague

Microsoft skräddarsyr Kinect till Windows

Microsofts radarliknande Xbox-tillbehör Kinect kan inom kort dyka upp i en specialanpassad version för Windows-baserade persondatorer, vilket öppnar upp för nya användningsområden.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

spännande att se vad det kommer för program!

Permalänk
Medlem

Tycker om kinect, har haft mycket roligt med min så hoppas dom fortsätter utveckla konceptet!

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

Nu kanske man äntligen kan leka Evil Mastermind ^^
Hoppas den kan känna ner till fingrar utan för mycket modning.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk

Helt klart häftigt men frågan är om det kommer finnas några vettiga användningsområden. Det hade varit riktigt grymt med "Minority Report"-style gränsnitt men de är knappast lämpade för skrivbordet utan snarare för större system där man står up och interagerar med en stor skärm.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Har haft massor kul med kompisars kinect, funtat att köpa till min xbox men mitt vardagsrum är så litet så att jag är osäker på om det ens skulle funka:(
Men, med detta så låter det ju annorlunda..kanske många av de skojiga spelen som finns till xboxen som funkar med kinect kan komma att portas över och göras till pc också?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Skulle va skit kul om dom integerade en bättre mikrofon än i xbox 360 versionen och sen fixa någon ball röst styrning tillsammans med själva kroppsstyrningen

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

Tänk bara, Minecraft där man får svinga hackan!

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att den hela "Kinect" grejjen var urfånig från dag 1...?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Atlas Tasume:

Bara jag som tycker att den hela "Kinect" grejjen var urfånig från dag 1...?

nåt för konsol ägarna att skryta med bara

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Jag vill köra Skyrim med kinect

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Skyrim och Black and White 3 hade vart asroliga att testa med Kinect, kommer nog aldrig hända dock ;/.

Roligt att tekniken går framåt!

Permalänk
Medlem

Gamla emulatorer kan vara kul o prova?

Permalänk
Medlem

Kinect har gått utmärkt att använda till iaf linux tidigare. Gör själv mitt exjobb med en kinect fäst på en robot. Men det är klar, officielt stöd från microsoft är juh inte så dumt, tidigare har stödet kommit från framförallt Primesens som gör själva djupsensorn i kinecten.

Visa signatur

Chasi: Thermaltake XaserVI LBNS | Mobo: P9X79 PRO
Cpu: SB-E 3930k 4.8ghz @ 1.34v | Kylning: 2x Laing DCC, EK supreme HF Cu, 45*60cm nissan bilkylare.
Ram: 6x4GB G.skill 2133mhz cl11 | Disk: Samsung 830 256GB

Permalänk
Medlem

perfekt för att styra hembion ifrån soffan utan att behöva arbeta med mus tog ett tag för ms att få tummen ur, men bättre sent än aldrig antar jag...

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk

Nya användningsområden indeed. Ska bli intressant att se vad folk kan hitta på.

Permalänk
Medlem

Lite ballt hade det varit med någonting liknande till skrivbordet:
Head Tracking for iPhone: Glasses-Free 3D Display
Ett annat användningsområde vore väl att automatiskt justera FOV i spelen så de stämmer med hur nära man sitter skärmen.

Däremot tror jag inte jag skulle vilja spela Skyrim med bara Kinect. Visst, helballt att vifta med händerna för att använda magi och vapen, men hur ska man samtidigt styra gubben (vända/gå/springa/hoppa/backa) utan att använda tangentbordet?

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Då är det bara att vänta :D, sedan blir det en till HTPC'n och så sitter man i soffan och viftar runt i XMBC xD

Visa signatur

[ i7-8700K @ 5Ghz || CM MasterLiquid ml360r || 64GB DDR4 3200Mhz || MSI Z370Pro Carbon || KFA2 RTX 3080TI || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 960 EVO || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Skrivet av A7V:

Lite ballt hade det varit med någonting liknande till skrivbordet:
Head Tracking for iPhone: Glasses-Free 3D Display
Ett annat användningsområde vore väl att automatiskt justera FOV i spelen så de stämmer med hur nära man sitter skärmen.

Däremot tror jag inte jag skulle vilja spela Skyrim med bara Kinect. Visst, helballt att vifta med händerna för att använda magi och vapen, men hur ska man samtidigt styra gubben (vända/gå/springa/hoppa/backa) utan att använda tangentbordet?

De får väl fixa skrevfokus också. Jucka fram för att gå fram, bak för att backa, höfta vänster för att gå vänster, höfta höger för att gå höger, höga knän för att springa och hoppa för att hoppa.
Om inte annat skulle det vara hysteriskt roligt att titta på den som spelar.....hehe

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av pAcKiE:

Nu kanske man äntligen kan leka Evil Mastermind ^^
Hoppas den kan känna ner till fingrar utan för mycket modning.

Mjukvara i xbox trackar fingrar, kodaren sätter gränserna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zentix:

Då är det bara att vänta :D, sedan blir det en till HTPC'n och så sitter man i soffan och viftar runt i XMBC xD

Det har gått länge:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Helt klart häftigt men frågan är om det kommer finnas några vettiga användningsområden. Det hade varit riktigt grymt med "Minority Report"-style gränsnitt men de är knappast lämpade för skrivbordet utan snarare för större system där man står up och interagerar med en stor skärm.

det finns folk som är handikappade, de kan nog ha stor användning av detta. tror inte detta inriktar sig på vanliga användare utan laboratorier/sjukhus och liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

De får väl fixa skrevfokus också. Jucka fram för att gå fram, bak för att backa, höfta vänster för att gå vänster, höfta höger för att gå höger, höga knän för att springa och hoppa för att hoppa.

Skrevfokus kanske behövs till vissa scener i The Witcher 3?

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem
Skrivet av lang666:

Mjukvara i xbox trackar fingrar, kodaren sätter gränserna.

Wooooo! Evil Mastermind Here I come!

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem