Koppla till extern hårddisk till Acer Iconia A501? Hjälp.

Permalänk
Medlem

Koppla till extern hårddisk till Acer Iconia A501? Hjälp.

Tjena!

Äntligen har man slagit till på en iconia a501 efter många moment. Acern har ju en usb anslutning och nu är det så att jag vill koppla till min externa hårddisk för att kunna kolla film på den. Men vet inte vad jag gör för fel, vad jag behöver för program i plattan för att det ska fungera (ex någon spelare eller något program för att hårddisken ska dyka upp i plattan)

Behöver stor hjälp och så mycket tips som möjligt!=D

Tack på förhand!

Permalänk

är den en 2.5" eller 3.5" om det är en liten 2.5" kan det vara så att den inte orkar strömförsörja hårddisken
såvidare hårddisken inte har separat strömförsörjning

Permalänk
Medlem

det är en 2.5!

Permalänk
Skrivet av eliasz:

det är en 2.5!

Då kan den kanske inte få tillräckligt med ström för att drivas från USB-uttagen, snurrar hårddsiken om du kopplar in den?

Permalänk
Medlem

jo den startar upp men vet it hur jag ska kunna hitta själva hårddisken i plattan!

Permalänk
Skrivet av eliasz:

jo den startar upp men vet it hur jag ska kunna hitta själva hårddisken i plattan!

Utmärkt.

Allt du behöver göra då är att starta din filhanterare, har du ingen sån installerad så finns det bra alternativ på Market.

När du startat din filhantDå bör du komma till erare så bör du vara tvungen att trycka "bakåt" i programmet.
När du gjort det bör du se ditt interna minne som en mapp och en annan mapp vid namn (removeable) eller liknande. (Detta bygger på att din externa disk spinner på som den ska) klicka då på removeable och där bör du ha din disk.

Återkom för tips på specifika filhanterings appar, PM går bra.

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotel_Golf:

Utmärkt.

Allt du behöver göra då är att starta din filhanterare, har du ingen sån installerad så finns det bra alternativ på Market.

När du startat din filhantDå bör du komma till erare så bör du vara tvungen att trycka "bakåt" i programmet.
När du gjort det bör du se ditt interna minne som en mapp och en annan mapp vid namn (removeable) eller liknande. (Detta bygger på att din externa disk spinner på som den ska) klicka då på removeable och där bör du ha din disk.

Återkom för tips på specifika filhanterings appar, PM går bra.

Tack som satan för ditt svar!

Tankade Android file manager sen klickade jag på root/mnt/usb_storage/då hittade jag alla mappar som e sorterad i externa hårddisken;D

Edit: Kan nu se film!! Tack ännu en gång;>

Permalänk
Skrivet av eliasz:

Tack som satan för ditt svar!

Tankade Android file manager sen klickade jag på root/mnt/usb_storage/då hittade jag alla mappar som e sorterad i externa hårddisken;D

Edit: Kan nu se film!! Tack ännu en gång;>

Härligt att det löste sig bra för dig!

Såg nu på samma gång att jag slarvat lite med texten, slängde ihop den ganska fort på min Transformer utan dockan ansluten, nåväl. Glad att det löste sig bra för dig!

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.