Får inte plats med nya Noctuan NH-D14 2011

Permalänk
Medlem

Får inte plats med nya Noctuan NH-D14 2011

Vet inte vad jag ska göra just nu, har ett gammalt fint alu chassi Coolermaster ATC-110-SX1 som är ett antal år på nacken som varit oanvänt som jag tänkte använda trots att det använder gamla 80mm fläktar.

Installerade mitt nya LGA2011 system men Noctuan NH-D14 får inte plats, det saknas cirka 1cm för att jag ska kunna stänga sidopanelen.

Vad är bästa lösningen? göra ett fönster i sidopanelen som är lite upphöjt med snygga distanser?

Vill inte ut köpa en dremel för en tusing bara för att göra ett hål, vad är lättast, rita ut hålet och borra längs markeringarna och sen slippa kanten och sen montera plexiglas?

Permalänk
Medlem

köp ett nytt chassie nej men kör på med det du har i huvudet., elr om det går att knacka ut plåten där fläkten sitter kanske?..blir en bula i sidan då dock..men det är ju gettomodd du har tänkt o göra så..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Du kan även använda en sticksåg med fintandat sågblad (för metall) för att såga ut ett hål.

Permalänk
Medlem

Mitt andra alternativ var att köpa istället Corsair H80 och sen skaffa en 120-80mm adapter för att slippa modda lådan men det kanske inte är en bra ide?

Noctuan är så jäkla snygg att ha och kyler något enormt bra så jag vill helst behålla den i mitt system.

Skrivet av jycken:

Du kan även använda en sticksåg med fintandat sågblad (för metall) för att såga ut ett hål.

Tror det kan vara en bra ide för jag vill gärna egentligen ha ett fönster så man kan se all fin hårdvara också, jag vet Coolermaster gjorde sidopaneler med fönster till min låda men omöjligt hitta nån som har idag.

Det känns så onödigt köpa ny låda också för då måste jag slänga ut 2-3 tusen till om man ska ha kvalite i grejorna.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av spider__spider:

Tack, det var verkligen vettigt pris

Permalänk
Medlem

Nu är jag klar med moddningen, distanser på 8mm bakom plexiglaset, kör inte med den vanliga tråkiga gummikanten som vissar kör med utan en annan modell.

Permalänk
Medlem

Blev ju riktigt bra.